• Live Love Hope

IVFare i Stockholm?

Hej alla

Ny som tusan här och hoppar in lite bara...

Gör vår första ivf nu.. bor utanför stockholm.

Ska börja med Bemfola ikväll o sen efter 5 dar även med orgalutran (eller vad det nu heter)

Har dålig koll på förkortningar hit o dit...men kommer nog in i det.

Är nyss fyllda 36. Man vet inte orsaken till vår barnlöshet.

Undrar hur andra mått på Bemfola..o även Orgalutran?

Kram

• Live Love Hope
    Sjöblomman skrev 2016-02-02 18:04:35 följande:

Välkommen!

Jag har använt orgalutran utan biverkningar. Det enda som var lite jobbigt var att det strax efter injektionen uppstod rodnad och klåda. Det gick över efter 10 min så ingen fara egentligen.

Vilken klinik?

Lycka till!

Tack för svar ????

Reproduktionsmedicinska på Novum, Huddinge sj.hus.

Har du även Orgalutran sen ihop med Bemfola? Hur e den?
  • Live Love Hope
    Sjöblomman skrev 2016-02-02 18:25:40 följande:

Ingen fara. Smileys brukar bli ???? i forumen.

Nej, jag har haft gonal-F och orgalutran varje gång. Sen Ovitrelle som ägglossningsspruta och Lutinus efter insättning.

Ahh, ok..då begriper jag genast varför frågetecknena kom :)

Orgalutran, ovitrelle och lutinus är de jag har utöver bemfola :)
  • Live Love Hope
    Iskristall skrev 2016-02-02 19:04:19 följande:

Hej!

Jag har använt bemfola. Gick jättebra, inga biverkningar. Orgalutranet har jag för mig som sjöblomman nämner att det sved/kliade lite vid insprutande, men inga biverkningar i långa loppet. Så jag mådde bra på min behandling.

Nu fick vi dock byta ut bemfolan vid andra försöket för jag stimulerades inte riktigt som de förväntade sig på bemfolan. Så nu kör jag Elonva och gonal-f om jag måste boosta mer. Samt Orgalutran och sen lutinus efter ÄP.

På torsdag första vul på nya medicinen, jag är lite nervös ska jag erkänna

Kram

Tack för svar! Skönt att du slapp biverkningar..och att det var lindrigt även med orgalutran :)

Håller tummarna gör dig om första vul på torsd då!

Kram tbx
  • Live Love Hope

Hej :)

Skriver inte så ofta...men... sen sist jag skrev har en del hänt.

Sist jag skrev hölls det på med sprutor. Nu r äggplock gjort samt återförandet.. (äggplocket...ujuj.. har en kropp som beter sig lite hursomheöst vilket innebar att jag inte fick effekt av ens dubbel dos lokalbedövning, inte heller effekt av vare sig maxdos intravenöst lugnande eller i.v smärtlindring... så att plocka de 19 ägg som fanns...var ingen dans på rosor. Om jag nångång måste göra det igen...hoppas jag nån bättre sederande lösning finns...)

Hursomhelst...

Jag ruvar...

Ett befruktat ägg återfördes i onsdags för en dryg vecka sen... (ägget befruktades på måndagen)

Tar Lutinus ×3.

Min fråga...

Jag skyller en hel del av symtomen på Lutinus... som tex lite molande i livmodern, ömma bröst o ont i bröstvårtorna. Aptiten är rejält förändrad med (till det bättre)men det kan bero på andra saker. Jag är ofta rätt pigg men ändå pang bom...sååå trött.

Allt detdär kan jag förstå har antingen med Lutinus eller andra saker o göra (har satt ut ett gäng andra läkemedel bl.a)

Men... jag kissar...o kissar..o kissar...

Inte mycket åt gången..inte heller alls som att det e nån uvi... jag måste bara helt kissa.

Jag dricker samma mängd som innan.. och jag har även vanligtvis problem med att känna jag behöver kissa förräns jag kissar närmare en liter.

Detta hittar jag ingen info om under några Lutinus-biverkningar eller nån annan förklaring.

Idag är det dag 25 i cykeln...som brukar ligga på ca 27-29 oftast.

Den 15e var asså äggplock o befruktning.

Jag ska inte grav.testa förräns den 4e mars...

Nån mer som är oförklarligt kissnödig såhär???

• Live Love Hope
    Susodus skrev 2016-02-25 14:46:49 följande:

Det svåra med Lutinus är att de ger ungefär samma biverkningar som graviditetskänningar, med bröstspänningar, livmodern som spänner (ibland är det ju tarmar som känns också). Att kissa mycket kan ju vara ett graviditetstecken. 

Personligen så har det för mig varit så att när jag inte känt så mycket har jag varit gravid. Men jag tror att det är väldigt personligt. Som du säger med din kropp att den är väldigt känslig för påverkan så känner du kanske dina symptom starkare också, men det är nästan omöjligt att känna vad som är vad. 

Förstår jag dig rätt så är du på rd 8... det är mycket tidigt, men jag såg mitt svaga, svaga plus på rd 8 (vääääldigt svagt och väldigt tidigt). Råder inte till att tjuvtesta dock, man blir bara mer nojjig över svaga streck och jätteleden om det är minus och så kan det bli plus en vecka senare, då har man tagit ut sorg i onödan.

Hoppas att det blir plus!

Tack för svar :)

Kan även säg att jag kände betydligt mer grav.symtom/buverkningar fram tills för ett par dar sen...det har varit mildare symtom även om de funnits där...vilket gjort mig fundersam/lite nedstämd..men då behöver ju inte det heller betyda nåt.

Jag har ofta (inte alltid) spottings flera dar innan mens..men ingen skymt av det heller nu.. men som sagt..det e ju ändå inte varje mens jag har det.

Kan inte tjuvtesta ????

Har bara 1 test hemma...dvs det jag fick från kliniken...

(Eller..njoo... har några gamla grav-stickor hemma med tror jag men de e utgångna..alltså bäst före datum har passerat. De ligger väl här nånstans kvar bara)

Hursomhelst. Tack för svar..och bra förklaring.
  • Live Love Hope
    Sjöblomman skrev 2016-02-25 15:22:33 följande:

Samma för mig. Den gången jag var gravid kände jag ingenting.

Ok. Tack :)

Skrev i kommentar ovan lite om att känna mindre nu än för 2-3 dar sen...

Tack för din input ;)
  • Live Love Hope

Kanske fel tråd o fråga i..men jag ska remitteras till spec.mvc på sös sen.. nån mer som kommer hamna där efter plus?

• Live Love Hope
    amandawic skrev 2016-02-27 13:49:16 följande:

Hej alla IVFare! :)

Vad kul att se så många plus!! Grattis till er!

Amanda 25 år. Min sambo är 23 och vi är inne på vårt andra IVF-försök just nu.

Första försöket blev inte så lyckat, endast 2 blåsor som växte till sig, blev ÄP ändå, men endast 1 ägg... Men det blev befruktat och tillbakasatt men satte sig inte..

Var på första VUL i torsdags, och blev helt chockad! hade 11 st äggblåsor på ena sidan och 5-6st på den andra. Det trodde jag aldrig! Läkarna har sagt att jag är svårstimulerad på grund av ärrbildningar i magen, så trodde att det kanske skulle vara 5-6 blåsor totalt.

Ser ut som om jag är gravid just nu, magen är såå svullen!

ÄP blir på tisdag, är väldigt nervös inför det för det gjorde rätt ont förra gången..

Vi går på St: Görans, vart går ni andra? :)

Hej!

Går på K.S huddinge reproduktionsmedicinska. Just nu allra första försöket.. är inne på RD 11 idag om jag räknat rätt.. låååångsamma dagar nu.
  • Live Love Hope

Blir knäpp på nya symtom. Grinar över ingenting i filmer o texter... o fick värsta förbannade utbrottet igår o grät o drämde i dörr när vi såg Dansar med Vargar...

Mår sen 3 dar tbx ofta lite småilla...inte mkt men i bakgrunden typ.

Vet att symtomen absolut kan va Lutinus... men de växlar hemskt i intensitet och typ. Fler som haft så?

Vipps..så har man några dagar med mindre symtom...o sen pang kommer nya symtom med full kraft...

5 dagar kvar till grav.test.

Orsinarie BIM (om det vore naturligt) är idag... och inga tecken på mens alls.

• Live Love Hope

U

Hoppsan2016 skrev 2016-02-28 20:14:37 följande:

Jag testade pos på RD8 med 2 dagars, och den blev starkare och starkare för varje dag. Så om du känner för att testa borde den kunna visa rätt redena nu =)

Vad menas med "2 dagars" ?

RD 11 snart över...

(Återförandedagen..räknas den dagen som RD 1?)
  • Live Love Hope

Fråga:

Varför vill reproduktionsmedicin man ska testa på RD 15?

Hur räknar man cykeln vid ivf? Min normala (ostimulerade) cykel är ca 28 dagar..vilket innebär dag 28 idag.. äggplock var på dag 15...dvs rätt exakt när min vanliga äl skulle varit.

Men jag fattar inte varför jag ska vänta till dag 33? Funkar cykeln så annorlunda när den är stimulerad och med ivf?

• Live Love Hope

Trista besked färomdagen.

Man plockade hela 19 ägg från mig...

8 befruktades..

1 återfördes dag 3...

Inga av resterande gick att frysa in.

Känns hemskt tufft faktiskt... hade väldigt jobbigt äggplock då medicinerna inte funkade. Tanken att behöva göra det snart igen kanske...känns tung.

Har även haft några dar med ljusorangea flytningar...och efter 3 dagar orange... blev det sent igårkväll rött. Dock ännu inte i mensmängd...o dessa blödningar o spottings beter sig inte alls som det brukar.

Dessutom sent...

Imorrn e det testdags. Har inte fuskat o tjuvtestat...

Är toknervös faktiskt.

Grav.symtomen har minskat men vet de kan gå upp o ner ju.

• Live Love Hope
    Susodus skrev 2016-03-03 14:38:34 följande:

Hoppas att det går bra, förstår din oro, jag har gjort 11 försök och har två barn (nu gravid med nr 3) jag kan trösta dig att jag endast en gång fått någonting till frysen, och just den gången var det tur för jag fick ingenting till insättning försöket efter och kunde då sätta in ett fryst, men det lyckades tyvärr inte. En av gångerna fick jag ut 21 st ägg men ingenting till frysen, så visst är det trist när man inte får till frysen men det betyder inte att ni inte kommer lyckas. Det behövs bara ett och de sätter ju alltid in det bästa. 

Du vet ju att man kan blöda också, men om du ska må dåligt och vara nervös ett helt dygn så kan du faktiskt testa nu om du vill och få det överstökat. 

TACK för dina ord! Du anar inte hur de värmer!

Nu på eftermiddagen har blödningen blivit mer brunröd...inte röd som inatt/imorse. Känns som den e på g o minska.

Jag har bara testet vi fick från repr.medicin...så jag gör det imorrn bitti.

Känner mig lite lugnare nu när blödningen blivit såpass mkt brunare.

Kram
  • Live Love Hope

Hej alla o tack för uppmuntrande ord.

Imorse var det dags o testa... och samtidigt började riktiga mensblödningar..

Testet visade negativt...nåt jag kände på mig såfort jag märkte att mensen också kommit.

Trist...riktigt trist...

Pratat med kliniken o gett beskedet.

De kommer skicka en ny läkartid eftersom vi har lite att diskutera...

Viktig fråga: Finns det nån här...eller nån som hört om nån... som fått djupare sedering/sövts lätt vid äggplock?

Jag svarar inte på de läkemedel som man får vid äggplock (varken bedövningen, midazolam (lugnande) eller smärtlindringen) trots mkt höga/maxdoser.

Svar på tråden IVFare i Stockholm?