Inlägg från: Stormborne |Visa alla inlägg
  • Stormborne

BIM november 2015

{#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA!{#emotions_dlg.flower}1/11

Ejoma, 2:a försöket, 2:a barnet
    Polkagrisen85, 2:a barnet

2/11

Ellpi, 2:a försöket, 1:a barnet
    Norrlänning86, 2:a försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap
    Cfmilla, 1:a försöket

4/11

MrsWinter, 4:e försöket, 1.a barnet
    Lottch3n, 2:a försöket, 1a barnet
    SamsonS, 3:e försöket, 2:a barnet

5/11

8airam8 
    nepe, 2.a försöket, 1:a barnet 
    halo83
    Britt91, 1:a försöket efter MA

6/11 

pannkakan87, 1.a försöket efter mf
    halfmoon, 1:a försöket efter mf (3:e totalt), 1:a barnet
    juni2009, 2:a barnet

7/11

Lillis26
    Längtanefterstorken, 2:a försöket, 1:a barnet

8/11

Novixi, 5:e försökte, 3:e barnet
    Enlitentill 6:e försöket 3:e barnet
    Kolan91

9/11 

201405, 2.a försöket, 1:a barnet
    happylife, 1.a försöket efter mf

10/11

livias
    jessima, första försöket

11/11

Angdev, 12:e försöket, 2:a barnet
    frofro, 1.a försöket efter mf
    Kstadtjej87, 2:a försöket, 1:a barnet
    Jempan85, 3:e försöket, 2:a barnet
    Ang82, 8:e försöket, 1:a barnet

13/11

Kissekatten2014, 3:e försöket, 1:a barnet
    Mammabertil, 7:e försöket

19/11 

Norrskenet1, 5:e försöket

OSÄKERT BIM

isabelle1987, 1:a försöket, 3.e barnet
    Stormborne (ev 8-11 nov), 2:a försöket, 2:a barnet
  • Stormborne

Hejsan!
    Jag slinker in här.
    Jag lägger mig själv på osäker BIM då min mens inte riktigt uppför sig som den ska. Förr i världen var min mens oregelbunden eller frånvarande, men konsekvent i att vara 3 dagar kraftig blödning och två dagar avtagande, utom den gången jag inte hade haft mens på 10 månader, då störtblödde jag i 3 veckor.
    Numera är den någorlunda regelbunden MEN den håller på i över en vecka (dag 9 just nu...) och börjar med sk teckenblödningar/spottings, för att sen blöda ordentligt i en dag, sedan vara spottings i ca två dagar och sedan blöder det ordentligt igen. Knäppa kropp.
    Jag har PCO i grunden och fick 1:an med läkarhjälp. Då räckte det med metformin. Nu tycker läkarna att eftersom jag blöder varje månad så har jag nog ingen ägglossningsstörning heller, så jag får inte komma till gyn före minst 6 månader av aktiva försök. Därav att detta bara blir 2:a försöket, jag räknar från läkarbeskedet.
    Vi har varit väldigt slarviga med skydd det senaste året, eftersom mina ertilitetsproblem troligtvis är det bästa skyddet oavsett.

• Stormborne
    Jag använder inte. Jag ids liksom inte, jag vet inte ens om jag har äl, och jag har en gång för länge sen i stort sett ruinerat mig på grav-tester, innan jag fick veta om min PCO. Så innan jag vet att jag har Äl öht, känns det onödigt. Jag använder FL's uträcknare bara för att ha något hum, har använt den för att kolla att jag inte har ÄL med, när vi inte velat skydda oss tidigare. 
    Med 1:an funkade det, jag hade bevisligen ÄL när jag skulle enligt FL, för jag hade vinterkräksjukan innan, och dagen efter åkte karln bort en vecka. Så fanns bara et tillfälle att välja på att träffa rätt

Jag borde ha ÄL i helgen. Vi är bortresta, ska bo hos kompisar och dela sovrum med 6-åringen. Justså. Så jag tror ju att enligt Murphy lag så kommer jag garanterat at ha ÄL den här gången
  • Stormborne
    Stormborne skrev 2015-10-21 11:48:14 följande:
    Jag använder inte. Jag ids liksom inte, jag vet inte ens om jag har äl, och jag har en gång för länge sen i stort sett ruinerat mig på grav-tester, innan jag fick veta om min PCO. Så innan jag vet att jag har Äl öht, känns det onödigt. Jag använder FL's uträcknare bara för att ha något hum, har använt den för att kolla att jag inte har ÄL med, när vi inte velat skydda oss tidigare. 
    Med 1:an funkade det, jag hade bevisligen ÄL när jag skulle enligt FL, för jag hade vinterkräksjukan innan, och dagen efter åkte karln bort en vecka. Så fanns bara et tillfälle att välja på att träffa rätt

Jag borde ha ÄL i helgen. Vi är bortresta, ska bo hos kompisar och dela sovrum med 6-åringen. Justså. Så jag tror ju att enligt Murphy lag så kommer jag garanterat at ha ÄL den här gången
    Men? Jag citerade/svarade ju på Ang82's ilägg.... Suck
  • Stormborne

Hej!
    Nu är jag hemma från resan, vi fick till det på söndagskvällen när vi kommit hem, men inte sedan dess, och jag har ju ett minst sagt vagt möjligt ÄL, har dock haft väldigt mycket flytningar senaste dagarna. Försökte imorse, men han var för trött (!), funderar på att försöka igen ikväll när han kommit hem, han jobbar till 22 (just nu går vi om varandra, förra veckan jobbade jag kväll, denna vecka han, nästa vecka jag...)

De vi bodde hos har bästa "hoppingivande" storyn. <3 Första barnet fick de via IVF, på sista "betalda" försöket. Sen, mest på skoj, testade hon en ÄL-monitor och upptäckte att hon hade jättetidig ÄL, så när de förut siktat på ca 2 veckor innan BIM, så var Äl över med nästan en vecka. Efter denna upptäckt så har de fått två barn till (hon hade tydligen väldigt lätt att bli gravid när de väl visste rätt tidpunkt )

Svar på tråden BIM november 2015