• stajlish

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Iskristall skrev 2015-12-15 17:28:43 följande:

Nu är jag besviken, ledsen och det känns som mitt hopp försvann. Idag fick vi reda på att embryot som de försökt odla vidare inte gått att frysförvara. Så nu är det bara att ställa in sig på sprutor, ÄP och illamående om det inte tar sig nu. Vilket jag tyvärr inte tror längre då jag får för mig, trots att jag vet att livmodern är bättre miljö än labbet, så har embryot jag fick återinsatt också dött, för det antagligen var av samma skrot och korn och inte heller skulle klarat sig vidare!

Va tråkigt! :( Men vi hoppas på det du ruvar på nu! Det behöver inte alls betyda att det är av samma skrot och korn som det andra som de odlade...lovar! Det kan va annat med det! Plus som du skriver, de bor ju i en bättre miljö än labbet! Håller tummarna! Kram
  • stajlish
    Tjorven1980 skrev 2015-12-16 12:10:14 följande:

Nu har jag varit på äggplock. Precis hemkommen och bäddat ner mig i soffan med en ckoladkakaGlad

Gick hur bra som helst. Tyckte det gjorde väldigt ont när dom la bedövningen men sen var det hanterbart. Såklart kändes det lite men helt ok. Fick lugnande innan och smärtstillande under tiden. Var väldigt yr efteråt, kändes som en redig fylla. 14 ägg fick dom ut och imorgon får vi reda på hur det går med befruktningen. Troligtvis blir det 5 dagarsodling då jag hade så många ägg och hela tiden legat på gränsen till överstimulering. Läkaren tyckte att äggstockarna skulle få återhämta sig lite innan återföring.

Känns helt ok nu, lite trött men inte ont. Nu ska jag ligga på soffan hela dagen, tycker jag förtjänar det. Seriemaraton får det bliGlad

Härligt! Skönt att det gick så bra. Nu hoppas vi på många befruktade ägg.. eller iaf ett! :) Det enda som behövs.. men skönt o få några till frysen såklart! 
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-17 10:44:24 följande:

Tack så mycket! Känns overkligt än efter 2-års försök...

STORT GRATTIS! :)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-17 17:15:25 följande:

Tack! Känns helt galet. Ska ta ett digitalt test i helgen. Borde man ringa kliniken om resultatet fast man testat innan eller ska man ändå vänta till testdagen? Jag vet inte vad jag ska göra nu. Ska man ringa nån? Bm?

Tror kliniken vill att man väntar till testdagen o ringer efter den :)
  • stajlish
    Emrony skrev 2015-12-19 10:49:11 följande:

Idag hade vi vår testdag, har inte tjuvtestat något innan dess och det vart positivt :) vi kan inte riktigt fatta det, ena sekunden så är det som att jag glömmer bort att det är verkligt, andra sekunden så gråter jag :) såg att ni skrivit lite om förkylning, jag blev dunderförkyld två dagar efter återföringen, och än så länge har det ju gått bra! Ska ringa till kliniken på måndag, antar att man får ett ungefärligt datum då. Grattis till er som plussat och lycka till nu till er som väntar fortfarande! Så glad att man kunna ventilera här med er! Kram på er!

Grattis! =)
  • stajlish
    Viscaria skrev 2015-12-20 12:12:49 följande:

Hittade denna tråd och hoppas kunna få svar på en fundering jag har. Har skrivit i andra också men inte fått något svar.

Är i start groparna för barnlöshet utredning och ska nu till en början lämna blodprover. Det är på cykeldagar 2 och sedan 7 dagar innan beräknad mens. Min fråga är om man kan ta dessa prover i olika cykler? Eller om det lämpligast ska vara från samma? Någon som har koll? Jag tycker inte det borde spela någon roll men kanske det gör det ändå? Någon som har kolla på detta?

Hej! När jag gjorde det så var det i samma cykel!
  • stajlish
    FörstaIVF skrev 2015-12-22 08:53:52 följande:

Vi som trodde att det skulle gå så bra... äggplocket gick jättebra, 7 av 8 ägg blev befruktade. När vi i söndags skulle åka tillbaka för att förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst så ringer läkaren när vi nästan är framme för att meddela att det inte blir någon insättning :( Det fanns två ägg som kanske skulle gå att frysa men det visste som inte förrän dagen efter. Igår ringde dom och meddelade att inget av äggen gick att frysa. Jag blir gaaaalen... J*vla pisspotta rent utsagt. Så söndagen gick åt till att gråta, äta choklad och tycka synd om mig själv.

Har talat med läkaren igen (dom är ju helt FANTASTISKA måste jag tillägga) och hon tyckte också det var jättetråkigt men var väldigt positiv och menade att det nog säkert komma gå vägen tillslut. Så i feb gör vi ett nytt försök! Känns redan lite bättre faktiskt... Jag börjar få tillbaka min kropp igen om man ska säga nåt positivt om det hela. Magen börjar kännas plattare igen och träningslusten är tillbaka. Har  ju kört nonstop denna hösten utan uppehåll med pergotime och två omgångar sprutbehandlingar så kroppen behöver nog vila och återhämta sig lite :)

Grattis till alla som har plussat, det är ju helt fantastiskt!

Va tråkigt! Men precis, nya tag nästa år! Samma som för oss, fast med FET, OM det klarar upptining. Annars blir det att börja om med hela karusellen igen! Kram till dig
  • stajlish
    Tjorven1980 skrev 2015-12-31 09:52:31 följande:

Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))

Grattis! =)
  • stajlish
    hope88 skrev 2016-01-05 16:50:07 följande:

Hej nu är kanske denna tråd gammal då det var vi som gjorde ivf november/december men ser att några andra trådar är aktiva än för oss som inte lyckades denna omgång där vi kan forsätta prata i =)

Skapade också en tråd så heter vi som gör ivf 2 2016 tror jag den heter :D där ni gärna får hoppa in i ni som fortfarande fortsätter denna resa.

Kram på er

Ja! Vi kör på igen =) Så kul att ha andra att bolla/skriva med! Lycka till med andra omgången! Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2016-01-05 17:10:15 följande:
    Det gör vi =) Ja verkligen! Tack och jag håller tummarna för ditt FET =) Kram
    Ska joina din nya tråd! :)

Kram
  • stajlish
    Nmg skrev 2016-06-02 23:07:47 följande:

Hej allihopa! Hittade vår tråd när jag surfade runt lite på FL. Hur har det gått för alla? Känns som att detta var flera år sen!

Hej! Ja, det va lääängesen :D 
    Jag ska på mitt andra ÄP imorgon =)
    Hur går de för dig?
  • stajlish
    Nmg skrev 2016-06-03 09:08:22 följande:

HeSpännande med ÄP imorgon! Har du gjort ett annat protokoll denna gång? Jag håller verkligen alla tummar och tår! Jo det går bra här, plussade på ivfen sist när vi hade tråden igång, så det rullar på...

Känns som att det var så himla

länge sen vi började första ivf allihopa i tråden, har inte hört så mycket/ sett så många andra i andra trådar så jag blev nyfiken för hur det hade gått för de som plussat och de som skulle göra en andra behandling! j

Ja,det gick så bra idag! 11 ägg :) ET på söndag. Nej, samma fast högre dos på gonal-f:en. Åh va härligt, vilken vecka är du i nu? Och ja, de va sååå längesen vi började i höstas :D Tiden går fort!
    Aliiice skrev 2016-06-03 15:52:17 följande:

Stajlish - du fick väl plus i vintras om jag minns rätt? Tråkigt om du MA :( välkommen till IVF världen igen! jag har satt tillbaka ett ägg idag så nu är man ruvare igen för tredje gången :) har dock varit i Grekland och kör med immunbehandling samtidigt

Ja, plussade efter FET i januari som slutade i missfall som upptäcktes i v.8 på VUL :/ Tack! Lycka till med ruvningen denna gången! 
  • stajlish
    Nmg skrev 2016-06-03 17:26:40 följande:

Vad tråkigt att höra om MF, så himla tråkigt när sånt händer! Vad skönt att det gick bra idag, 11 st är ju jätte bra! Du borde få många att välja på jag hoppas verkligen att du får ett plus nu och att den stannar kvar denna gång!

Jag är i v29, bf i slutet på augusti.

Ja, de va tråkigt :( och gjorde sjukt ont! AJ! Kom ut på ett hotellrum i Thailand, men det gick bra trots allt. Ja, det hoppas jag verkligen! Ja, nu får de bannemig va vår tur! Åh, va tiden går.. härligt! Inte så långt kvar nu. Är de jobbigt i värmen med magen? :D
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-06-03 18:45:09 följande:

Stort lycka till nu Stajlish och Aliiice! Nu får det vara er tur!

Nu hittade jag också den här tråden Nmg!

Tack! <3 Ja man tycker det! =) Hur mår du?
    Nmg skrev 2016-06-03 19:04:10 följande:

Kan förstå att det inte var en trevlig upplevelse! När har du testdag? Jo det är jobbigt faktiskt, fötterna sväller och man är

Småöm när man går men jag ska inte klaga

Det får vi veta på söndag =) Ja, kan tänka mig det..o i denna värme också!
  • stajlish
    Nmg skrev 2016-06-05 19:37:04 följande:

Stort lycka till

Alla som inte fått plus än, ni är starka!

Stajlish hur gick det på ET idag?

Jodå, de gick bra. Men vi blev lite besvikna på resultatet...hade ju hoppats på bättre såklart. Men vi är tacksamma och glada för den jag ruvar på nu. Vi får hoppas på den helt enkelt... Men de är ändå tufft nu...att veta att om inte denna går så får vi börja om helt..igen. Vi trodde verkligen de skulle bli en bättre utgång denna gång eftersom vi fick fler ägg.. men men.. av våra 11 ägg var 8 mogna, 7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår.. varav de finaste är i mig, och de andra var sådär o skulle inte klara av en frys nu men de skulle odla vidare o ge de en chans.. men inget vi räknar med, inga goda chanser för de :( Vi får hålla tummarna för detta embryo i mig mage nu! 
  • stajlish
    Nmg skrev 2016-06-06 21:21:30 följande:

Förstår att man blir besviken när man får ut

Så Många. Hoppas att denna är guldäggsgalan och att just DEN valde att komma till er

Iskristall skrev 2016-06-06 22:50:13 följande:
    Lycka till Stajlish! Tummarna hålls! Förstår din besvikelse dock
    Ja, det hoppas vi verkligen! Mmm, tacksam för denna såklart men sjukt besvikna för resten :( Tack tjejer! <3

• stajlish
    Nmg skrev 2016-06-06 21:21:30 följande:

Förstår att man blir besviken när man får ut

Så Många. Hoppas att denna är guldäggsgalan och att just DEN valde att komma till er

Iskristall skrev 2016-06-06 22:50:13 följande:
    Lycka till Stajlish! Tummarna hålls! Förstår din besvikelse dock
    Ja, det hoppas vi verkligen! Mmm, tacksam för denna såklart men sjukt besvikna för resten :( Tack tjejer! <3

• stajlish
    Iskristall skrev 2016-06-29 17:27:09 följande:

Stajlish, hur går det för dig?

Lilsis, stort lycka till med äggen nu!

Nej, det blev inget denna gången heller :(
    Så vi tar nya tag inför IVF 3 i höst!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november