BIM november 2015
Hej! Hoppar in här då mensen kom igår, 3 dagar tidig. Håller tummarna för att november blir en bra månad :) 8:e försöket, 1:a barnet
Hej! Hoppar in här då mensen kom igår, 3 dagar tidig. Håller tummarna för att november blir en bra månad :) 8:e försöket, 1:a barnet
Håller tummarna!!!
Vad tråkigt att höra men välkommen hit :) Vi håller alla tummar för november!
Funderar lite på äl tester, är det någon mer som inte använder dom? Jag velar om det är dags att prova det men samtidigt känns det lite som ett stress moment.
Jag kände likadant men jag börjar denna månad. Jag har inte haft äl senaste två månaderna enligt min p-dator och NC så jag vill dubbelkolla med äl-test. Gör det också för att vara säker så jag kommer gå till läkaren om inget visas denna månad heller :)
Vi använde dem inte vid första försöken med barn nummer 1, men sedan. Kändes som det var till bra hjälp för oss. Hade inte så bra koll utan, när ägglossningen var.
Skall testa med ägglossningstest denna månad med, känns spännande :)
Jag var rädd att det skulle bli stressande men tycker snarare att det är spännande och ger trygghet efter att ha använt dem några månader och börjat kunna utläsa när de är positiva. Sedan vet man ju som sagt inte om ägget faktiskt släpper bara för att man får positivt äl-test. Jag ska dock få kolla mitt progesteronvärde med blodprov ca en vecka efter denna ägglossningen för att se om jag verkligen har ÄL.
Jag tycker också det är lugnande att använda ältester, vet ju att vi maximerat chansen varje månad plus att jag nu vet rätt bra när ägglossningen brukar ske så blir bara några dagars testande. Plus att man slipper ligga fööör mycket när man inte har lust...
Hej hej!
Helt ny med detta (FL) men tänkte att det är dags att hoppa in här och få lite pepp och tips från er. BIM 7/11, första barnet 8:e försöket. Börjar bli tufft...
Hoppar in här.
Blev gravid i BIM Oktober -gruppen.
Fick missfall igår.
1 försöket efter MF.
BIM 22 Nov.
Blöder mycket just nu. Hoppas kroppen rättar till sig fort och att ÄL kommer igång.
Då joinar jag här för ett nytt försök! 11e försöket på första barnet! Snart blir det väl dags för en utredning är jag rädd :(
Har börjat få sånna sjukt vattniga flytningar, känns typ som man kissar på sig haha el typ mensen som kommer. Nån som varit med om det? Är på äl+4...
Har inte jätte koll på äl flytningar, så frågar er :)
Idag så har jag som precis som förklaringen på bilden häromdagen, som rå ägg vita och magen har värk till och från. Hur länge brukar dessa flytningar vara? Nu ikväll är det mer åt färgat igen. Har äl varit eller är? eller kan dessa genomskinliga komma tillbaka? Har inga tester att kolla av med.
Äl tidigare denna månaden så bim 9/11 istället för 11/11. Lyckades pricka in 4 av 7 fertila dagar enl appen så nedräkning nu äl+2. Känns som en evighet!
JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!
Gråter skakar å är superlycklig just nu..
fick ett svagt plusstreck på grav-stickan imorse. Är i chocktillstånd. Mådde dåligt igår och trodde att det var maginfluensa men hoppades ändå på plus.
Ska ta ett cg-digital imorogn men är troligtvis i vecka 1-2.
kunde inte låta bli att berätta för min man det första jag gjorde. Fattar inte att det gick så snabbt att bli gravid. Var beredd på att det skulle vara svårt att få pluset men det gick utan att mensen ens kommit igång efter graviditeten.
Alltså visst är det lite roligt hur livet ändrar sig naturligt ibland :) Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är helt normalt att varje dag föra dagbok över kroppstemperatur, flytningar, mående och när-var-hur man hade sex :P
Tur jag fortfarande är på den nivån att jag håller det lite för mig själv, för min man skulle nog inte tycka det var lika charmigt ;)
Involverar ni era partners i allt? Har de koll på er ägglossning?