• Tindra85

Nordic eller CuraÖresund Malmö?

Hej,

är så himla kluven vart vi ska vända oss. Har haft våra tre landstingsfinasierade försök utan resultat på RMC Malmö och ska nu gå privat. Så mycket som snurrar när vi ska försöka välja klinik bara. 

Någon som varit och känt på båda klinikerna och fått bättre intryck/resultat av den ena? 

Vill gärna veta hur det gått för folk i jämförelse mot RMC när ni kommit privat och var ni vände er. Vi tänkte boka in möte på båda bara för att känna efter lite, men vill gärna höra av andras erfarenheter också på senare tid här..

Tack!

• Svar på tråden Nordic eller CuraÖresund Malmö?
  • Libra1
    Tindra85 skrev 2015-10-09 13:03:59 följande:

Hej,

är så himla kluven vart vi ska vända oss. Har haft våra tre landstingsfinasierade försök utan resultat på RMC Malmö och ska nu gå privat. Så mycket som snurrar när vi ska försöka välja klinik bara. 

Någon som varit och känt på båda klinikerna och fått bättre intryck/resultat av den ena? 

Vill gärna veta hur det gått för folk i jämförelse mot RMC när ni kommit privat och var ni vände er. Vi tänkte boka in möte på båda bara för att känna efter lite, men vill gärna höra av andras erfarenheter också på senare tid här..

Tack!

Vi har gått på RMC tidigare och går nu på Nordic. För oss var valet enkelt. Ångrar det absolut inte. De är otroligt bra där. Man får mycket bättre hjälp där och de lyssnar verkligen på en.

Själv har jag inte testat Cura/Öresund men har bekanta som inte varit nöjda.

Lycka till!
  • Tindra85

Tack för tipset. Ändrade de något med din behandling efter RMC? Tog nya prover? 

Vi ska till Cura nu nästa vecka o prata med dem, och sedan Nordic om några veckor...och sen bestämma oss vilken som kändes bäst. Funderar på att göra en helt ny fertilitetsutredning och inte bara konsultation..

• louisemostert
    Tindra85 skrev 2015-10-17 09:05:20 följande:

Tack för tipset. Ändrade de något med din behandling efter RMC? Tog nya prover? 

Vi ska till Cura nu nästa vecka o prata med dem, och sedan Nordic om några veckor...och sen bestämma oss vilken som kändes bäst. Funderar på att göra en helt ny fertilitetsutredning och inte bara konsultation..

Säg gärna till hur det går, vi är i samma situation som er :(
  • Tindra85

Nu har vi varit på Cura-mötet. Det var väl ok antar jag. Tror jag var lite negativt inställd för innerst inne har jag nog bestämt mig för Nordic ändå ...

Tyckte de va trånga rum på Cura, och mannen blev avspisad från att vara med bakom skynket på ul, kan faktiskt tycka att hon kunde varit lite vänligare när han reste sig o j skulle följde med, istället fick han 'nej men du kan vänta där borta' och bara drog för draperiet. sen att det var trångt var ju antagligen anledningen men tyckte ändå inte om att de stängde ute honom direkt faktiskt. Små petitesser men ack så viktigt för mig ;)

Sen var deras upplösning på skärmen (bara en skärm som jag typ fick vrida nacken ur led för att försöka se något) var armé än Rmc, och då pratar jag om MYCKET sämre, sen om det är så under detta första ul och att de tar en bättre kvalitet i skarpt läge så att säga vet jag inte... Plus att de inte tyckte mannens värden var så dåliga trots att Rmc typ gett oss väldigt låga chanser att lyckas utan icsi och ivf överhuvudtaget.. Men ja..

Sen två påminnelser på 5 min om att skriva under avtalet och skicka in det så fort som möjligt

Mjaaaa säger jag bara. Men visst, var som sagt nog redan negativt inställd ;)

Gillade heller inte när jag frågade om man kunde få blodprovstagning skickade hem, så det kommer jag snällt få be och kräva om en vecka..

Men men, nu är det tre veckor till Nordic så får vi se då. Skönt är i vart fall att det inte är någon kö.

• louisemostert

Tack för uppdateringen!!

Jag har också fått för mig att Nordic känns bättre, mycket märkligt :)

Så på detta första besök gjorde ni både ul och spermier koll?

När ringde ni ock boka ert möte på Nordic?

Får man fråga, har ni gått på RMC också?

• Mella79

Jag gjorde utredningen på nordic och va på konsultation på cura! Hade hört mycket gått om cura men de var heeeelt förvirrade ! Helt plötsligt väl på plats var bi inte inbokade på besök ! Trots en kallelse ! Fick komma in ändå ! Stressad läkare trots attvi betalade 1300 var de lika stressade som rmc! Viska göra sista försöket på rmc och kommer att vända oss till nordic!!!

• Tindra85

Så nu har vi varit på Nordic också, och har beslutat oss för att köra där.
    Inte en enda gång hörde vi påtryckningar om att skriva på  kontraktet, snarare tvärtom - ta den tid vi ville! Och när vi sa att i varit o pratat med de på Kura backade läkarn ännu er för att hon inte ville tvinga på oss ett beslut - Gillas stort!

Sen va ju läkaren sjukt flummig, och trött tror jag, och det hade man kanske kunnat ta lite illa vid sig, men vi skrattade mest. Trodde hon skulle ge mer förslag och idéer vad hon tyckte men kändes som vi bestämde behandlingen själva vilket e lite knas, men tror ändå det blir bra :)

Ska bli spännande och kul att äntligen få köra igång snart igen!

• louisemostert
    Tindra85 skrev 2015-11-10 18:12:05 följande:

Så nu har vi varit på Nordic också, och har beslutat oss för att köra där.

Inte en enda gång hörde vi påtryckningar om att skriva på  kontraktet, snarare tvärtom - ta den tid vi ville! Och när vi sa att i varit o pratat med de på Kura backade läkarn ännu er för att hon inte ville tvinga på oss ett beslut - Gillas stort!

Sen va ju läkaren sjukt flummig, och trött tror jag, och det hade man kanske kunnat ta lite illa vid sig, men vi skrattade mest. Trodde hon skulle ge mer förslag och idéer vad hon tyckte men kändes som vi bestämde behandlingen själva vilket e lite knas, men tror ändå det blir bra :)

Ska bli spännande och kul att äntligen få köra igång snart igen!

Vi var där idag, har inte varit i kontakt med Cura men vi kommer köra på hos Nordic. Vilken läkare träffade ni? :)
  • louisemostert
    Tindra85 skrev 2015-11-17 17:13:52 följande:

Pia träffade vi denna gången :)

Vad ska ni köra för protokoll?

Vi kör på långt protokoll med Menopur :)
Svar på tråden Nordic eller CuraÖresund Malmö?