• Ang82

BIM november 2015

Hej! Hoppar in här då mensen kom igår, 3 dagar tidig. Håller tummarna för att november blir en bra månad :) 8:e försöket, 1:a barnet

• Ang82
    Cfmilla skrev 2015-10-17 10:00:22 följande:

Håller tummarna!!!

Tack detsamma :)
  • Ang82
    nepe skrev 2015-10-17 11:52:43 följande:

Vad tråkigt att höra men välkommen hit :) Vi håller alla tummar för november!

Tack :) Jag glömde visst att skriva med bim 11/11
  • Ang82

Funderar lite på äl tester, är det någon mer som inte använder dom? Jag velar om det är dags att prova det men samtidigt känns det lite som ett stress moment.

• Ang82
    nepe skrev 2015-10-20 20:08:04 följande:

Jag kände likadant men jag börjar denna månad. Jag har inte haft äl senaste två månaderna enligt min p-dator och NC så jag vill dubbelkolla med äl-test. Gör det också för att vara säker så jag kommer gå till läkaren om inget visas denna månad heller :)

Okej, avvaktar någon månad till sen får det nog bli det här med :)
  • Ang82
    C ecilia skrev 2015-10-20 22:07:38 följande:

Vi använde dem inte vid första försöken med barn nummer 1, men sedan. Kändes som det var till bra hjälp för oss. Hade inte så bra koll utan, när ägglossningen var.

Skall testa med ägglossningstest denna månad med, känns spännande :)

Okej, jag använder p-tracker för att hålla koll och ca när den har märkt ut äl brukar jag känna av det också. Är enstaka månader jag inte känner något. Väntar någon månad till sen får det bli test :)
  • Ang82
    Enlitentill skrev 2015-10-20 22:56:42 följande:

Jag var rädd att det skulle bli stressande men tycker snarare att det är spännande och ger trygghet efter att ha använt dem några månader och börjat kunna utläsa när de är positiva. Sedan vet man ju som sagt inte om ägget faktiskt släpper bara för att man får positivt äl-test. Jag ska dock få kolla mitt progesteronvärde med blodprov ca en vecka efter denna ägglossningen för att se om jag verkligen har ÄL.

Okej, hoppas det visar att du har det :) Lite det jag tänker på också att man vet ju inte om ägget släpper bara för att testet visar att det är på g. Men man vet att det är nära.
  • Ang82
    mkess skrev 2015-10-20 23:08:37 följande:

Jag tycker också det är lugnande att använda ältester, vet ju att vi maximerat chansen varje månad plus att jag nu vet rätt bra när ägglossningen brukar ske så blir bara några dagars testande. Plus att man slipper ligga fööör mycket när man inte har lust...

Brukar för det mesta känna av äl men just för en bekräftelse så blir det nog att köra på tester från nästa månad :) Första månaderna var det inga problem med ligga för mycket runt äl men nu när det börjar dra ut på det skulle det vara skönt att kunna pricka in det lite mer. Sen är det svårt med våra jobb att lyckas med det också visa månader..
  • Ang82
    Kzon skrev 2015-10-21 11:03:36 följande:

Hej hej!

Helt ny med detta (FL) men tänkte att det är dags att hoppa in här och få lite pepp och tips från er. BIM 7/11, första barnet 8:e försöket. Börjar bli tufft...

Välkommen! Är också på 8:e försöket, första barnet. Håller tummarna för att november blir en bra månad :)
  • Ang82
    Stormborne skrev 2015-10-21 11:48:14 följande:
    Jag använder inte. Jag ids liksom inte, jag vet inte ens om jag har äl, och jag har en gång för länge sen i stort sett ruinerat mig på grav-tester, innan jag fick veta om min PCO. Så innan jag vet att jag har Äl öht, känns det onödigt. Jag använder FL's uträcknare bara för att ha något hum, har använt den för att kolla att jag inte har ÄL med, när vi inte velat skydda oss tidigare. 

Med 1:an funkade det, jag hade bevisligen ÄL när jag skulle enligt FL, för jag hade vinterkräksjukan innan, och dagen efter åkte karln bort en vecka. Så fanns bara et tillfälle att välja på att träffa rätt

Jag borde ha ÄL i helgen. Vi är bortresta, ska bo hos kompisar och dela sovrum med 6-åringen. Justså. Så jag tror ju att enligt Murphy lag så kommer jag garanterat at ha ÄL den här gången
    Kan ju hoppas ni får en stund över själva :)

Är första barnet så jag har ingen aning om kroppen fungerar som den ska men mensen är hyfsat regelbunden. Visst inom 6-12 månader blir många gravida. Är en själv som börjar stressa upp nu. 8 försöket är ju inte så farligt, var nog mer jag som hade förhoppningar om att det skulle ta sig inom 6-7månader.
  • Ang82
    Hansson88 skrev 2015-10-21 12:03:44 följande:

Hoppar in här.

Blev gravid i BIM Oktober -gruppen.

Fick missfall igår.

1 försöket efter MF.

BIM 22 Nov.

Blöder mycket just nu. Hoppas kroppen rättar till sig fort och att ÄL kommer igång.

Beklagar :(
  • Ang82
    Wishfulthinking skrev 2015-10-21 18:11:43 följande:

Då joinar jag här för ett nytt försök! 11e försöket på första barnet! Snart blir det väl dags för en utredning är jag rädd :(

Håller tummarna super hårt för dig denna månaden så att ni slipper utredning!
  • Ang82
    halo83 skrev 2015-10-23 22:57:02 följande:

Har börjat få sånna sjukt vattniga flytningar, känns typ som man kissar på sig haha el typ mensen som kommer. Nån som varit med om det? Är på äl+4...

Jag får det nästan varje månad, en dag eller två. Fast jag har det några dagar efter att mensen är slut. Får ha binda den dagen, ingen höjdare alls :(
  • Ang82

Har inte jätte koll på äl flytningar, så frågar er :)

Idag så har jag som precis som förklaringen på bilden häromdagen, som rå ägg vita och magen har värk till och från. Hur länge brukar dessa flytningar vara? Nu ikväll är det mer åt färgat igen. Har äl varit eller är? eller kan dessa genomskinliga komma tillbaka? Har inga tester att kolla av med.

• Ang82

Äl tidigare denna månaden så bim 9/11 istället för 11/11. Lyckades pricka in 4 av 7 fertila dagar enl appen så nedräkning nu äl+2. Känns som en evighet!

• Ang82
    halo83 skrev 2015-11-02 05:56:42 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..

Stort grattis!! :)
  • Ang82
    tesselessan skrev 2015-11-02 07:42:28 följande:

fick ett svagt plusstreck på grav-stickan imorse. Är i chocktillstånd. Mådde dåligt igår och trodde att det var maginfluensa men hoppades ändå på plus.

Ska ta ett cg-digital imorogn men är troligtvis i vecka 1-2.

kunde inte låta bli att berätta för min man det första jag gjorde. Fattar inte att det gick så snabbt att bli gravid. Var beredd på att det skulle vara svårt att få pluset men det gick utan att mensen ens kommit igång efter graviditeten.

Grattis! :)
  • Ang82
    Lotchi skrev 2015-11-04 06:56:03 följande:

Alltså visst är det lite roligt hur livet ändrar sig naturligt ibland :) Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är helt normalt att varje dag föra dagbok över kroppstemperatur, flytningar, mående och när-var-hur man hade sex :P

Tur jag fortfarande är på den nivån att jag håller det lite för mig själv, för min man skulle nog inte tycka det var lika charmigt ;)

Involverar ni era partners i allt? Har de koll på er ägglossning?

Han vet inte om hur många graviditetstest jag gjort. Men äl har han full koll på, till och med bättre än jag. Jag får kolla i appen för att ha koll. Ibland när jag planerar något framöver som infaller vid äl så kan han blinka och säga att vi har annat att göra då :)
Svar på tråden BIM november 2015