• FruJohanna

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej tjejer! Jag är helt ny på Familjeliv. Har dragit lite på att bli medlem då jag har varit rädd att bli alltför fokuserad på att bli gravid och alltför "nojig". Nu då jag och maken efter drygt 3 års försök (utan ett enda +) påbörjat vårt första IVF-försök så finns dock inget annat i min hjärna. Maken är stressad på jobbet och gör sitt bästa för att stötta mig men han räcker inte riktigt till och vännerna som själva har barn (i stort sett allihop) har ju såklart svårt att förstå. Jag ser att ni är många som ligger i precis samma fas som vi, så jag hoppas att jag är välkommen att följa era diskussioner här i tråden? :)

Jag hade äggplock i fredags  2015-11-27 (5 ägg, varav 3 mogna) och fick tillbaka två embryon i måndags 2015-11-30 (dag 3). Ser inte så ljust ut denna gång på grund av att våra embryon dels delar sig lite ojämnt och främst har ganska mycket fragment - därav satt man också in två. Så jag misstänker att vi kommer att vara inne i den här IVF-cirkusen ett tag till.

• FruJohanna
    Nmg skrev 2015-12-04 22:14:20 följande:

Ni som tar lutinus hur mår ni av den? Biverkningar? nu när den värsta ömheten börjar gå över så börjar jag känna mig vanlig igen haha och just nu känner jag mig väldigt irriterad över det här med lutinus. Man tycker liksom att när man har tagit sprutor gjort ÄP och sen förhoppningsvis fått nåt återfört så har man liksom gjort sitt. Men nä... Då ska man börja köra in en krita insett underliv 3 ggr om dagen. Vet att det bara är att gilla läget men jag är bara less just nu. Tar det aldrig slut? Jag kan inte ens få in en tampong ( har haft dålig erfarenhet av det och spänt mig så mycket så jag nästan blivit ur och det svartnat framför ögonen) och nu ska man hålla med 3 ggr om dagen. Ursäkta att jag är negativ men blir så less bara. Och då är jag ändå tacksam att jag slipper andra sprutor osv som vissa får ta.

Var också leds efter alla sprutor! Tycker dock att det går bra med Lutinus. Hade lite motverka första dagarna. Nu har jag bara ömma bröstet. Har tagit dem en vecka. Var rätt knäckt psykiskt efter insättningen och alla hormoner, så jag tycker det är så skönt att deppigheten släppt och jag börjar känna igen mig själv igen! Så jag tänker knappt på de här tabletterna.
  • FruJohanna
    Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Så roligt med ett plus, grattis! Håller tummarna för att allt går toppenbra!
  • FruJohanna

Håller tummarna för er som ska på ÄP imorgon. Jag tycker att det kändes mycket mindre/gjorde mindre ont än jag trodde det skulle göra. Lite mör efteråt bara, så det blev soffläge med värmekudde och choklad

• FruJohanna
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

FruJohanna - sprustart 15/11, äp v.48, bim14/12 (TD 18/12), 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim? 27 år 

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • FruJohanna

Vad roligt att det gått bra för er med återinförandet idag tjejer! Håller tummar och tår för att de små pluttarna fastnar där de ska! Låter ju som att ni fått tillbaka fina ägg

Jag har lyckats koppla bort ruvningen ett par dagar men efter att en kompis ringde och berättade att hon är gravid i måndags och vi fick besked om att vårt embryo i labbet inte utvecklats, så blev det soffan igår kväll. Är inställd på att mensen kommer efter helgen men hoppas såklart på någon form av mirakel!

• FruJohanna
    Nmg skrev 2015-12-09 19:58:13 följande:

Jobbigt att känna så men så kommer nog de flesta av oss tänka då och då. Men som iskristall skrev så ör ju livmodern den bästa miljön hoppas hoppas

Iskristall skrev 2015-12-09 19:56:16 följande:
    Bara för att embryot i labbet inte utvecklats betyder det inte att embryot du fått tillbaka inte gjort det. Miljön i livmodern är ju den bästa miljön för de små! Håller tummarna att mensen håller sig borta!
    Tack tjejer, ja vi håller fortfarande tummarna och imorgon känns det förhoppningsvis bättre. Ja känslorna pendlar verkligen då man går och väntar!

• FruJohanna

Vi lyckades inte heller på detta försök. Vi hade ju våra aningar ganska tidigt och sedan kom mensen på beräknad dag och ett minus på testdag. Har fått tid med läkaren i mitten av januari, så nästa försök blir tidigast i februari... Trist men nu hämtar vi krafter under januari och håller tummarna för att det går bättre nästa gång. Håller tummarna för er som ruvar och såklart för er som lyckats få ett plus!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november