Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

IVFare i Stockholm?

Iskristall skrev 2016-01-30 13:11:13 följande:

Om inte annat får man positiv energi och positivt tänkande med såna uttalanden! Det tror jag är mycket viktigt! En kollega till mig spådde mig i kort och hon såg barn i min snara framtid. Så jag har bestämt att tro på henne också. Det skadar ju verkligen inte

Nä precis ????. Har haft en positiv känsla av ivf hela tiden. Men nu ligger den på topp ????
  • Kärlekövervinnerallt

Jag har panik. Skall ju på mitt första besök imorgon. Och har ju kämpat med vikten. Imorse ställde jag mig på vågen och vet inte hur men helt plötsligt har jag gått upp 2 kg . Ligger nu över bmi gränsen. Va fan gör man? Väger de en? Läste igenom paprena som sa att man åker ut kön om man väger för mycket. ????????????????

• Kärlekövervinnerallt
    Sjöblomman skrev 2016-02-02 17:21:46 följande:

Har de inte gjort utredningen klar? De borde i så fall inte väga dig nu.

Vad är gränsen?

De har aldrig nämnt något om det där jag går och jag är överviktig.

Jag förstår din panik och om det vore jag skulle jag inte äta så mycket nu innan besöket. Drick vatten och ät lite frukt.

Är ju godkännd sedan innan. Har använt mig av vårdgarantin och fått en nytt ställe. Men finns inte så mycker jag kan göra. Bara hoppas på det bästa :)
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-03 06:46:17 följande:

Var första besöket idag?! Lycka till!

Yes. Tack.

Har drömmt om det hela natten :)

Spännande och så pirrigt på samma gång.

Har du åkt dit med bil? Finns det bra med parkeringar?
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-03 09:55:34 följande:

Vi har åkt kommunalt. Förutom efter ÄP då vi fick ta taxi pga att jag kräktes så mycket av smärtisen.

Men det finns parkeringar precis utanför, men vet inte hur mycket det kostar.

Lycka till igen, vilken tid?

Skall dit kl 13
  • Kärlekövervinnerallt
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-03 11:26:28 följande:

Visst ska ni till ivf Stockholm? Isåfall finns det parkeringar utan problem men kostar typ 15:- timme

Åhh tack :)
  • Kärlekövervinnerallt

Första mötet avklarat. Gick galant. Så nu väntar jag bara på mens. Woop woop. Skönt att vara på gång :)

Ingen vägning tack å lov :)

Hade dock väldigt många äggblåsor (20) så läkarn var väldigt oroad att jag skall få överstimuelering när det är dags att börja. Fick menopur 150 e i 3 dagar och sedan sänka till 112 resterande. Hur många blåsor är normalt?

• Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-03 18:12:31 följande:

Men vad skönt! Snart är ni igång!

Jag vet inte vad som är normalt i ostimulerad cykel. Jag hade 13 st vid mitt första vul innan stimulering. Men sen vid stimulering var det långt ifrån så många som växte till. Bara 4 äggblåsor kunde de plocka ägg ur. Jag blev jätte besviken!

När tror du du får mensen då?

Min mens har varit jätte konstig efter all pergotime. Men min slemhinna var tjock vilket tyder på att mensen skall väl komma snart. Är inne min min cd28. Så hoppas den kommer innan helgen :)
Svar på tråden IVFare i Stockholm?