Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM november 2015

Hej alla godingar!

Fick mens igår, så hoppar in här med förhoppning om äl i november. Skall börja med letrozol nu imorgon, så hoppas på påskyndat förlopp!

Dock osäker bim as usual!

• Symetrical
    mkess skrev 2015-10-24 21:09:33 följande:

Välkommen! Tänk att vi gillar BIM-trådarna så mycket att vi fortsätter komma tillbaka hit trots att vi plussar hela tiden. Försökte tillochmed ta bort min användare så jag skulle kunna slappa lite men var tillbaka illa kvickt.

Vi är typ sämst. Men vi är i alla fall två om det.
  • Symetrical
    strumpan123 skrev 2015-10-26 10:15:13 följande:

tog ett till :P

så dålig kamera men syns i verkligheten =))

Klockers ju! Grattis!
  • Symetrical
    strumpan123 skrev 2015-10-26 10:38:30 följande:

Tack! Vågar dock inte hoppas så mkt förrän efter bim och ett digitalt positivt :P

Helt galet ju, det ska ju inte gå att plussa så här fort som dom säger i testtråden. Har läst som en galning senaste dagarna och trodde aldrig det skulle bli positivt men jag är som jag är och testar ändå :P

Har smygtestat i två dagar bara för att se att testen ser negativa ut innan och det gjorde dom :P

Men ponera att du hade äl i måndags och inte i tisdags. Det skulle innebära äl +7 idag och om ägget fäste för typ två dagar sedan borde dina "testa tidigt"-test absolut kunna detektera hcg idag!

Jag har för övrigt en kompis som plussade på äl +6-7 (väldigt säker pga ältest, känningar och tempning) och hon sitter hemma med sin nyfödda skrutta as we speak! Det kan mkess intyga!
  • Symetrical
    mkess skrev 2015-10-28 08:37:30 följande:

Vi har försökt i ett år nu i november, dock med tre missfall på vägen. Jag har nog vant mig vid barnfabriken, känns mer som en hobby och inte som någonting som faktiskt leder till en bebis.

Ska ni göra utredning?

Haha. Sorry för kapning, men måste bara säga att du så ofta beskriver exakt hur jag själv känner!
  • Symetrical
    livias skrev 2015-10-28 09:02:20 följande:

Jag ska få börja äta letrozol för att sätta igång äl. Har historik på att inte ha så många äl per år. Sista tiden har det dock fungerat men efter mf nu så har jag inte fått något. Så denna månaden känns rätt så körd. Men positivt att få börja äta letrozol nu från nästa mens. Så tycker absolut att du ska kolla upp det!

Jag kör letrozol nu med förhoppning att få tidigare äl (kommit på dag 41-44 senaste cyklerna). Har en tablett kvar nu, sen får vi se om äl dyker upp som den ska.
  • Symetrical
    nepe skrev 2015-10-28 11:02:29 följande:

åh vad spännande! Håller tummarna! Fick du "kämpa" mycket för att få det?

Inte det minsta! Bokade gyntid, gick dit och förklarade mitt problem och så fick jag det utskrivet direkt.
  • Symetrical
    livias skrev 2015-10-28 22:45:17 följande:

Håller tummarna för att det hjälper! Jag ska även boka in ett ultraljud när det börja närma sig äl efter jag börjar med tabletterna. Fick du göra det också? Vad kollar dom då?

Japp, fick vul på cd 12 för att kolla hur äggen vuxit till sig. Dock fick jag boka om det, då det visade sig att jag vart gravid utan att jag visste om det och att mensen visade sig vara början till ett tidigt MF. Nu har jag som sagt ätit dem igen, men tänker att jag kör på själv med ältest istället för vul. Orkar inte springa på kontroller hela tiden.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-11-02 05:56:42 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..

Grattis här med!

Kul att din avvikande graf betydde nåt.

/analysnörden
  • Symetrical
    Miniflicka93 skrev 2015-11-03 17:28:56 följande:

Tog tempen och hade min vanliga "36.8" så den kmr va stiga just när de e äl va? Typ under den där "24 timmar" ? Usch känns som jag frågar massa xD förlåt

Den skall stiga 1-2 dagar efter att ägget släppt och det är viktigt att du tempar på morgonen, ungefär samma tid och innan du går upp ur sängen. All annan mätning är inadekvat.
Svar på tråden BIM november 2015