• Jempan85

BIM november 2015

Hoppar in här jag också!
    Mensen kom en vecka sen och tog slut igår!
    Bim är 11 november, tredje försöket på andra barnet. Har en dotter som fyller ett nästa vecka.

• Jempan85
    nepe skrev (null) följande:
    åh vad jobbigt när mensen är sen. Kan tänka mig att man får upp hoppet mer då :/ Välkommen hur som helst! :)
    Tack! <3 Jag tror faktiskt inte ens att jag hade ägglossning förra omgången. Fick inget utslag på äl-test som jag brukar få. Tog ändå typ 30 graviditetstest så visst blev jag besviken..
  • Jempan85

Visst är det ledsamt när en inte har någon äl? Då finns det ju inte ens någon chans :( Nu hoppas jag på att jag får äl denna gång, det är liksom prio 1 - sen kan jag börja hoppas på graviditet :P 

Ang82 skrev 2015-10-16 20:28:17 följande:

Hej! Hoppar in här då mensen kom igår, 3 dagar tidig. Håller tummarna för att november blir en bra månad :) 8:e försöket, 1:a barnet

Vad tråkigt att höra men välkommen hit :) Vi håller alla tummar för november!

Ja, skit är det! Dumma kropp! Har du oregelbunden äl vanligtvis eller?
  • Jempan85
    Nej, den är regelbunden men jag tempar så därför vet jag om det släpper något ägg. Det har det inte gjort senaste två månaderna :( Hur har du det?
    Aha, fattar! Jag vet inte egentligen.. Med mitt dotter blev jag gravid direkt efter pillerstopp så har inte koll på hur lång cykel jag har ens. Nu är hon ett år och jag fick min första ägglossning efter förlossningen i augusti. Sen ingen ägglossning i september. Vi ammar i princip ingenting längre så jag hoppas att kroppen kommer igång nu och jobbar lite mer regelbundet. Det blir dyrt med alla dessa ältest..
  • Jempan85

Blinkande gubbe två dagar i rad nu! Bäst att den blir fast imorgon för det är sista testet, haha! Fler än jag som tycker tycker det är svårt att få ihop allt detta liggande? Helt slut nu efter dotterns ettårskalas idag, men det är ju bara på't igen..;)

• Jempan85
    strumpan123 skrev (null) följande:

På vilken dag ska alla testa? Jag är testoman så jag har bunkrat upp med massa test men är lite osäker när jag ska börja...äl+7-8 kanske :p

Jag är också testoman men denna gång tänker jag hålla mig till bim. Blir bara så besviken av negativa test..
  • Jempan85
    strumpan123 skrev (null) följande:
    ja det är nog bäst att vänta, vet hur det är med alla negativa. Höll på att gå under av det ändå fortsatte jag och dyrt blev det förra barnet.
    Håller tummarna att det blir ett plus för dig då!
    Tack, jag har inte ens försökt länge! Första barnet blev till direkt och det här är (förrhoppningsvis) andra äl efter fl så vi kan pricka in och få barn nummer två. Men jag har NOLL tålamod så har ändå hunnit ta miljoner test känns det som, haha! Håller tummarna för plus för dig också!
  • Jempan85
    C ecilia skrev (null) följande:
    Jag testar nog också på bim, 14-15 nov.

Min tidigare graviditet väntade jag till bim + 5 :p försökte inte tänka så mycket den månaden, sen jobbade jag natt, bestämde mig för att testa efter nattpasset! + :)
    Då är du ju bra på att hålla dig iaf! Förra gången plussade jag på bim-4 så kanske blir svårt att låta bli nu också, haha!
  • Jempan85

WOOP WOOP!!! Fast gubbe på ältest idag, dag 17. Räknar med äl imorgon då! Hur många dagar efter äl måste man ligga?

• Jempan85
    sof t skrev (null) följande:
    wohoo!! :D jag är ganska kass på äl-test, men har fattat det som att ägget sälpper inom 24-48 h efter segring och att ägget lever i 24 h efter det lossnat. Så jag hade nog kört idag o sen varannan till på lör för säkerhets skull. :)
    Ja, det verkar vara lite olika mellan olika test också. Körde rosa CB förut och då stod det 12-48 h. Nu har jag de lila med dubbel hormonindikator och där står det 24-36 h. Igår kväll blinkade gubben fortfarande men i morse var den fast. Då måste ju äl vara i morgon någon gång. Planen är att ligga imorgon, torsdag och kanske fredag. Fick till det 2 ggr idag och varannan dag veckan innan äl. Inte illa för att ha en ettåring hemma, haha.
  • Jempan85
    Miniflicka93 skrev (null) följande:

Tänkte köra ägglossnings test denna månaden! Enligt min app ska mina fertila dagar börja den 1a och äl ska inträffa den 4e! Men ska jag då ta första äl testen den 1a då?

Det beror på hur lång cykel du har. Det brukar stå i brukanvisningen. Generellt sett dag 10.
  • Jempan85
    ja, jag tycker det är så förvirrande med dessa test, kan inte alla bara fungera likadant? ;D ok men kör på så som du tänkt blir nog bra! förmodligen äl idag nån gång ja! hehe som oss då :D har legat varannan dag sen strax efter menens slut, för säkerhets skull ;) har också en ettåring men hon lägger sig vid 21 så det är lugnt efter det :D har börjat känna mig lite illamående igår kväll o idag efter jag ätit frukosten, fick liksom hålla tillbaka lite i morse. jag kan ju inbilla mig också när jag vill så mkt o blir ivrig :( men men än är inte mensen här o bim är senast på sön o tidigast i morgon! :D
    Åh, när ska du testa då?
  • Jempan85
    jag tänkte testa sön då jag har bim, vågar inte tidigare! åh känns så nervöst denna väntan, kan inte man få nåt tydligt tecken typ att naveln lyser grönt eller så. hade vart så skönt att inte tänka o analysera så mkt dagarna innan domen. :O
    Haha, ja ett litet sms från livmodern är väl inte för mycket begärt!
  • Jempan85

Halleluja! Fick plus idag på bim-4! Så glad att min lilla skrutt ska bli storasyster!

• Jempan85
    Eemmmmaa86 skrev (null) följande:
    Grattis!:)

Bim -4 imorgon för mig så då ska jag testa.
    Tack! Håller tummar och tår för dig också!
  • Jempan85
    lillverra skrev (null) följande:

Stort grattis, just haft äl igår, hoppas innerligt att det tar sig nu så min dotter också får bli stora syster..

Tack! Håller tummarna för er också då!
  • Jempan85
    C ecilia skrev (null) följande:
    Men så härligt!! Grattis :) visst var din flicka runt ett år som min? Jag har bim den 15 nov, men man blir lite peppad att testa lite tidigare än bim nu!
    Ja, precis! Hade ju ingen äl ens förra månaden så blev så glad nu att det tog sig! Plussade med första 3 dagar innan och nu 4 dagar innan mens. Kan aldrig hålla mig, haha. Hoppas det blir för er också nu då, inte långt kvar att vänta nu! Kikar in här och ser hur det går för dig! Kram
Svar på tråden BIM november 2015