• halo83

BIM november 2015

Hoppar in här jag med. Fick mens i går kväll så nu kör vi på försök 18 istället. Jag ska få spolning av äggledarna när mensen är över så hoppas det hjälper å att vi får vårt plus nu i nov. Jag har bim den 5:e :)

• halo83
    nepe skrev 2015-10-12 12:37:57 följande:

Vad tråkigt att höra :( Hoppas på spolningen nu och för ett plus! har också BIM den 5:e :)

Åh spännande!! Då får vi följa varandra :)

Jag har pratat med gyn idag och ska spola den 20:e.. Känns dock sent då jag beräknas ha äl den 21:a så vi får se vad som händer om det kan leda till nåt plus :)
  • halo83
    nepe skrev 2015-10-12 19:07:19 följande:

Vad skönt! :) Vet gyn om att du har beräknad äl den 21?

Ja jag sa att jag endast blöder i 4 dagar å att det är beräknad äl den 21:a men läkaren sa att man alltid spolar på cd10 , så om det är för sent så kanske man får hoppas på nästa period då..
  • halo83
    nepe skrev 2015-10-13 11:35:37 följande:

Men va, vad konstigt att de har en bestämt cykeldag? Det måste väl påverkas av hur lång cykel man har och hur lång follikerfas och lutealfas? Tänker jag spontant, MEN såklart att de vet bäst, det är ju deras jobb! Hur går det till när de spolar, vet du?

Ja man får ju hoppas på att dom vet hyrde ska gå till, kan dock inte släppa det så kommer nog ringa i morgon iaf haha.

Jag har ingen aning hur en spolning går till
  • halo83

På fredag ska jag spola äggledarna, både bävar å ser fram emot det. Skulle spola på tisdag egentligen men då jag har beräknad äl på onsdag så tyckte jag de va så sent för en spolning, så jag ringde å bad att få komma tidigare. Får hoppas att det är det som kan hjälpa oss till ett plus, oddsen ska ju vara rätt bra vad jag hört :)

• halo83
    Kissekatten2014 skrev 2015-10-14 12:48:11 följande:

Hur vet man att inte har haft ägglossning??

Om man tempar kan man se det lättast då man ser på tempen om ägget släppt.. Annars vet jag inte
  • halo83

Sitter hos Gyn nu, skitnervös. Ska göra en spolning om 15min ... :/

• halo83
    nepe skrev 2015-10-16 12:27:52 följande:

Hoppas du mår bra! Hur gick det? <3 

Det gick bra, gjorde sjukt ont men nu såg hon passage på båda sidorna. Nu hoppas jag bara på att få en ordentlig äl.
  • halo83

Idag började jag med äl tester. Dag 7. Kör på digitala med dubbel hormonindikator, så less på å tolka streck. Spolade äggledarna igår så vill ha lite extra koll på när äl inträffar så vi kan köra på massa då :)

• halo83
    Malin 845 skrev 2015-10-18 11:57:37 följande:

Hej tjejer!

Jag fick spottings igår, och mensen startade igång idag. Så då antar jag att mensens första dag är idag? Om nu ägglossningen kommer som den ska, så är den 1/11 och nästa bim 15/11.

Någon annan som har/ ska få hjälp med att kolla fertiliteten? Ska till gyn den 27/10 och är supernervös! Vet att de kommer ta vul och kolla med äggblåsor osv, då förra cykeln var 85 dagar så kom nog inte ägglossningen. Någon mer erfarenhet om detta? Hoppas att allt är ok :/

Jag går på utredning just nu. Har fått lämna blodprov å tagit vul och i fredags spolade jag äggledarna.
Svar på tråden BIM november 2015