Inlägg från: Anonym (Hodej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hodej)

BIM november 2015

Hej!

Jag e helt ny på allt vad de här innebär. Jag o min sambo har öppnat upp för att sluta tänka på säkra perioder. Vi har inte sagt att vi aktivt ska försöka, för att bara se vad som händer. Detta var i slutet av sep. Nu i okt var min mens försenad tre dagar o jag tyckte jag hade riktigt riktigt mkt gravtecken. Men sen kom ju mensen som en flod. Jag undrar lite om det var missfall eller bara sen mens?

Hur som, jag har ett tidigt missfall bakom mig i v 4-5. Detta var många år sen. Men det påverkar mig nu, för jag har en bild av att jag lätt får missfall o nästan antar att vi kommer ha det problemet.

Men ska försöka pricka in de rätta dagarna den här månaden o se vad som händer :)

• Anonym (Hodej)

Som ni kan se bara ngt inlägg ovanför så har jag redan skrivit att vi ska se vad som händer denna månaden. Men eftersom vi aldrig aktivt försökt bli gravida förr så har jag ingen aning vad som väntar. Borde man göra på visst sätt? Jag har något så när koll på ägglossning o sånt men annars i ex matväg?

Jag försöker dra ner på nikotin även om det e svårt. Egentligen kan jag inte säga att jag går runt o känner ngt tomrum efter barn mer att det skulle vara helt ok. Ingen jättestark barnlängtan med andra ord. Ngn mer som känner så?

• Anonym (Hodej)

Blir lite pepp av att vara med på listan! Min mens tog typ slut idag så antar att ägglossning sker till nästa helg någongång? Lite osäker på det där men får se hur det blir nu i november. Är så rädd för missfall dock så blir det grav nu i nov så kommer det bli med skräckblandad förtjusning. Längtar lite till nästa vecka dock :)

• Anonym (Hodej)
    Anonym (..) skrev 2015-10-25 14:23:27 följande:

Vet inte riktigt om jag vågar hoppa in här. MF i sep, och även fast vi timade in det perfekt den här månaden så kom mensen iaf. 
    Har dessutom BIM i slutet på månaden och kan inte, fastän jag vill, glädjas åt andra som får plus..

Äsch, vet inte riktigt vad jag ville med det här. Allt känns bara så fruktansvärt hopplöst och orättvist just nu. 

Vet inte om ni försökt länge eller¨så,men tänker att det e lite drasiskt att tänka att de e hopplöst för ett missfall.. jag har också ett missfall i bagaget, många år sen nu, men får tänka att de e vanligt o säger inget om era chanser framöver. Jag tänker  mkt på det också, jag förstår hur du känner. vi får helt enkelt njuta av sex med partnern fram tills de blir ngt :)
  • Anonym (Hodej)

Min bim kan flyttas till helgen. Fast ifs är jag osäker, efter som förra mensen var sen. Jag ställer ändå in min på bim den 31 okt.

Hur ser man på flytningarna hur långt kvar det e till ÄL? Just nu har jag vita geggiga (sorry detaljerna) men har fattat att de inte e dom som e fertila?

• Anonym (Hodej)

Har bim den 20 omkring. Får se hur det går... Första försök på första barn

• Anonym (Hodej)

Jag har exakt samma! En dags försenad mens... Annars inga andra biverkningar vad jag känner.

Fia90 skrev 2015-11-18 19:18:30 följande:

Inte vågat testa ännu. BIM idag, ÄL+14. Ingen mens och gigantiska ömma bröst med ådror som världens nät ända in på bröstvårtorna.

Hur ska jag våga?

• Anonym (Hodej)

Hej alla som fortfarande väntar ut november.

Är på bim +4 nu. Brösten är stora, runda och ömma som fasen. Annars känner jag inget särskilt. Men är MKT MKT yr, snurrar i huvudet och jag mår bitvis illa i samband med det. Är det ett gravtecken? Har aldrig hört om det. Ganska obehagligt eftersom det känns som om jag är riktigt åksjuk typ.. Kan inte förklara..

Ska ta test imorgon så får se vad det visar :)

Någon mer som har bim nu i slutet av nov?

• Anonym (Hodej)

Känns som vi är på samma nivå här vad spännande :) har dock inte gjort något test än ska göra det imorgon

Fia90 skrev 2015-11-22 21:22:53 följande:

BIM+4 är snart slut och dag BIM+5 börjar om några timmar och ingen mens i sikte. Bara lite mensfinnar och inte mycket mer. När ska jag våga testa igen? Brösten gör tokont med!

• Anonym (Hodej)

Igår testade jag och det tog inte två sekunder förrän den visade tydligt plus. Så nu ska vi alltså ha barn, lite svårt att ta in bara... Trodde inte det skulle gå så snabbt...

Svar på tråden BIM november 2015