• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • ElisaC
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-11 20:21:40 följande:
    Jag är 39. Jag var faktiskt inställd på att åka "dit i världen" där de har bäst resultatet. En bekant som jobbar med IVF-labutrustning sa att Carlanderska har absoluta toppresultat i europa. Så det hoppas vi på. :)

Jag var på Stork. Otroligt mysigt och trevligt (herregud var svenska kliniker har att lära sig om service i jämförelse, även de privata). Jag lyckades ju inte där, så helt nöjd är jag förstås inte. Var kör du?

Kan rekommendera Femmis om du inte är redan är medlem. Där kan du hitta många tjejer som kör samma race. På FB finns inte många (inte öppet i alla fall!)
    Det låter smart att åka till Carlanderska när de har toppresultat, bra för mig att veta också Ni betalar själva då antar jag? Jag åker till Storen Håller med om att de ger ett mycket proffsigt bemötande. Jag är väldigt nöjd med mitt val av klinik.

Jag har stött på ett litet problem, nämligen att läkare och gynekologer här i Sverige verkar dra öronen åt sig lite när jag berättar att jag åker till Danmark... Har du bra tips på en mer öppensinnad klinik i Stockholm som man kan få hjälp med framöver när det är dags för IVF?

Tack för tipset om Femmis! Jag ska gå med där När är det dags för dig att  göra IVF nästa gång?
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-11 20:19:30 följande:
    Jag plussade förra vecka, imorgon ska ringa till kliniken, hade officiell TD idag egentligen, men fuskade och testade innan. 
    Stort GRATTIS!! Vad roligt! Hur känns det?

• Hoppsan2016
    ElisaC skrev 2015-10-12 22:11:06 följande:

Det känns jättebra, äntligen Plus
    Sitter och mår illa, men lika glad för detCool
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-12 22:30:03 följande:
     Det känns jättebra, äntligen Plus
    Sitter och mår illa, men lika glad för detCool
    Härligt!
    Gravid 2-3 veckor enligt CB! Wiiiiiiii! Kan inte fatta! Hur får jag till ett sånt fint blått pluss du lägger in hoppsan?
    Nu längtar jag till fredag så in i !!!
    Vilken vecka är jag då i? Om jag hade äp 28/9 och sista mens startdag 13/9?
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2015-10-12 21:21:01 följande:

Det låter bra :)

Snart dags att få reda på din vultid Twinky?

Japp :) onsdag ska jag ringa!! Hur långt efter får man tid? Jag vill göra nuu ;) men ja jag vet att det är för tidigt
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2015-10-13 07:59:17 följande:
    Japp :) onsdag ska jag ringa!! Hur långt efter får man tid? Jag vill göra nuu ;) men ja jag vet att det är för tidigt
    Ca 2,5 vecka tror jag.... Om jag har räknat rätt på hoppsans tid:)
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2015-10-13 07:25:54 följande:
    Härligt!
    Gravid 2-3 veckor enligt CB! Wiiiiiiii! Kan inte fatta! Hur får jag till ett sånt fint blått pluss du lägger in hoppsan?
    Nu längtar jag till fredag så in i !!!
    Vilken vecka är jag då i? Om jag hade äp 28/9 och sista mens startdag 13/9?
    Wiiiiii, vad roligt!!!  Visst är det kul att se 2-3 veckor!!!
    Pluset finns där gula smily finns(där det står meddelande), klicka på den och där finns den SoligPlus

Om du hade ÄP den 28/9 så räknas den dag som 2+0, det har gått 15 dagar sen dess, så du borde va i vecka 5 nu( 4+1)
  • Hoppsan2016
    TwinkyIVF skrev 2015-10-13 07:59:17 följande:
    Jag fick 2,5 vecka efter, men vissa har redan fått efter 2 veckorSolig
    Nu går tiden sakta igen haha
  • TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-13 08:58:09 följande:

Jag fick 2,5 vecka efter, men vissa har redan fått efter 2 veckor

Nu går tiden sakta igen haha

Haha ja jag vet!! Hemskt sakta
  • Sthlmsthlm
    ElisaC skrev 2015-10-12 22:11:06 följande:
    Det låter smart att åka till Carlanderska när de har toppresultat, bra för mig att veta också Ni betalar själva då antar jag? Jag åker till Storen Håller med om att de ger ett mycket proffsigt bemötande. Jag är väldigt nöjd med mitt val av klinik.

Jag har stött på ett litet problem, nämligen att läkare och gynekologer här i Sverige verkar dra öronen åt sig lite när jag berättar att jag åker till Danmark... Har du bra tips på en mer öppensinnad klinik i Stockholm som man kan få hjälp med framöver när det är dags för IVF?

Tack för tipset om Femmis! Jag ska gå med där När är det dags för dig att  göra IVF nästa gång?
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-11 20:19:30 följande:
    Jag plussade förra vecka, imorgon ska ringa till kliniken, hade officiell TD idag egentligen, men fuskade och testade innan. 

Inboxade dig lite namn! Jag ringde runt till "alla" och fick väldigt varierande bemötande. MamaMia är progressiva och liberala generellt. De har dock väntetider, så skriv in dig så fort som möjligt. 
  • Hoppsan2016
    TwinkyIVF skrev 2015-10-13 09:21:44 följande:
    Haha ja jag vet!! Hemskt sakta
    Och det är bara ca 35 veckor kvar till bebisen kommer ut haha
Svar på tråden IVFare i Stockholm?