• hope88

IVFare i Stockholm?

Iskristall skrev 2015-12-28 13:14:06 följande:

Ja verkligen, nästa gång blir det vår tur!

Absolut! =)
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-28 16:58:33 följande:

Ledsen att jag har glömt... Men vilken metod/medicin/dos var det förra gången? Och varför inte samma igen?

Skönt att det är på g.

Började på en väldigt låg dos pga min pco då de var oroliga för överstimulering men så vart det ju verkligen inte. De trodde på fler ägg men fick bara ut 4 st ägg och många små omogna så nu ökar de på dosen. Fick 125ie av gonal-f förra gången. Kanske blir gonal-f igen men en högre dos. Förhoppningsvis blir det fler mogna ägg så de kan välja ut det bästa.

Ja men ska bli skönt att vila lite.

Hur går det för dig?
  • hope88
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-28 19:35:46 följande:

Vad skönt att ha planer för januari. Håller tummarna för ul

Ja det känns bra men läskigt också

Kram
  • hope88
    Hey.orange skrev 2015-12-28 20:02:10 följande:

Hej tjejer! Skickar fram listan i tråden. Säg till om något ska ändras.

Hoppas ni har haft en fin jul och kunnat tänka på annat. Jag har tänkt på er!

Imorgon är det v 16 för mig. Känner inget speciellt för tillfället. Har känt av att magen växer och drar. Kanske kan man känna av bebisen snart?

Vilka är vi?

Hey.Orange>> 29år / Enskede / 1 st 2 dagars / MVC mama mia söder / BF 20/6 2016

Hope88>> 27år / Farsta / / IVF Huddinge /

Hoppsan2016>> 37år / Stuvsta / 1 st 2 dagars / MVC södra BB / BF 14/6 2016

Iskristall>> 38år / Enskede / / IVF st göran /

Sjöblomman>> 29år / Täby / / IVF Sophiahemmet /

Sops>> 26år / Bandhagen / inväntar godkänd remiss

Susodus>> 39år / Södermalm / / IVF Sophiahemmet /

Sälma Riit>> 38 år / Hammarby Sjöstad / 2st 2 dagars, en liten därinne :) / MVC BB Sthlm / BF 23/5 2016

TwinkyIVF>> 26 år / Hässelby Strand / 1 st 5 dagars / MVC Lokal / BF 16/6 2016

Ska uppdatera =)

Åh så härligt mee v16 <3 Tror snart att du får lämna lite bök där inne =)
  • hope88

Hey.Orange>> 29år / Enskede / 1 st 2 dagars / MVC mama mia söder / BF 20/6 2016

Hope88>> 27år / Farsta / / IVF Huddinge / IVF2 jan -16

Hoppsan2016>> 37år / Stuvsta / 1 st 2 dagars / MVC södra BB / BF 14/6 2016

Iskristall>> 38år / Enskede / / IVF st göran / 

Sjöblomman>> 29år / Täby / / IVF Sophiahemmet / 

Sops>> 26år / Bandhagen / inväntar godkänd remiss

Susodus>> 39år / Södermalm / / IVF Sophiahemmet / 

Sälma Riit>> 38 år / Hammarby Sjöstad / 2st 2 dagars, en liten därinne :) / MVC BB Sthlm / BF 23/5 2016

TwinkyIVF>> 26 år / Hässelby Strand / 1 st 5 dagars / MVC Lokal / BF 16/6 2016

• hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-28 23:21:39 följande:

Ok, jag förstår. Jag har haft gonal-F 225 IE sen första behandlingen.

Hoppas de hittar rätt dos till dig.

Det hoppas jag också de gör. Vore skönt att ha samma och då bra resultat. Hur har dina äggplock sett ut?

Stor kram till dig! Allt det här tar så mycket på krafterna. Längtan är så stor och all väntan är hemsk, men det är jobbigt att må dåligt också =( Men mår dåligt gör man ju ändå så förstår att du inte vill vänta mer.

Bra att din man finns där för dig nu. Är inte heller alltid den trevligaste men allt är så påfrestande så det är skönt att ha sina älskade som stöd. Fin make du har!

Allt det här är så jäkla orättvist! Hoppas på att 2016 blir vårt år! Ta hand om varandra <3
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-29 11:23:22 följande:

Tack!

Jag har gjort tre plock och fått ut 11, 14 och 15.

Som mest har 9 blivit befruktade och klarat sig till dag 2. Första plocket var det 1 in och inga till frysen.

Andra plocket 1 in och 1 2-dagars + 1 blastocyst till frysen.

Tredje plocket 2 in, 2 2-dagars till frysen + 1 blastocyst.

Tänker på er men tappa inte hoppet vännen!

Okej har ni något kvar i frysen för FET nu?

Kram
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-29 12:25:12 följande:

Tack!

Ja, en blastocyst. Den kommer flytta in i slutet på januari.

Den ska bara boa in sig! Håller tummarna!!
  • hope88

Hej!

Härligt att höra att era graviditeter går bra tjejer <3

Själv tog jag en paus härifrån på några dagar då jag hade en hemsk mensvärk efter den här ivf omgången så har bara tagit det lugnt och umgåtts med maken. 

Hur mår ni och vad är planerna för er nu som fortsätter ivf resan?

Vi har precis kommit hem från vul på kliniken. Allt såg fint ut, men tydligen har jag ägglossning på g trots att min mens slutade i förrigår efter det misslyckade försöket så troligen får jag mens igen om ca 2 veckor, enligt läkaren.

Ny plan för ivf 2 är; långt protokoll. Ska starta med synarelaspray på dag 21 på nästa mens så typ mitten av februari börjar jag med sprayen om mensen kommer som den ska. 2 spraydoser om dagen ska jag ta.

Sen om jag förstod det rätt så kommer jag få en blödning på spraydag 7-12 och då ska jag ringa kliniken och få ett startdatum för gonal-f sprutorna som de höjde dosen på från 125ie till 175ie och fortsätter även med en spraydos om dagen istället för orgalutranen. Sen fortskrider det väl som det korta med vul för att kolla äggblåsor och så ovitrelle och äggplock. 

Detta tror de ska både öka mina ägg och ge de bättre kvalité så hoppas verkligen på det!

Är dock nojig över alla biverkningar som synarela(nässpray) kan ge.. huvudvärk, viktuppgång, klimakteriesymtom. Superkul :D Men såklart värt det om vi får vårt efterlängtade mirakel <3 

Någon som gjort många protokollet med spray som kan berätta lite? Hur gick det? Hur mådde ni? Biverkningar?

Känns som en evighet till nästa gång. Typ slutet av mars först blir det äggplock om jag förstod allt rätt. Lite luddigt än. Hade i kört korta hade det barit äggplock i mitten av febeuari typ. Men på ett sätt känns det ändå lite skönt med lite en lite längre paus fram till spraystart och allt är ju värt det om det går bättre på detta sätt.

Kram

• hope88

Hej tjejer! Känner igen några namn här sen förra gången jag hängde i denna tråd! Kul att det gått så bra för er<3

Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.

Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.

Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.

Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3

Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!

Kram på er!

• hope88
    Susodus skrev 2016-09-13 17:47:38 följande:

Grattis! Jag tror definitivt att du är gravid, överstimulering kan vara tecken på graviditet. Sprutan ska ju vara borta på 10 dagar, det är säkert att testa nu så nu håller vi tummarna!

Ja läkaren sa det också =) Pluset var starkare idag och illamåendet ökar så nåt bra måste ju ske där inne=) Tack!
  • hope88
    Jazzgirl76 skrev 2016-09-14 13:39:13 följande:

Wow! Grattis till din graviditet! Superkul att läsa om och hoppas att allt går bra nu framöver i nio månader!

Ja känns helt otroligt! Tack så jättemycket=) Det hoppas jag med <3
  • hope88
    Hey.orange skrev 2016-09-14 15:23:36 följande:

Vad roligt att läsa ditt inlägg! Håller tummarna för er <3

Tack så jättemycket =) Tänk att det för en gångs skull fäst <3
  • hope88
    Iskristall skrev 2016-09-14 18:48:54 följande:

Ja stort grattis Hope88! Ja jag vågar säga grattis jag tror absolut du verkligen är gravid!!

Illamående och överstimulering läste jag, men du mår bra annars?

Heej =) Tack så jättemycket!! Illamående eskalerar och plusen blir starkare så tror på det jag med nu<3 Försöker njuta av nuet och tänka idag är vi gravida.

Precis, ja du har ju rätt ont i magen. Mina äggstockar är 8 cm vardera pga överstimuleringen så det är ju inte så konstigt egentligen. Men det lättade lite när de tappade mig på vätska i måndags.

Men allt är värt det om vi får vårt mirakel<3
  • hope88
    Hoppsan2016 skrev 2016-09-15 00:33:08 följande:

Grattis!!!!!!

Tack <3
  • hope88

r idag inne på ruvardag 14 alt 15 beroende på om man räknar ET som ruvardag 1. Pluset blir starkare och tog clearblue digital imorse som visade gravid 2-3 veckor så hormonerna ökar. I söndags när jag plussade svagt visade det gravid 1-2 veckor. Så idag är jag i vecka 4+2. Hoppas så att allt ska gå vägen denna gång. På söndag är det den riktiga testdagen och på måndag har jag återbesök på ivf kliniken för att kolla upp överstimuleringen och ta nya blodprover. Var där igår och då var äggstockarna fortfarande svulla och läkaren tog hcg i blodprov vilket också visade graviditet =) Hoppas det ser bra ut på måndag! Försöker njuta men oroar mig också.

• hope88
    Susodus skrev 2016-09-15 14:55:53 följande:

Japp 17 oktober, drygt 4 veckor kvar... Eller 4 veckor på måndag.

Åh så spännande! Lycka till <3
  • hope88
    Susodus skrev 2016-09-16 18:53:15 följande:

Försök att vila så mycket du kan. Om det är lindrig överstimulering är det det man får göra. Om det är kraftig överstimulering kan du behöva tappas på vatten. Det finns en risk att äggstockarna roterar kring sin axel vilket gör djävulskt ont och i värsta fall kräver operation.

Så förebygg genom att vila och hoppas att det går över. Det är i alla fall ingen fara för graviditeten men håll koll.

Jo då vilar gör jag massor. Har rätt ont i äggstockarna så det är jobbigt att gå. Överstimuleringen vart värre i söndags så i måndags tappades jag på vätska. Var på ÅB i torsdags och hade fortfarande lite vätska kvar så är ordinerad fortsatt vila och fragminsprutor och så ska jag åter på måndag.

Skönt att veta att graviditeten inte påverkas. Är rädd att värken jag känner från äggstockarna är något fel men de är ju 8 cm stora så vore väl konstigt om jag inte hade ont. Vilar vidare jag =)
  • hope88

Grattis till dottern barn2011 <3

Spännande för er som inväntar förlossning inom kort =) Måste vara så skönt att vara på sluttampen!

Idag är jag i vecka 7, 6+3! Veckorna går långsamt men framåt :) Igår var vi på ivf kliniken då jag fått UVI så skulle få behandling för det. Då ville läkaren också passa på att kolla överstimuleringen. Äggstockarna är fortfarande stora 10 cm resp 8 cm men har inte lika ont längre. Det bästa av allt var dock att han kunde mäta ett 5mm embryo och jag fick höra hjärtslagen! Det var magiskt <3 Vi ska tillbaka den 13 okt på ett till vul som redan är inbokat sedan jag plusade (hoppas allt ser bra ut då v 8+1) och efter det tar mvc över.

Lycka till alla :) Kram

• hope88

Vad kul att så många av er fött era små guldklimpar <3 Stort grattis till er!

Hoppas ni som är nära snart får snusa bebis också :)

Själv är jag fortfarande i början och harvar på. Är i v13 nu. Var på ultraljud idag och allt ser bra ut. Idag kom även svaret på nipt testet vi själva valde att bekosta. Allt såg bra ut och vi väntar en pöjk <3 Känns overkligt!

Kram på er

Svar på tråden IVFare i Stockholm?