Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

IVFare i Stockholm?

Iskristall skrev 2016-02-04 09:25:37 följande:

Vul klart. Det blir ÄP på måndag och återföring på onsdag! Nu händer det grejer på riktigt igen!

Åhh vad spännande ????
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-04 17:00:51 följande:

Ja, nu händer det igen. Detta vul såg bättre ut än vid förra ÄP iallafall. Stora förhoppningar att få ut ett par fler ägg än "bara" 4st den här gången och då självklart guldägget också

Hur mår du nu då så här första ruvar dagen?! Ingen mens än?

Nope. Men en underlig känsla att länta efter sin mens :) istället för att bara önska att inte få den hehe
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-07 22:36:28 följande:

Då var det dags för ÄP i morgon igen. Spänd och lite nervös

Lycka till.

Själv väntar jag fortfarande på mens ????
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-10 18:37:13 följande:

Jag gjorde mitt ET idag, det gick bra. Två ägg ska de odla vidare, får se o det blir nåt till frysen den här gången?! Så nu har jag börjat ruva <3

Tack för tanken Hoppsan!

Åhhh vad roligt :) håller tummarna för blastisar till frysen och att den lilla stannar
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-16 13:10:15 följande:

Här väntas och ruvas det. RD6 idag. Händer inte så mycket alltså

Hur mår du då Twinky?

Fick du någon till frysen?
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-16 17:43:16 följande:

Kom hem idag och vi har ett brev som ligger och väntar...yay!...en blastocyst har de kunnat frysa in! Vår första blastocyst, den första som kunnat frysas in känns väldigt bra!

Hur går det för dig?

Skall på första vul imorgon. Hoppas verkligen de växt till sig. Grymt ont i huvudet varje dag och illamående till och från nu i 2 dagar. Usch.
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-16 17:43:16 följande:

Kom hem idag och vi har ett brev som ligger och väntar...yay!...en blastocyst har de kunnat frysa in! Vår första blastocyst, den första som kunnat frysas in känns väldigt bra!

Hur går det för dig?

Glömde ju skriva grattis till er :) nu hoppas jag ju att lillen skall vara kvar i magen. Men så skönt med en blastis. Själv hoppas jag få en jäkla massa till frysen så man slipper mer sprutor ;)
  • Kärlekövervinnerallt
    Susodus skrev 2016-02-16 23:46:26 följande:

Usch vad jobbigt med biverkningar, jag får mest av Lutinusen, huvudvärk och ibland lätt illamående. Inte så mycket att göra åt, men du kan ju nämna det för läkarna, det kanske finns lindring eller om du (förhoppningsvis inte) måste göra det igen, andra hormoner. Jag tog puregon och orgalutran sedan ovitrellen, har funkat bra men blivit lite pms-ig.

Skall ta upp det idag. Illamåendet är värst. Min man skojade igår om att när jag väl är gravid kommer det vara mycket illamående så bra att jag vänjer mig. Kunde inte annat än skratta. Rätt men ändå inget man vill höra hehe
  • Kärlekövervinnerallt

Förata Vul avklarat. 5 äggblåsor över 1. Men fick stoppa oruganet och istället höja dosen med menopur några dagar. Så nytt vul på måndag och förhoppningsvis äggplock på onsdag :)

• Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-21 13:50:04 följande:

Ja, TD 26/2. Jag mår bra, dock har jag skum mage. Den spänner, känns som träningsvärk, hugger ibland och som ömmar.

Inte långt kvar då :) är det 14 dagar efter insättningen som blir ens td?
  • Kärlekövervinnerallt
    amandawic skrev 2016-02-27 13:49:16 följande:

Hej alla IVFare! :)

Vad kul att se så många plus!! Grattis till er!

Amanda 25 år. Min sambo är 23 och vi är inne på vårt andra IVF-försök just nu.

Första försöket blev inte så lyckat, endast 2 blåsor som växte till sig, blev ÄP ändå, men endast 1 ägg... Men det blev befruktat och tillbakasatt men satte sig inte..

Var på första VUL i torsdags, och blev helt chockad! hade 11 st äggblåsor på ena sidan och 5-6st på den andra. Det trodde jag aldrig! Läkarna har sagt att jag är svårstimulerad på grund av ärrbildningar i magen, så trodde att det kanske skulle vara 5-6 blåsor totalt.

Ser ut som om jag är gravid just nu, magen är såå svullen!

ÄP blir på tisdag, är väldigt nervös inför det för det gjorde rätt ont förra gången..

Vi går på St: Görans, vart går ni andra? :)

Välkommen.

Går också på st göran. Fick 2 äggblåsor denna stimuletingen och de valde att inte göra äggplock utan får ta otrivelle och försöka naturligt. Konstigt att ni fick äggplock då .
  • Kärlekövervinnerallt
    Susodus skrev 2016-04-11 16:05:48 följande:

Vi har fått nipt-svar att vi väntar en frisk liten pojke! Såg jättebra ut på ultraljudet. Ska berätta för barnen ikväll.

Åhh vad kul. Vilken vecka är du i då de kunde se könet??
Svar på tråden IVFare i Stockholm?