• hoppas72

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej alla! Jag hoppar in som ny här och hoppas det är ok.

Jag gjorde en IVF 2003 som lyckades på första försöket och jag har nu en underbar son som snart fyller 12. Jag har nu en ny partner och vi skulle så gärna vilja ha ett gemensamt barn. Jag fyller 43 år om några månader så det känns lite som det brinner i knutarna. Därför har allt satts igång väldigt fort och snart sätter vi igång vår behandling.

Vi skall köra det korta protokollet och idag kom min mens. Imorgon skall jag in på VUL för att se när jag kan börja med sprutorna.

• hoppas72
    oliphant skrev 2015-10-21 09:04:47 följande:

Välkommen hit! Då är ni några med erfarenhet här, det känns tryggt för en nybörjare som jag.

Hur gick det för dig? Börjar du med sprutorna nu på en gång?

Tack!Det såg jättebra ut och jag börjar med sprutan ikväll. ?
  • hoppas72
    Tjorven1980 skrev 2015-10-24 10:51:21 följande:

Jag håller på att bli galen! Väntade min mens runt den 16/10, 14 dagar efter positivt äl-test. Den har fortfarande inte kommit. Gjorde ett gravtest i tisdags som var negativt så gravid är jag inte. Har aldrig varit med om så här sen mens och så typiskt att det sker nu när jag vill ha den. Nu börjar jag bli stressad, kommer den inte snart kanske vi inte hinner med någon behandling innan jul. Kliniken stänger den 22 december och väntan att börja med nässprayen, nedreglering och hela den biten tar ju ett tag.

Åh, önskar det fanns nått jag kunde göra för att få igång mensen. Kan det bero på att jag gått ner 8 kilo relativt snabbt. Snitt på 1,5 kilo i veckan? Fast har stått still nu i några veckor så jag tycker det låter orimligt att kroppen ska vara så känslig.

En del av er i tråden kör korta protokollet. Varför gör vissa långa protokollet och vissa korta? Funderar om jag ska fråga om korta protokollet är ett alternativ om mensen ska fortsätta lysa med sin frånvaro. Vill verkligen inte vänta till efter nyår med att komma igång

Hej!

Jag körde långa protokollet 2003 när min son blev till. Den gången blev jag överstimulerad så därför blev det korta protokollet denna gång.
  • hoppas72
    Linny83 skrev 2015-10-26 18:05:42 följande:

Hej på er :) Jag ansluter mig gärna till denna grupp. Jag är på sprutdag 8. Idag blev det bestämt att ägguttag blir nu på fredag. Någon mer här som är i ungefär samma fas?

Hej!

Jag är på sprutdag 6 idag. Var på VUL idag och allt ser bra ut. Skall tillbaka igen på onsdag och hoppas väl på ägguttag i helgen.
  • hoppas72
    Linny83 skrev 2015-10-26 20:28:41 följande:

Spännande :) Kan ni göra äggplock på en helgdag på din klinik? Eller blir det på fredagen?

De kör på helgdagar också om det behövs. Jag får väl antagligen veta exakt dag på onsdag morgon.
  • hoppas72

Det blev bara 7 sprutdagar för mig. Idag var jag på VUL och då bestämdes det om äggplock redan på fredag. Wow!! Har tagit äggmognadssprutan och laddar upp för fredagen.

Nervös är bara förnamnet. 12 år sedan sist.. och nu är det dags igen.

• hoppas72
    Linny83 skrev 2015-10-29 12:38:46 följande:

Då är vi två som ska göra äggplock imorgon :) Lycka till!

Detsamma!!!
  • hoppas72
    Linny83 skrev 2015-10-29 12:38:46 följande:

Då är vi två som ska göra äggplock imorgon :) Lycka till!

Hur gick det för dig idag?
  • hoppas72

Då är äggen utplockade, 3st. Förhoppningsvis blir det ett eller två att sätta in på måndag.

• hoppas72
    Linny83 skrev 2015-10-30 20:40:57 följande:

Jo, det gick bra. Nu är man lite mörbultad och trött. Själva plocket gjorde inte så ont som jag trodde. Även om det såklart kändes.

Hur gick det för dig?

Det gick bra. Lite mensvärk i magen bara. Men har inte behövt ta några värktabletter alls. Känns mig överraskande pigg idag faktiskt.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november