• Corall

IVFare i Stockholm?

Måste bara få dela med någon, vågar inte berätta för någon än: I två år har jag och min man försökt få barn, och sedan februari är vi i IVF-behandling. Det har (som ni alla vet härinne) varit tufft både fysiskt och mentalt. Men nu är jag gravid!!! Så tidigt, bara v6, så jag vet så klart inte hur det går. Jag ville bara dela med några, och säga att det finns hopp. Kram!

• Corall

Tack snälla för grattisefterskottskram!

Jag blev gravid via IVF, och har inte gjort UL än. Precis plussat... Men jag ser verkligen fram emot UL, just nu känns det verkligen just overkligt, jag hade ju liksom tappat hoppet totalt i stort sett. Däremot känner jag ordentligt med "dragningar" i livmodern, vilket gör att jag hela tiden blir påmind, vilket känns jättebra.

• Corall

Åh, jag förstår det... Vi hade ju "bara" försökt i två år, och det var bara vårt andra IVF-försök... Jag håller verkligen tummarna för att det kommer att fungera för dig nu... Läste precis om en kvinna som försökt i 9,5 år, och så plötsligt så blev till slut gravid! Hur länge har ni försökt?

Sjöblomman skrev 2016-06-29 21:34:04 följande:

Jättehärligt! Hur många försök har du gjort?

Själv ska jag göra 9e insättningen i höst, börjar kännas hopplöst...

• Corall

Nej, det är helt otroligt att ha orkat i 9,5 år, men hon skrev verkligen så. Jag har två barn sedan tidigare (jag kanske redan har skrivit det?), 9 och 13 år gamla, med en annan pappa. Innan respektive fullgången graviditet hade jag också varsitt MF, så jag är lagom nervös nu... Hur länge sedan var det du hade ditt MF?

Sjöblomman skrev 2016-07-04 17:42:53 följande:

Ojda... 9,5 år ... Vet inte om jag skulle orka det...

Vi började försöka naturligt för tre år sedan, IVF har vi gjort i två år. Hittills 4 IVF och 4 FET, ett MF.

• Corall

Jag skulle behöva råd: I föörgår ringde jag IVF-kliniken, och de sa att jag iom konstaterad graviditet kunde sluta ta Lutinus. Samtidigt står det i bipacksedeln att de ska tas i 30 dygn efter konstaterad graviditet (om jag inte minns fel), och kliniken rekommenderar också kvinnor som är över 40 (jag är 39) att fortsätta ta Lutinus. Iom detta så känns det läskigt att sluta med Lutinus nu direkt. Hur tänker ni?

Svar på tråden IVFare i Stockholm?