nepe skrev 2015-10-29 10:34:06 följande:
Jag visste inte heller! Blir så frustrerad hur lite "vi" vet om kvinnokroppen. Jävla skitsamhälle!
1-2 ggr per år så har "alla" kvinnor ingen ägglossning och det är helt normalt. Jag har sökt hjälp nu när jag tre månader i rad inte haft någon äl. Men som du säger så är det svårt att veta, min mens har kommit ändå och jag har haft äl-värk i magen ändå. Så hade jag inte tempat eller tagit äl-test så hade jag inte haft någon aning!
Jag har tid imorgon att skriva in mig på infertilitetsmottagningen för ett försdta besök med barnmorskan. Då ska vi även boka tid till doktorn på mottagningen då jag kommer att få undersökas och ta blodprov för att hormonerna är "bra".
Tempar du? Hur många månader har du äl-testat? Har du regelbunden mens / cykel?
Tusen frågor tillbaka ;)
Oj, där ser man. Då kanske jag hade en av de två månaderna nu då. Eller så hade jag ägglossning igår och idag då jag inte testat... men men, vi ligger på. Haha.
Hoppas besöket ger dig något, skönt att prata med en "expert" på området och undersöka hur allt ser ut. Jag har ju bara tagit ÄL-test denna månad, vi började försöka förra månaden och det är första barnet. Har bara testat med Clearblue. Är det en bra metod att tempa? Kanske borde pröva! Jag har alltid haft regelbunden cykel, men förra månaden när jag nästan trodde att det hade satt sig (jag vet - lite naivt hehe) så gick jag över 5 dagar.