Inlägg från: Enlitentill |Visa alla inlägg
  • Enlitentill

BIM november 2015

Jag valde nytt användanamn och jag i inlogget heter nu inte Trean utan Enlitentill : )

• Enlitentill

BIM-LISTA!{#emotions_dlg.flower}

1/11

Ejoma, 2:a försöket, 2:a barnet

2/11

Ellpi, 2:a försöket, 1:a barnet

Norrlänning86, 2:a försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap

Cfmilla, 1:a försöket

4/11

MrsWinter, 4:e försöket, 1.a barnet

Lottch3n, 2:a försöket, 1a barnet

5/11

8airam8

nepe, 2.a försöket, 1:a barnet

halo83

6/11

pannkakan87, 1.a försöket efter mf

halfmoon, 1:a försöket efter mf (3:e totalt), 1:a barnet

juni2009, 2:a barnet

7/11

Lillis26

Längtanefterstorken, 2:a försöket, 1:a barnet

8/11

Novixi, 5:e försökte, 3:e barnet

Enlitentill 6:e försöket 3:e barnet

9/11

201405, 2.a försöket, 1:a barnet

happylife, 1.a försöket efter mf

10/11

livias

jessima, första försöket

11/11

Angdev, 12:e försöket, 2:a barnet

frofro, 1.a försöket efter mf

Kstadtjej87, 2:a försöket, 1:a barnet

Jempan85, 3:e försöket, 2:a barnet

Ang82

13/11

Kissekatten2014, 3:e försöket, 1:a barnet

Mammabertil, 7:e försöket

19/11

Norrskenet1, 5:e försöket

OSÄKERT BIM

isabelle1987, 1:a försöket, 3.e barnet

Ang82, 8:e försöket, 1:a barnet

• Enlitentill
    Eemmmmaa86 skrev 2015-10-18 22:24:40 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här med.

Hoppas på en trea i skaran, men det går trögt.

Fick missfall vid nyår och sedan dess händer inget.

Bim 12 nov och jag hoppas så himla himla mycket att denna gång ska de bara gå.

Välkommen! jobbar också på en trea och har Bim 8 nov. 6:e försöket så jag hoppas så att det är dags nu
  • Enlitentill
    Ang82 skrev 2015-10-20 18:35:32 följande:

Funderar lite på äl tester, är det någon mer som inte använder dom? Jag velar om det är dags att prova det men samtidigt känns det lite som ett stress moment.

Jag var rädd att det skulle bli stressande men tycker snarare att det är spännande och ger trygghet efter att ha använt dem några månader och börjat kunna utläsa när de är positiva. Sedan vet man ju som sagt inte om ägget faktiskt släpper bara för att man får positivt äl-test. Jag ska dock få kolla mitt progesteronvärde med blodprov ca en vecka efter denna ägglossningen för att se om jag verkligen har ÄL.
  • Enlitentill
    mkess skrev 2015-10-20 23:08:37 följande:

Jag tycker också det är lugnande att använda ältester, vet ju att vi maximerat chansen varje månad plus att jag nu vet rätt bra när ägglossningen brukar ske så blir bara några dagars testande. Plus att man slipper ligga fööör mycket när man inte har lust...

Ja, jag är rädd att det skulle stressa mer att " måste" få till det varje dag under en längre period. Har också lyckats identifiera ungefär när ägglossningen infaller och då försöker vi att köra på varje dag under 5-7 dagar.
  • Enlitentill

Beklagar missfallen som många av er gått igenom. Hoppas på att det stämmer för er att det brukar underlätta för en ny graviditet ganska snart inpå! Många av oss verkar fått vänta mer än någon enstaka månad på att bli gravida. Jag håller med om att längtan är tuff. Svårt att "glömma bort" denna längtan. Alltid några symptom att fundera kring och vänner som blir gravida och får barn så man längtar ännu mer. Men med varje månad är vi ett steg närmare bebis. Håller tummarna för många plus! Här har ÄL börjat göra sig påmind men konstigt nog visar äl- testet svagare i dag än i går. Borde ha Äl på fredag el lördag. Hoppas på stegring i morgon.

• Enlitentill
    halo83 skrev 2015-10-23 22:57:02 följande:

Har börjat få sånna sjukt vattniga flytningar, känns typ som man kissar på sig haha el typ mensen som kommer. Nån som varit med om det? Är på äl+4...

Det får jag vissa månader i början av Äl. Jättejobbigt då det till och med blir blött och syns om man har fel byxor.
  • Enlitentill
    Angdev skrev 2015-10-23 23:35:41 följande:

Räknade fel på äl-testen och använder det sista imorgon. Är då på dag 13, har normalt äl på dag 15/16.

Vågar vi strunta i att testa på söndag och måndag?

Testar med morgonurin då det ger mest utslag.

Hur hade ni gjort?

Har dåligt med möjlighet att komma iväg till apoteket o köpa nya.

Är i samma sits. Har slut i dag och jag verkar få en senare ägglossning än vanligt. snacka om att det är svårt att sluta testa innan man fått stegringen. Måste bara ta mig till ett apotek under helgen. Det är dock dubbelt så dyrt som på nätet : /
  • Enlitentill
    SamsonS skrev 2015-10-24 23:27:38 följande:

ÄL flytningar på gång tror jag och liiiten liiiten skillnad på ÄL testet ikväll. Nu såg jag iaf att där var ett streck till skillnad från igår. Så hoppas hoppas det fortsätter öka! Känner av mer ryggont också vilket jag brukar göra vid ÄL. Skulle haft ÄL i onsdags enligt appen och jag tror annars att det brukar stämma hyfsat. Störigt att den verkar vara förskjuten när jag redan har en lång cykel på ca 36-37 dagar i vanliga fall.

Här tjurar ägglossningen också på. Jag var hosvgyn förra veckan och gjorde vul. Läkaren sa att jag hade många ägg som låg och trängdes och att det skulle göra att ägglossningen skulle bli senare denna gång vilket alltså tycks stämma. Hoppas på stegring i morgon så nöjesliggandet kan ta över ägglossningshets-liggandet. ; )
  • Enlitentill
    nepe skrev 2015-10-24 23:33:30 följande:

Har också äl-flytningar nu idag, dock negativt äl-test imorse.. Natural cycles säger äl imorgon, vi får se! Hur lägger du upp liggandet? ;D

Samma sak här. Äl-app säger Äl i morgon. I morse såg det ut att vara starkare på testet men i kväll svagt. Fertila vattniga flytningar om än i små mängder. Kanske kommer stegringen i morgon ändå. Hoppas din också gör det
  • Enlitentill
    sof t skrev 2015-10-29 00:25:28 följande:

haha det är så kul att vi har samma symptom! :D jag har också fått lite mer flytningar idag, men inte sådär vita o kladdiga som dom brukar vara utan genomskinliga o hala. hehe över analyserar känner jag. illamåendet har kommit i vågor svagt ikväll. åt thai-mat idag med syrran på vårt ställe o vi tar alltid samma rätt (äter där ganska ofta ändå) o det smakade konstigt! nåt med oljan typ bränt-aktig eftersmak, svårt att sätta fingret på, men eftersmaken var tydligt annorlunda! åh jag vågar inte testa innan sön om jag inte får någon extrem uppenbarelse eller blir okontrollbar! ;) förra mån började jag testa tidigt bim-6/5 fick då svaga rosa streck som blev svagare o sen kom mensen (eller mf) nån dag senare än beräknat. kändes tråkigare än att bara få mensen så vill försöka undvika det :( 

Precis så tänker jag denna månad. Fått för många svaga test före bim så nu blir det test några dagar efter bim om mensen inte kommer.
  • Enlitentill
    Zeeeeta skrev 2015-10-30 13:32:28 följande:

Är på BIM-6 och ÄL+7 idag.

I förgår började brösten bli ömma, och det har ökat igår samt idag.. 

Känns som om jag har träningsvärk från brösten upp ut i armhålorna.. Va en pest att bära in kassarna idag när jag handlat... De är även ömma när jag känner på dom, även bröstvårtorna ömmar lite idag.. Lite "mensvärk" till och från som ligger och maler i bakgrunden har jag med... 

Någon som känner igen sig?

Jag känner är på ÄL+5 och börjar lite smått få ömmande bröst nu. Mensvärken började i går. Och moler från och till. BIM 7/11 och denna månad ska jag verkligen försöka att vänta med test tills ev. Utebliven mens..
  • Enlitentill

Vad roligt med många plus :)

Jag på ÄL +10 eller 11 och detta första månaden jag kommer att hoppa över att testa förrän jag förhoppningsvis passerat Bim och lite till. Jag vill inte ha ett minus..

• Enlitentill

Bim i dag och har hör och häpna inte testat en enda gång. Vill inte bli besviken. tänker att det får bli ett test i morgon om jag inte börjar blöda i dag. Denna månad kom inte ett ända symptom förrän några dagar förrän bim. Brukar ha jätteömma bröst. Nu är de ömma men inte inte på samma vis. Har en dubbel känsla. Det är som om mensen kanske kommer när som helst men den känns ändå avlägsen... Återstår att se!

Grattis till alla pluss

• Enlitentill

Plussade i dag på bim + 1. Är så himla glad samtidigt som det finns med oro att det inte ska gå vägen. Försök 6 el 7 ( en månad utan Äl tror jag)

Harmoni illa och haft en märklig ömhet i brösten några dagar. Varit frusen och svettats om vartannat från Äl och varit jättekonstigt i magen.

• Enlitentill

Tack.: ) Det var första månaden jag inte tagit ett test tidigare. Det var starkt men inte jättestark i dag.hade sen ägglossning

• Enlitentill
    Veli9090 skrev 2015-11-15 23:14:31 följande:

Ni som plussar med cb digital, vilken bim dag är ni på då?

Jag plussade med vanliga cb på bim+1 och på digitala på bim +2

Tog ett digitalt på e.m på bim +1 som var negativt.
  • Enlitentill
    finder skrev 2015-12-11 19:22:59 följande:

någon här som varit med om ett halv streck? Då min kropp inte är i fas så gjorde jag ett ägglossningstest och ett gravtest och fick denna bild?

Hur har det gått Finder?
Svar på tråden BIM november 2015