• Lillis26

BIM november 2015

Hej!

Jag vill gärna vara med i tråden. Fick mens i lördags 10/10 så BIM den 7/11 :)

Blev så himla ledsen när mensen kom, vi fick missfall i vecka 7 i augusti och jag märker att jag tar det hårdare och hårdare för varje månad som går utan plus. Känns som man verkligen gör sitt yttersta för att bli gravid men det blir platt fall varje månad iallafall. Låg typ i sängen hela dagen igår och bara deppade.

Nya tag nu iaf! Hoppas på många plus i den här tråden! Lycka till alla <3

• Lillis26

BIM-LISTA! 

2/11

Ellpi

5/11

8airam8

Nepe

halo83

6/11

Pannkakan87

7/11

Lillis26

9/11

201405

Happylife

10/11

livias

• Lillis26

Jag funderar också lite på äl-tester. Jag har tagit två månader i rad och enligt nc så har jag dessa månader haft äl cd 16 och 17. Tycker ni att jag borde testa den här månaden också eller borde jag kunna lita på att äl är iaf mellan cd 14-18? För att vara på säkra sidan alltså? Använder ju nc så de lär ju sätta ut ägglossningen hur som helst om än efter att den har inträffat :)

• Lillis26
    pannkakan87 skrev 2015-10-15 20:28:43 följande:

Har stickorna stämt överens med natural cycles tidigare månader? :) I så fall kan du nog räkna med nc.

Jag tror att det har stämt ganska bra, första månaden fick jag ingen stegring alls på stickorna men grafen på nc var så pass tydlig så jag hade förmodligen äl ändå. Förra månaden fick jag positiva test två dagar i rad, glömde dock bort att tempa på äl dagen men dagarna efter var också höga så jag antar att man får lita på det :S min menscykel har båda månaderna legat på 27/28 dagar så känna ju logiskt.
  • Lillis26
    pannkakan87 skrev 2015-10-15 20:28:43 följande:

Har stickorna stämt överens med natural cycles tidigare månader? :) I så fall kan du nog räkna med nc.

Jag tror att det har stämt ganska bra, första månaden fick jag ingen stegring alls på stickorna men grafen på nc var så pass tydlig så jag hade förmodligen äl ändå. Förra månaden fick jag positiva test två dagar i rad, glömde dock bort att tempa på äl dagen men dagarna efter var också höga så jag antar att man får lita på det :S min menscykel har båda månaderna legat på 27/28 dagar så känna ju logiskt.
  • Lillis26
    livias skrev 2015-10-15 22:19:47 följande:

Ni som tyvärr gått igenom mf / mamma - hur lång tid tog det gör er äl att komma igång igen? Vet inte hur jag ska tänka, i och med mitt mf nu i helgen. Ska jag räkna det som en "mens" och anta att äl kommer om ca 14 dagar eller hade ni börjat äl testat typ om några dagar? Man hade stenkoll innan på kroppen men nu är jag rädd för att missa äl. Eller bör jag räkna med en vanlig mens innan jag börjar äl testa igen?? Mina tidigare mf var för fyra år sedan så kommer ju inte ihåg!

Vad tråkigt att vi är så många som haft missfall :( hoppas verkligen det tar sig och går vägen den här gången! Det beror ju på hur länge du va gravid, jag hade äl 17 dagar efter mitt missfall började men då fick jag missfall rätt tidigt också - vecka 7.. (blödde 5-6 dagar) så lite senare äl än om blödningen va en mens typ
  • Lillis26
    eg90 skrev 2015-11-06 11:41:36 följande:

Mina ÄL tester.

Längst upp är idag och sedan är det en dags mellanrum för varje.

Ingen stegring alls.. SÅ har jag ingen ÄL denna månad :S

Dag 18 på cykeln nu

Min ägglossning va på cd 20 den här månaden och annars brukar jag ha på cd 16-17 så ge inte upp! :)
Svar på tråden BIM november 2015