• Susodus

IVFare i Stockholm?

Sjöblomman skrev 2016-02-18 18:58:26 följande:

Besöket gick bra. Ägglossning på lördag/söndag.

Spraystart 4/3 och blodprov 18/3.
    Så om allt går bra blir det ÄP i slutet på vecka 13.

I övrigt fick jag besked om att vi får göra så många försök som behövs, allt ser perfekt ut och eftersom vi inte får adoptera är IVF vår enda chans.

Vad bra, visst är det skönt med klara besked, tar bort stressen och pressen från försöken. Jag blev också superstressad när det gick som det gick sist att de skulle säga ifrån, så det beskedet var mycket lugnande.

Det blir Claes som gör vul, det blev han som gjorde både uttag och insättning så han får fullfölja processen.
  • Susodus
    TwinkyIVF skrev 2016-02-19 08:30:30 följande:
    Va skönt att ni kunde få Claes på allt där. För oss matchade det inte alls med hans schema. Han var "vår läkare" men Lena gjorde Vul, Lena ÄP, Carolina insättning och Lena VUL på bebis.

Alla gjorde ett underbart bra jobb och kändes väldigt involverade även om vi hade Claes från början.
    Jag har haft Carolina mycket eftersom hon och Lena jobbade på St Göran där vi var en sväng (av kostnadsskäl: de hade ju tre-pack innan Sophiahemmet också införde det) och vi var så nöjda med dem. Carolina var också jättebra i mötet efter vår avbrytna graviditet så hon har varit en stor trygghet i detta, professionell och saklig men ändå inkännande, men den här gången blev det Claes och en praktikant, det är ju bra att de lär upp en ny generation tänkte jag. De är ju alla så bra tycker jag. Jag har verkligen stort förtroende för Sophiahemmet, hoppas att de kan rädda BB Sophia också, om detta går hela vägen blir det födsel i oktober och vem vet hur många platser det finns i Stockholm då... oroande.
  • Susodus
    TwinkyIVF skrev 2016-02-19 10:56:01 följande:
    Vi vill så gärna föda på BB Sophia. Vi föder i Juni precis innan dom "ska stänga" vilket inte känna så tryggt? Eller är jag fånig?? Jag tänker att folk dragit där i från då.. och dom lär inte ha fått beställa in saker till förråden?

Något jag har fått intala mig med detta med plats på en förlossning är att bebisen ska ju ut iaf ;) Någonstans blir det!

Och det Kommer!!! Det bli för er också i oktober <3
    Det måste ju vara igång tills det stänger, tror kanske många byter så det kanske är lugnare då. Hoppas att de kommer till en lösning.
  • Susodus

Min man är väldigt analytiskt lagd och resonerar alltid utifrån fakta som tex att vi har ca 22-25% chans att bli gravida, alltså borde vi bli det på åtminstone 5 försök, då får man ett lite mer fågelperspektiv och kan tänka att varje misslyckat försök är ett närmare ett lyckat, vet inte hur bra det är för en som är fullproppad på hormoner, men lite hoppfullt är det ändå tycker jag.

• Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-21 06:32:36 följande:
    Aha! Ja då får du ta det för ett stort grattis i efterskott!
    Hur mår du? Det börjar dra ihop sig för td eller hur? Fredag?
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-21 13:50:04 följande:
    Ja, TD 26/2. Jag mår bra, dock har jag skum mage. Den spänner, känns som träningsvärk, hugger ibland och som ömmar.
    Hoppas det är växtvärk.
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-22 07:08:30 följande:
    Ja! hoppas den vill stanna!
    Grattis, jag kände på mig att du hade lyckats! När blodet uteblir så är det alltid ett bra tecken. Jag brukar få på hylsan och förneka, men då är det oftast kört, så när du sade att magen kändes konstig tänkte jag att det hade nog gått vägen! Då blir det 30 oktober då! (en vecka efter mig 23 oktober).
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-22 07:08:30 följande:
    Ja! hoppas den vill stanna!
    Grattis, jag kände på mig att du hade lyckats! När blodet uteblir så är det alltid ett bra tecken. Jag brukar få på hylsan och förneka, men då är det oftast kört, så när du sade att magen kändes konstig tänkte jag att det hade nog gått vägen! Då blir det 30 oktober då! (en vecka efter mig 23 oktober).
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-22 16:48:25 följande:

Nä, TD på fredag. Men haft såna problem med magen, tänkt på överstimulering, så jag bara ville testa. RD12, bim-1 i normal cykel.

Och tack alla! <3

Har du kollat upp överstimulering? Det är lättare att få när man blivit gravid, det är inte farligt för graviditeten, men blir besvärligt för dig ju längre du väntar. Jag fick det med min första graviditet omkring v 5, men det gick tillbaka med vila och kontroller, behövde aldrig tappa ur något vatten. Gör det på ivf-mottagningen för vanliga vården kan ingenting om detta och du får vänta jättelänge.
  • Susodus
    MadArp skrev 2016-02-22 19:42:16 följande:

[quote=76365624][quote-nick]Iskristall skrev 2016-02-22 16:48:25 följande:[/quote-nick]

Nä, TD på fredag. Men haft såna problem med magen, tänkt på överstimulering, så jag bara ville testa. RD12, bim-1 i normal cykel.

Och tack alla! <3

[/

Ville bara kolla lite hur alla gör med sina tester, tjuvtestar eller väntar!! Jag är på Rd 10 sååå sugen att testa!!!!

Jag är värdelös på detta så jag tjuvtestar alltid, denna gång såg jag redan på dag men ibland har det dröjt t dag 10-11, men jag tror det är individuellt, nackdelen med att testa nu och det är minus är att du kommer bli jätteledsen och orolig och så kanske det blir plus ändå. Jag skulle avråda att tjuvtesta, men själv gör jag det varje gång... Lever inte som jag lär.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?