• SamsonS

BIM november 2015

Hoppar in här också, från den andra november tråden :)

26 år,har en dotter född -11. Detta blir 3e försöket till en tvåa :) började med ÄL tester idag, beräknas ha ÄL nästa onsdag, men vill verkligen försöka pricka in. Har som set ser ut nu BIM 4/11 :)

• SamsonS
    Cfmilla skrev 2015-10-15 09:56:49 följande:

Ni som kan.... När ska jag börja testa äl? När kommer det att ge ett positivt utslag om min äl är på måndag? Ska jag räkna med först på lördag då?

Har känt mig galet svullen i tjejmagen i går kväll, men inga flytningar eller ömma bröst.

Shit att de ska vara så svårt. :)

Jag började testa igår, en vecka innan beräknad ÄL. Första gången jag använder ÄL tester :) vill lära känna min kropp lite bättre så börjar därför testa så tidigt :)
  • SamsonS
    MrsWinter skrev 2015-10-15 22:14:34 följande:

Ursäkta men måste bara skriva av mig lite ....
    Såg nu att Prins Carl Philip och Prinsessa Sofia ska få barn i april. Jag älskar verkligen kungahuset och följer dem men när jag såg detta blev jag så ledsen. Misstänker att de inte har försökt innan bröllopet och blir lite avundsjuk att de klarar av det men man själv får försöka och försöka. Tolka mig inte fel jag är glad för dem och önskar dem all lycka till! Men man blir lite besviken när andra lyckas och inte en själv :'(

Förstår också din känsla. Nu är detta bara 3e försöket för oss, men första barnet gick på första försöket, innan första "riktiga" mensen efter pillerstopp, så denna gången känns som en hel evighet. Och vilken besvikelse när mensen kommer! Trodde verkligen inte att jag skulle bli så besviken efter så kort tid faktiskt. Som sagt,ska väl inte klaga egentligen,finns så många som har försökt mycket längre,3 försök är ju ingenting.
  • SamsonS

Vill någon lägga till mig på listan? :)

BIM 4/11, tredje försöket,andra barnet

• SamsonS

Beräknad ÄL om 2 dagar men inte den minsta antydan till stegring på ÄL test. Har en cykel på 36 dagar så vill verkligen inte missa ÄL :( har en känsla om att det kommer ta lång tid att bli gravid denna gången. Bara att hålla tummarna för stegring i eftermiddag. Ni som kör ÄL test, hur många dagar innan beräknad ÄL börjar stegringen?

• SamsonS
    frofro skrev 2015-10-19 13:36:34 följande:
    Jag trooor jag brukar börja få stegring ungefär i tre dagar och sedan på dag 4 positivt, ungefär samma tid som jag har älflytningar. Men vissa får ju bara stegring en halv dag liksom. Har du testat med ältest förut? :)
    Nej det är första månaden som vi testar med det :) har testat varje dag,samma tid sen i onsdags. Hoppas jag går en stegring ikväll. Har börjat få lite molvärk i ryggen som jag brukar få vid ÄL :)
  • SamsonS

Ingen stegring igårkväll heller på ÄL testet. Eller jag såg ett svagt svagt streck,vilket jag inte kunnat se innan. Så jag håller verkligen tummarna för att det är starkare idag. Haft molvärk,illamående och hugg vid äggstockarna idag. Är bara rädd för att min ÄL är sen, i min redan jättelånga cykel :(

• SamsonS

Molvärk och illamående, inga tecken på någon ÄL överhuvudtaget. Negativa tester och varken flytningar eller andra symtom. Blir så trött på min kropp! Men vi myser på som vanligt, är väl bara att hoppas på att ÄL kommer inom de närmaste dagarna, eller redan har varit och att vi lyckats pricka rätt.

• SamsonS

ÄL flytningar på gång tror jag och liiiten liiiten skillnad på ÄL testet ikväll. Nu såg jag iaf att där var ett streck till skillnad från igår. Så hoppas hoppas det fortsätter öka! Känner av mer ryggont också vilket jag brukar göra vid ÄL. Skulle haft ÄL i onsdags enligt appen och jag tror annars att det brukar stämma hyfsat. Störigt att den verkar vara förskjuten när jag redan har en lång cykel på ca 36-37 dagar i vanliga fall.

• SamsonS
    nepe skrev 2015-10-24 23:33:30 följande:
    Har också äl-flytningar nu idag, dock negativt äl-test imorse.. Natural cycles säger äl imorgon, vi får se! Hur lägger du upp liggandet? ;D
    Vi försöker köra varannan dag ungefär. Men det är inte helt lätt att få till det. Vi jobbar båda oregelbundna tider och vi är båda ganska trötta efter jobb :)
Svar på tråden BIM november 2015