Inlägg från: Längtanefterstorken |Visa alla inlägg
  • Längtanefterstorken

BIM november 2015

Hoppar in här jag också, fick mens idag bim+5 (vad jag tror är mens, det var små små klumpar så risken är väl att det var ett otroligt tidigt missfall också? Vet inte).

Om jag räknar med att det är mens jag har nu så har jag ÄL 26 oktober och BIM 7 november. Det blir då andra försöket, första barnet.

Känner mig relativt ny inom denna djungel och tänkte nu också pröva ÄL-test, kan ni rekommendera några? (kör på testlagret vad gäller gravidtest)

Ser annars fram emot att peppa och prata med er här på FL! Glad

• Längtanefterstorken
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA!{#emotions_dlg.flower}

2/11 

Ellpi

Norrlänning86

5/11

8airam8 

Nepe 

halo83

6/11 

Pannkakan87 

7/11

Lillis26

Längtanefterstorken

9/11 

201405

Happylife

10/11

livias
  • Längtanefterstorken
    nepe skrev 2015-10-12 15:16:50 följande:
    Är i samma sits, kommer också börja testa med ÄL-test denna gång när det närmar sig. Tänkte dock köra på clear blues då jag hör så mycket dåligt om en del märken från nätet i tråden för "svags plus eller spökstreck". Vet inte något om testlagrets ältest dock!
    Ja, det kanske är lika bra att göra det. Förra gången var jag lite osäker på om vi faktiskt prickat ÄL, då vi kör på varannan dag. Det skulle kännas bättre att veta att man i alla fall gjort vad man kunnat när ÄL är över!

Är det dessa ÄL-test du tänker på? Glad
    www.apoteket.se/produkt/clearblue-digital-10-st-254208/ 
  • Längtanefterstorken
    nepe skrev 2015-10-12 19:06:47 följande:
    Precis! Hört något om dem? :)
    Nej, men jag tror Clearblue överlag är att lita på, vi beställde hem just de jag länkade till nu ikväll. Skönt att vara förberedda när det väl börjar. Glad  Och på något sätt mådde jag bra av att beställa dem också, då känns inte allt "lika långt bort"...
  • Längtanefterstorken

Måste fråga er!! Glad

Ska testa ÄL-test för första gången (Clearblue digital). Kan jag ta ett test nu på kvällen, eller är det bättre imorgon bitti? Om jag tar nu på kvällen måste jag alltid ta vid den här tidpunkten under veckan då?

• Längtanefterstorken
    Kstadtjej87 skrev 2015-10-28 21:21:04 följande:
    Jag har samma problem. Skulle haft ägglosning idag enligt min app men har spökasteck idag. Sen föra månaden va de inte lika starkt som första strecket. :(
    Jag har samma problem. Blir orolig över att jag överhuvudtaget inte har någon ägglossning? Jag har clearblue, använt alla 10 nu och alla visade på en cirkel, inte i närheten av varken blinkande eller fast smiley. Obestämd Skulle haft ägglossning i måndags...
  • Längtanefterstorken
    nepe skrev 2015-10-28 21:57:29 följande:
    Exakt samma här, fast skulle egentligen haft i söndags :( så jävla deppigt! (!!!)

Vilka test använder du? Ska jag vara ärlig så visste jag inte att alla inte alltid får ägglossning, detta är helt nytt för mig. Jag fick bara känslan att tänk om man försöker månad efter månad och varje gång blir ledsen för att det inte blir något, och så har man inte ens ägglossning?! Jag köpte ju hem ÄL-test mest på skoj för att verkligen kunna pricka in, men nada?! Bör man kolla upp detta? Hur tänker du? 

(sorry för 100 frågor)

• Längtanefterstorken
    Kstadtjej87 skrev 2015-10-28 22:01:28 följande:
    Har med CB digital, väntar några dagar till har 4st kvar så hoppas verkligen. Jätte konstigt anners. :(

Ja, jag håller tummarna för oss allihopa! Nästa månad ska jag nog börja testa senare så jag inte gör slut på dem.

• Längtanefterstorken
    nepe skrev 2015-10-29 10:34:06 följande:
    Jag visste inte heller! Blir så frustrerad hur lite "vi" vet om kvinnokroppen. Jävla skitsamhälle!

1-2 ggr per år så har "alla" kvinnor ingen ägglossning och det är helt normalt. Jag har sökt hjälp nu när jag tre månader i rad inte haft någon äl. Men som du säger så är det svårt att veta, min mens har kommit ändå och jag har haft äl-värk i magen ändå. Så hade jag inte tempat eller tagit äl-test så hade jag inte haft någon aning!
    Jag har tid imorgon att skriva in mig på infertilitetsmottagningen för ett försdta besök med barnmorskan. Då ska vi även boka tid till doktorn på mottagningen då jag kommer att få undersökas och ta blodprov för att hormonerna är "bra".
    Tempar du? Hur många månader har du äl-testat? Har du regelbunden mens / cykel?
    Tusen frågor tillbaka ;)

Oj, där ser man. Då kanske jag hade en av de två månaderna nu då. Eller så hade jag ägglossning igår och idag då jag inte testat... men men, vi ligger på. Haha. Skrattande

Hoppas besöket ger dig något, skönt att prata med en "expert" på området och undersöka hur allt ser ut. Jag har ju bara tagit ÄL-test denna månad, vi började försöka förra månaden och det är första barnet. Har bara testat med Clearblue. Är det en bra metod att tempa? Kanske borde pröva! Jag har alltid haft regelbunden cykel, men förra månaden när jag nästan trodde att det hade satt sig (jag vet - lite naivt hehe) så gick jag över 5 dagar. 

• Längtanefterstorken

Hej alla, 

igår fick jag mens 5 dagar för tidigt, och min lutealfas blev då 5 dagar (brukar ha 11). Är det någon här som också har kort lutealfas? Eller någon som inte har det men sitter inne på lite information om vad man kan göra?

B12 hörde jag kan hjälpa? Kan det stämma? Finns det mer jag kan göra?

Blir så ledsen av att läsa att det kan bli svårare att bli gravid, att det inte hinner sätta sig innan kroppen sköljer bort allt med mensen... Gråter

• Längtanefterstorken

VIKTIGT!!!

Fick ju mens häromdagen, vilket höll i två dagar. Idag var den slut och jag fick för mig att göra ett gravtest med test från testlagret. Vilka LOT-nummer var det som var falska?? För jag tycker mig se två streck?! Måste fått tag i de där dumma testen som det pratades om i oktober-tråden. Mitt LOT-nummer på testet är 2015-08-10.

• Längtanefterstorken
    sebbejonte skrev 2015-11-05 15:56:29 följande:
    Tycker också att jag ser. En del har ju som mens fast dom är gravida
    Ja, det var väldigt tydligt irl, men svårt att få bild på det. Vågar dock inte hoppas, speciellt när det cirkulerar test som inte fungerar. Men ska testa igen vid 20.00 då det gått fyra timmar - om jag kan hålla mig från att gå på toa vill säga, hehe!
  • Längtanefterstorken
    Mammabertil skrev 2015-11-05 17:19:35 följande:
    LOT 150623 är de som gav mig falska plus.
    Tack snälla för svar!

Okej, alltså inte samma LOT som mig, men mitt LOT kanske också visar falskt. Usch, att man ska behöva vara med om att få ett falskt plus. Testade du med andra test därefter eller hur gick du tillväga? 
    Jag sitter ju såklart och googlar runt på det här nu, och är rädd att det ska vara ett väldigt väldigt tidigt missfall då jag har kort lutealfas också. Min mens skulle egentligen komma imorgon, men den var försenad förra månaden så den är ju inte regelbunden någonstans. 

Just nu känns det bara dumt att jag överhuvudtaget testade mig då jag var inställd på att det inte skulle ha tagit sig denna gången, och så får man hopp.. osv .. osv..
  • Längtanefterstorken
    lillverra skrev 2015-11-05 21:15:26 följande:

Lyckliga du. Hoppas det blir min tur denna månad

Jag håller tummarna för er allihopa, och mig själv. Hjärta Så rädd att jag inte ska få behålla det.
  • Längtanefterstorken
    Kissekatten2014 skrev 2015-11-05 21:31:26 följande:
    Grattis grattis.. Vilken dag har du plussat på? Håller tummar och tår att allt går vägen
    Jag skulle få min mens imorgon, så bim-1. Dock fick jag vad jag trodde var min mens i tisdags, hade lite i onsdags också. Och idag var den helt borta. Därför fick jag för mig att testa mig. Fick inget ÄL-utslag av mina clearblue denna månad så jag trodde det var kört för länge sen. Tack!
Svar på tråden BIM november 2015