• Mizziz

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej Alla!
    Jag hoppar gärna in här också. Jag och min man har ett barn (flicka 4,5år) sen tidigare som kom till på naturlig väg. Sen dess ett missfall med syskon och sedan inget. Vi valde då att få hjälp privat. Vi startade med sprutor den 21 okt, ÄP den 2 nov. Det fanns "bara" 6 ägg varav 3 var mogna. På dessa gjordes icsi då det upptäcktes långsamma och ihopklumpade spermier på min man. Alla 3 äggen blev befruktade. Återföring av ett 6-celligt embryo den 4 nov. Ett gick vidare för lång odling för frysen men klarade inte det. Började känna mig konstig och lite svårt att andas den 13 nov (ruvdag 9)  så jag tog ett test som visade svagt plus. Kände mig trött och mer tungandad ju längre helgen gick. Den 16 nov fick jag komma till min privata klinik som skickade en remiss till akuten. Prover och VUL togs och jag hade blivit överstimulerad. Fick då order om stödstrumpor ALLTID dagtid (pga av ökad risk för blodproppar) plus att jag ska ta en spruta varje kväll med blodförtunnande. Gick på regelbundna kontroller på sjukhuset var 3-4 dag. den 26 november fick jag svårare att andas och åkte då in akut igen och blev inlagd med dropp. Mådde mycket bättre dagen efter och fick åka hem. Nu äntligen nästan 3 veckor efter allt med överstimuleringen började så mår jag bättre. När mina äggstockar var som störst så var de 11cm istället för vanliga 2cm. Måste fortsätta med sprutorna till veckan 12+6 enligt föreskrifter från sjukhuset. Kommer inte att ha kvar vätska i äggstockar eller i buken så länge men det är en säkerhetsåtgärd. påverkar inte fostret. Så i mitt fall med få ägg så blev jag ändå överstimulerad som en reaktion på att jag blev gravid. Är idag på 6+3 så det är ett tag kvar att kämpa. Fick dock se en liten ärta på 5,3mm med ett litet tickande hjärta på en kontroll på dag 6+0. Häftigt.
    Oj vilket långt inlägg det blev. Men nu vet ni om min resa. Vill ni veta mer så är det bara att fråga =)

• Mizziz
    ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti
  • Mizziz

Hej alla
    Någon som frågade hur jag mådde nu... Jag mår bra men är väldigt trött. Illamående ibland på kvällarna. Knasig i hjärnan ibland =) Antar att jag fortfarande har vätska i äggstockar och buk. Får definitivt svar på måndag då vi har vårt tidiga UL på den privata kliniken vi går på. Är idag på dag 8+3.  Lycka till alla och ruva på =)

• Mizziz

Idag var vi på UL. Allt såg jättebra ut. Hjärtat tickade på och bäbis var 25mm stor. Är idag på vecka 9+0 (9+2 enligt VUL). Lite komiskt då man faktiskt vet när befruktningen skedde ???? men det är ju bara positivt att den är något större. Vår läkare sa att om man gör UL i vecka 9+ och allt ser bra ut då är den tidiga missfallsrisken betydligt mindre. Gör man inget UL så säger man ju att det är i vecka 12 som det minskar. Så det kändes jätteskönt att veta att den första biten är avklarad!!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november