• FruGrävling

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Daiwa 33 skrev 2015-11-26 00:35:01 följande:

grattis tjejer till dem som blivit gravida :) o lycka till tills er andra .....mår fortfarande så där att fick avbryta allt :(

Förstår så väl hur du känner. Vi fick avbryta vårt första försök i maj då jag inte reagerade tillräckligt på medicinen, jag hade endast en stor äggblåsa vid första ultraljudet. Har nu i efterhand fått veta att de inte är säkra på om det ens var en äggblåsa eller om det var en cysta. Hursomhelst fick vi avbryta och pga sommaren kunde jag inte göra nästa försök förrän i september. Då var vi nära att få avbryta igen men fick istället ytterligare ökad dos vilket ledde till överstimulering och totalfrys. Först nu i veckan har vi kunnat göra vår första återföring.

Det kom som en total chock för mig att tvingas avbryta. Nog hade jag tänkt att det kanske inte skulle bli pluss vid första försöket men att inte ens få komma till äggplock - det hade jag aldrig väntat mig.

Låt dig själv vara ledsen och arg om du känner så. Det är förjävligt. Men kom ihåg att för varje försök lär de sig lite mer om hur du reagerar och vid nästa försök går det förmodligen mycket bättre därför.
  • FruGrävling
    Nmg skrev 2015-11-28 19:35:45 följande:

Ok då gör jag oxå så. 2 timmar kvar, jättenervös! Gaash längtar tills att detta är över. Finns roligare saker att göra en lördagkväll än att googla orgalutran i flera timmar. Haha

Oroa dig inte för Orgalutran. Har du klarat av att ta Menopur i fem dagar så klarar du Orgalutran också. Den enda skillnaden för dig är ju att du slipper blanda Orgalutran, annars är det ju ingen skillnad i spruttekniken mot Menopur.

För de som bara tagit Gonal-F eller liknande är ju Orgalutranen lite annorlunda men du är ju proffs på sprutor nu!!

Den kliar lite efteråt, ungefär som ett myggbett, och vid nåt tillfälle då jag tog den sved det lite när den gick in men inte särskilt mycket.

Som sagt var oroa dig inte. Kan du ta Menopur kan du utan problem ta Orgalutran!! Det klarar du!
  • FruGrävling

Plussade imorse (eller egentligen redan igår men det var så svagt så jag vågade inte tro det). RD6 idag.

Jag är inte alls så glad som man kan tro eller så glad som jag var förra året när vi plussade. Känner mig tom och nollställd. Är livrädd för ett nytt missfall.

• FruGrävling

Ägglossningsflytningar beror på ökande östrogen och det kommer ju från de växande äggblåsorna så du har ju mycket östrogen nu. Att få ägglossningsflytningar under spruttiden är alltså helt normalt.

• FruGrävling
    Emrony skrev 2015-11-29 20:15:44 följande:

Ikväll har jag tagit den sista orgalutran-sprutan och precis tagit Ovitrelle-sprutan, första gången vi tagit den, gick jättebra. Nu är det en "vilodag" imorgon sedan äggplock på tisdag morgon. En fråga, om dom säger att man har tid kl 8 på morgonen, ska man vara där 8 då eller är det själva ingreppet som börjar 8? Ni som gjort det kanske vet?

Vi fick tid kl 8 för ingreppet men instruerades att komma 7.30. Om de inte gav er nån annan tid kan man väl gissa att de menar kom 8 så börjar ingrepoet 8.30 eller 9. Men ring dem imorgon annars så får du ju säkra besked.
  • FruGrävling
    hope88 skrev 2015-11-30 11:31:23 följande:

Tack för välkomnandet :)

Ringde klinken imorse och ska på vul på fredag. Hoppas det ser bra ut då :) f.o.m. torsdag kväll börjar jag även med Orgalutransprutorna. Någon som vet om de känns mer än gonal-f?

Spännande nmg äggplock på g snart då :)

Förstår att det känns tråkigt med inga ägg till frysen pocatello men jag tror stenhårt på ert 3 dagars ägg :) Tappa inte hoppet :)

Kram tjejer!

Orgalutran är ju lite annorlunda mot Gonal-F i sprutmodell så att säga. Jag tyckte den kändes lite trögare/tjockare att sticka med men det var mest i handen. Som att man fick ta i liite hårdare för att sticka in i huden. Själva sticket i magen kändes inte annorlunda mot Gonal-F. Största skillnaden för mig var att jag efter varje Orgalutran fick som ett stort myggbett som kliade. Det varade kanske 30-60 min.

Men det är inget att otoa sig för. Har man kommit över tröskeln att sticka sig själv så spelar det inte nån större roll om det är den ena eller den andra.
  • FruGrävling

IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 50?, bim?, 38år

Gravid!

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill

FruGrävling BF 10 augusti

• FruGrävling
    hope88 skrev 2015-11-30 21:06:35 följande:

Okej :) När kan man tidigast testa?

Jag testade redan RD5 (gjorde FET med 5 dagars blastocyst) vilket ju typ motsvarar 10 dagar efter ägglossning. Har man gjort färskt försök finns ju risken att man fortfarande har hcg kvar i kroppen efter ovitrellen. Men det var inget jag behövde oroa mig för.

Med facit i hand kan jag säga att det var positivt redan då men det var inget jag vågade lita på eftersom det var ett extremt svagt streck. Risken är dessutom stor att testet är negativt så tidigt. Men för min del kändes det bättre att testa tidigt. Och eftersom det var så tidigt kändes ett neg test ok, hade jag testat ett par dagar senare och fått minus hade det känts värre.
  • FruGrävling
    Lotten skrev 2015-12-01 07:59:42 följande:

Om man testar på ruvar dag 15 säger vi. Är det goda chanser att det visar positivt då om man är gravid?

Vad får man för info utav personalen på kliniken? Hur många dagar efter insättning säger de?

Jag fick rd14 som testdag eftersom jag återförde bladtocyst. Om det hade varit 2-dagars hade jag fått rd17.

Det motsvarar ju 19 dagar efter ägglossning och då bör det absolut vara positivt om man är gravid.

Jag skulle kännt mig säker på rd15.
  • FruGrävling
    Pocatello skrev 2015-12-03 09:27:45 följande:

Ja, jag hoppas att det är ett bra tecken :) Jag är dock rädd att jag övertolkar symtom, har varit helt säker på att jag varit gravid de tre inseminationer vi gjort men aldrig varit det. Jag tycker att det är svårt att våra vara positiv.

Ang äggplock, vad fick ni för premedicinering? Jag fick Citodon men såg att någon fick Alvedon? Det är ju rätt stor skillnad. Jag var ganska snurrig och trött redan innan vi kom till "äggplocksrummet" och jag fick morfin. Vilket jag verkligen tror hjälpte mig att slappna av och då få mindre ont.

Jag fick instruktionen att ta 2 st Alvedon en timme innan ingreppet. Fick sen en dos morfin innan de gav lokalbedövningen. Upprepade doser morgin utan någon verkan under ingreppet (hörde tyvärr till den lilla gruppen som hade ett mycket smärtsamt äggplock - men nu hade jag ju 30-35 äggblåsor så det gjorde det ju säkert värre).

Efteråt fick jag en Citodon. Fick ocskå med mig en Citodon att ta hemma på eftermiddagen/kvällen. När jag kom hem tog jag Voltaren (vet inte om det är ok att ta om man ska göra en återföring några dagar senare, brukar ju inte rekommenderas då man försöker den vanliga vägen, men eftersom det redan var bestämt att det blev totalfrys tänkte jag att det inte spelade nån roll)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november