Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

IVFare i Stockholm?

Hej

Skall på mitt första besök på IVF stockholm den 3 februari. Känns pirrigt som fasiken. 
    Har varit gravid en gång efter stimulering för några årsedan. Jag och min nuvarande man har haft oskyddat sex i 2 år och ingen stimulering har funkat denna gången :( 

Är ni alla här redan gravida eller någon mer som håller på med sin ivf?

• Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-01-20 17:39:38 följande:

Jag blev "hitlurad" av Hey.orange och hoppsan2016 då jag fick tips, råd och stött ifrån dem i en annan tråd för just ivf på ivf-kliniken st göran då jag kör behandling där med. Denna tråden är lite mer aktiv.

Jag själv är inte så jätteaktiv just nu i denna tråden då jag är emellan två ivf försök. Gjorde mitt första i november/december som misslyckades. Nu ska jag snart sätta igång med min andra omgång sprutor så fort mensen kommer. Den bör komma 29:e eller 30:e februari.

Spännande med första besöket! Vad har du gjort för stimuleringar nu då?

Jag har testat pergotime och nånting på L som jag aldrig kommer ihåg vad det heter. Skall vara som peegotime men med mindre biverkningar.

Så du går också på st göran. Hur tycker du det är där?
  • Kärlekövervinnerallt
    Sjöblomman skrev 2016-01-21 09:52:46 följande:

Jag tog ägglossningssprutan igår, insättning på onsdag.

Har gjort 3 hela IVF och 3 FET. En graviditet som slutade i tidigt missfall.

Så nu hoppas vi att det här är gången då det händer.

Går på Sophiahemmet.

Ok. Vad är FET? ????
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-01-20 18:18:34 följande:

Letrozol då antar jag!

Japp jag går också på st göran. Jag har bara varit nöjd med kliniken. Härligt bemötande osv. Dock vart jag mindre nöjd med resultatet, men det är ju inte deras fel

Ja precis. Letrozol.

Själv håller jag på och få ett mini breakdown innan det ens satt igång. Är så rädd att de skall säga att de inte kan hjälpa oss ????
  • Kärlekövervinnerallt
    Sjöblomman skrev 2016-01-23 18:04:42 följande:

Frysåterföring.

Alltså ägg som frysts ner vid tidigare försök och nu tinas upp och sätts in.

Åhh tack. Har sett FET så.många gånger men inte vågat fråga ????
  • Kärlekövervinnerallt
    Sjöblomman skrev 2016-01-23 18:07:00 följande:

Hur menar du att de inte kan hjälpa? Ni ska väl göra tre försök?

Det finns ju alltid en risk tyvärr. Hos oss ser allt perfekt ut men ändå har det ju inte lyckats hela vägen än. Det är viktigt att inte ge upp, även om det är tufft ibland. Och forumet här är super som stöttning!

Kram

Menar bara att man satt så mycket hopp på detta och sedan inser att det inte är så lätt. Tydligen skall man få någon siffra på hur ator chans man har att bli gravid med på läkarbesöket. Eftersom inte hellwr stimuleringarna funkat alls. Dvs äggen har växt till 1.4 och sedan stannat. Är rädd att de inte skall kunna hjälpa en. ????
  • Kärlekövervinnerallt
    Sjöblomman skrev 2016-01-23 23:26:40 följande:

Ah! Jag förstår, det är inte lätt med alla förkortningar. Tror det står för frozen egg transfer.

Angående statistiken så sa de till mig sist att vi har 50% chans med den här frysta blastocysten. Men egentligen spelar ju inte det någon roll, antingen blir vi gravida eller inte. Jag menar, man kan ju alltid tillhöra den där miniprocenten som inte lyckas trots alla odds.

Önskar er all lycka till!

Tack ????
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-01-24 08:58:39 följande:

Ta det lugnt nu, andas! Inte måla fan på väggen redan. Medicinerna man får vid ivf är mer potenta än pergotime och letrozol. Men jag förstår absolut din rädsla. Jag har den själv till och från. Det kommer försöka göra allt för att hjälpa er. Så att de säger nej till er ser jag som ej väldigt, väldigt liiiiten risk!

Tack ???? bara knäppa hjärnspöken. Har vart cool lugn tills nu. Men får fokusera om ????
  • Kärlekövervinnerallt

Jag har en kollega som jag inte träffar så ofta. Hon är synsk och har sett mycket både för min del och andras som stämmt mycket väl. Idag när jag kom till jobbet tittade hon pp mig och utbrast. Är du gravid? Nej sa jag. Då log hon och sa attdå kommer du snart bli det. Grattis. Alla får tro vad de vill men jag svävar lite på moln och känns så bra inför ivf nu :)

Svar på tråden IVFare i Stockholm?