Inlägg från: bamboobaby |Visa alla inlägg
  • bamboobaby

BIM november 2015

Får man hänga med här?
    Vi ska starta vårt andra försök nu i skiftet oktober/november för vårt förhoppningsvis tredje barn.
    Sjukt besviken över att första försöket misslyckats fast jag vet att det är få förundrat.

• bamboobaby

Hur lägger man till sig på listan?
    Jag har beräknad BIM 14/11 och det är andra försöket på 3e barnet :)

• bamboobaby
    nepe skrev 2015-10-18 20:54:43 följande:
    Kopiera bara den senaste listan och skriv in ditt namn under rätt datum :) Välkommen!
    Hur gör man det via appen? Så ny på det här ????
  • bamboobaby
    nepe skrev 2015-10-19 19:44:48 följande:
    Jag fixar det! :)
    En rackarns pärla är vad du är TACK! :)
  • bamboobaby
    halo83 skrev 2015-10-31 23:19:58 följande:

Jag får starkt utslag på äl tester nån dag innan mens ...

Jag har också fått stark stegring innan mens med ÄL stickor.
  • bamboobaby
    nepe skrev 2015-10-31 21:27:04 följande:
    Jätteskönt! Jag slutade med p-piller i februari men skyddade oss då till en början. Anledningen att jag söker hjälp nu är att jag inte haft någon ägglossning på tre månader (tempar och har använt stickor), så det är inte tiden som känns mest jobbig utan det faktum att det faktiskt inte finns en enda chans utan äl. 
    Självklart ska du söka hjälp! Nu kanske jag inte ska uppmuntra det men vi överdrev lite med tiden vi hade försökt. Hon tyckte dock att det var jättebra att vi tog kontakt och var väldigt tillmötesgående :)

Lycka till till oss båda! <3
    Fick du någon stegring på ÄL testerna eller var de helt blanka? Fick du ÄL symptom ändå?
    Jag har ÄL värk och alla andra symptom på ÄL men ytters liten stegring om äns någon på ÄL testerna. Blir inte klok på detta.
  • bamboobaby
    Saoirse skrev 2015-11-01 18:29:27 följande:

Är det någon mer än jag som inte har någon aning om när ni har BIM? Min Vykel varierade mellan 28-40 dagar innan jag började ned p-piller för två år sedan. Då hade jag dock precis kommit ur många års anorexi och hade ännu inte fått normal menstruation. Det är troligast att jag har bim någon gång i början av november, men om jag hade haft/har 28 dagars cykel så skulle bim varit den 28/10. Jag testade negativt den dagen. Dagen efter började jag må illa och det har hållt i sig sedan dess. Jag har varit extremt känslig för dofter, allt luktar starkare och mycket som jag har gillat luktar plötsligt äckligt. Min ena (!) bröstvårta gör ont och det ilar i tjejmagen.

Det verkar helt orimligt att det är en graviditer det rör sig om. Kan symptom dyka upp så plötsligt och bara en dag efter att ha testat negativt? Kan symptomen till och med komma när det ännu är för tidigt för ett gravtest? (Det skulle ju kunna vara en ny version av pms... Ska nog vänta några dagar/någon vecka med att testa, om nu inte mensen dyker upp.)

Du kan ju haft din ÄL senare än vad du tror och HCG halterna lägre och då inte ännu mätbara när du testade :) Vissa får ju symptom hur tidigt som helst och andra inga. Jag har inga förutom mensvärk och ilska och det är ju precis det samma som innan mens så det är hopplöst att känna efter känner jag :D
    Du är klok som väntar har svårt att se att jag hade klarat av det haha :)
  • bamboobaby
    dundernina skrev 2015-11-03 06:23:13 följande:

Imorse var det inget snack om saken.. jag är gravid och har troligtvis inte någon cancer tumör i huvudet som jag misstänkte pga humörsvängningar. Hoppas nu att lilla fröt vill stanna ????????????

Grattis va härligt!

Vilken månad den här tråden upplever med alla plus som strösslas över oss. Jag vill sååå hänga med på det :)
  • bamboobaby
    Zeeeeta skrev 2015-11-03 06:34:26 följande:

BIM-2 och anade något kanske på stickan idag! Längtar tills imorgon så jag kan ta ett nytt!

Mitt supersvaga plus sitter på soffan just nu så jag undrar om jag inte vågar ge mig på ett litet HURRA och smyg gratta redan nu :)
    Vad säger din magkänsla?
  • bamboobaby
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-03 07:25:37 följande:
    Håller med, kul med alla plus!
    Så du fick också ett svagt plus? Va spännande!!! :) :)
    Ja för 5,5 år sedan fick jag ett supersvagt plus och hon 4,5 år nu och sitter på soffan :)
    Hoppas så på ett plus den här månaden med men måste vänta i 12 dagar på Bim :(
  • bamboobaby
    Zeeeeta skrev 2015-11-04 07:42:27 följande:

BIM-1 idag, lika svagt streck på stickan som igår em...

Strecket är så svagt att man inte får med det på bild, men jag ser ett rosa streck på stickan som är supersvagt efter cirka 5-10minuter.. Har någon varit med om så svagt streck dagen innnan bim och sedan varit gravid? Det känns som om jag skulle få mens när som och har känts så i över 1 vecka nu, brukar aldrig känna av mensvärk innan mensen kommer, utan den brukar komma typ när mensen varit igång någon timme..

Jag beställde stickor från NatrualCycles, då jag tempar också..

Med båda min barn har just känslan av att nu kommer mensen varit första symptom. Med mitt andra barn fick jag supersvaga sträck på gravidtestet BIM -4 fram till BIM och sen ökade det vid BIM. Första testen var så svaga att vi var tvungna att kisa och typ trycka upp testet i en lampa :D
    Jag tror du är gravid och testet kommer bli starkare :)
  • bamboobaby
    happylife skrev 2015-11-10 08:21:00 följande:
    Åååh tack!!!
    Ni anar inte hur glad jag blir om det är sant.
    Har haft det tungt känslomässigt efter MF i augusti och skulle bli överlycklig om det nu lyckats!
    Tycker också det ser ut som ett plus Jätte Grattis! :) Med mitt andra barn plussade jag svagare än din sticka nu och det blev en helt förträfflig liten flicka av det svaga plusset :)
  • bamboobaby
    happylife skrev 2015-11-10 09:12:53 följande:
    Å vad glad jag blir att höra!!
    Jag mår så fruktansvärt illa till och från, och ingen mens, så det måste ju vara något!  =)
    Känns helt sjukt, åker på bröllopsresa idag, vilken start på semestern!Skrattande
    Wow vilken härlig liten packning du packat med dig på resan :) Grattis igen!
  • bamboobaby

Vilken BIM i december tråd är fortsättningen på den här tråden? Vill gärna följa samma gäng även fast många roligt nog försvinner till Gravid-trådar den här månaden, Hurra!!!

• bamboobaby
    Fsake skrev 2015-11-12 09:09:11 följande:

Bim -3 idag. Men kom lite lite blod när jag gick på toa imorse. Hoppas pyret stannar!

Jag läste någon artikel av någon överläkare sist jag var gravid att bara 15% av alla blödningar i graviditeten är början på något tråkigt 85% är "bara" graviditets relaterade blödningar. Jag tyckte då att det kändes tryggt att läsa.
  • bamboobaby
    sebbejonte skrev 2015-11-14 13:47:27 följande:

Bim är här. Ingen mens. Den brukar komma på natten. Vi hade ändå sex både igår kväll och i morse men ingen mens.

Tog ett rfsu idag men blankt.

Min mens brukar aldrig vara sen. Vad är oddsen att jag kommer plussa senare om mensen inte kommer?

Samma här. Har haft så stark mensvärk i över en vecka så den borde varit här i förrgår fast BIM är idag. Tog ett test igår men det var blankare än en spegel :(
  • bamboobaby
    sebbejonte skrev 2015-11-14 15:12:57 följande:
    Jag hade som mensvärk igår och idag men brukar inte får mensvärk förrens jag fått mensen.

Hoppas verkligen bara att jag inte har tillräckligt mycket hormon för att visa på ett test.
    Jag har nog inget hopp alla faktiskt. Jag har vid mina tidigare graviditeter plussat på -4 supersvagt men starkt på BIM och första graviditeten testade jag bara en gång och det var på BIM +3 men då hann testet knappt nudda urinet förens det blev ett superstarkt plus. Har inget hopp om att jag skulle vara en låghormonare.

Har du barn sedan tidigare? Några andra symptom?
  • bamboobaby
    eg90 skrev 2015-11-15 20:33:13 följande:

Någon ser något på detta test?

Det var väldigt svagt men eftersom jag är lite av ett proffs när det kommer till blanka tester så kan nog jag med ana att något är där. Hoppas testet är starkare idag :)
Svar på tråden BIM november 2015