Inlägg från: strumpan123 |Visa alla inlägg
  • strumpan123

BIM november 2015

Hej

Är tillbaka på FL med bim 3/11 vad jag tror, har lite oregelbunden cykel.

Första försöket, andra barnet. Hoppas det inte tar över 1 1/2 år med massa mf som med första barnet. Hoppas det kommer regna plus i denna tråd!! :)

• strumpan123

Är på äl+5 och tiden går såå sakta.

Känner efter hela tiden i kroppen vilket säkert gör en skengravid :p

Har iaf haft molande värk men det brukar jag ha mellan äl och bim. Har mer ont i brösten än vanligt märkte jag när jag bar dottern idag, ena gör mer ont med strålande smärta som kommer ibland. Och i två dagar har jag haft extremt ont i nedre ryggen.

Tack för bilden! Letat som en tok på svar då jag fick konstiga flytningar idag men det är tydligen inte äl som är sen som jag var rädd för :)

• strumpan123

På vilken dag ska alla testa? Jag är testoman så jag har bunkrat upp med massa test men är lite osäker när jag ska börja...äl+7-8 kanske :p

• strumpan123
    mkess skrev 2015-10-25 22:32:03 följande:

Jag har beställt ett 50-pack gravtester och kommer förmodligen börja prick på äl+7. Vaddå tålamod?!

Hehe okej :) jag har ett 20 pack, två clearblue + och ett digitalt.

Jag har inge tålamod alls :p
  • strumpan123

Ooomg äl+6 och Jag fick svagt positivt imorse!!!! Rosa var det och inte grått som alltid på spök!! Mannen såg också och det är ett fint tecken :))

Går det inte att lägga upp bild från ipad eller iPhone?

• strumpan123
    Smultrontjejen skrev 2015-10-26 09:00:15 följande:

Underbart! Grattis!!!!

Men hallå jag är ju ÄL +6 ska jag våga kolla så också?

Ingen aning. Trodde inte ens det skulle visa nåt :p men jag testar för att det är spännande, vill analysera från minsta lilla strecket men detta behövde jag inte ens undra över eller jo lite men inte som annars
  • strumpan123
    ineedcoffee skrev 2015-10-26 09:28:06 följande:
    Men gud så roligt! (vågar man säga grattis? ) Känner du av några symptom?
    vet inte om man vågar, imorgon kanske om det blir fler positiva test :P

Ja jag känner molvärk i mage, ont i ryggen och hade ont i brösten igår.
  • strumpan123

så syns det inte ens på bilden :/ Men det var rosa, har analyserat så många test att det inte gick att ta miste om detta men hjärnan spelar en ett spratt när man man inte får det på bild :P
  • strumpan123
    Symetrical skrev 2015-10-26 10:34:47 följande:
    Klockers ju! Grattis!
    Tack! Vågar dock inte hoppas så mkt förrän efter bim och ett digitalt positivt :P

Helt galet ju, det ska ju inte gå att plussa så här fort som dom säger i testtråden. Har läst som en galning senaste dagarna och trodde aldrig det skulle bli positivt men jag är som jag är och testar ändå :P
    Har smygtestat i två dagar bara för att se att testen ser negativa ut innan och det gjorde dom :P
  • strumpan123
    Symetrical skrev 2015-10-26 10:51:00 följande:
    Men ponera att du hade äl i måndags och inte i tisdags. Det skulle innebära äl +7 idag och om ägget fäste för typ två dagar sedan borde dina "testa tidigt"-test absolut kunna detektera hcg idag!

Jag har för övrigt en kompis som plussade på äl +6-7 (väldigt säker pga ältest, känningar och tempning) och hon sitter hemma med sin nyfödda skrutta as we speak! Det kan mkess intyga!
    åh det get mig hopp!! =) Ja vem vet, hade ju skjutit upp mensen med primolut nor för en resa och fick mens 6,e så har räknat på det och hade sex förra måndagen första gången på flera veckor så man kan ju hoppas på att ägget legat och väntat där just då, lite tidigare.

Min äl brukar vara lite sen annars men att skjuta upp kanske det gav den en spark i baken :P
  • strumpan123
    Jempan85 skrev 2015-10-26 11:32:04 följande:
    Jag är också testoman men denna gång tänker jag hålla mig till bim. Blir bara så besviken av negativa test..
    ja det är nog bäst att vänta, vet hur det är med alla negativa. Höll på att gå under av det ändå fortsatte jag och dyrt blev det förra barnet.
    Håller tummarna att det blir ett plus för dig då!
  • strumpan123
    Jempan85 skrev 2015-10-26 23:50:14 följande:

Tack, jag har inte ens försökt länge! Första barnet blev till direkt och det här är (förrhoppningsvis) andra äl efter fl så vi kan pricka in och få barn nummer två. Men jag har NOLL tålamod så har ändå hunnit ta miljoner test känns det som, haha! Håller tummarna för plus för dig också!

Hehe okej. Fick svagt rosa idag igen så borde ju vara nåt, blev svagare igår kväll men kan ju ha sina anledningar att man druckit under dagen.

Beställt hem från testlagret så får vi se om dom ger utslag också.
  • strumpan123

kan tipsa om billigare clear blue digitala på Medistore.se 78kr st med snabb frakt =) Beställde igår förmiddag och hade dom i postlådan idag.
    Testlagret som brukar vara snabba har dock inte kommit :/

• strumpan123

mina test blev svagare för varje dag och idag helt blankt :/ 

Så jäkla konstigt men ingen tvekan om att det måste varit nåt då och inte fel på testen när det blev så.
    Har ju inte ens bim förrän mån-tis.

Någon som har erfarenhet av sånt här? innan bim?

• strumpan123
    Caligirl90 skrev 2015-11-01 00:07:56 följande:
    Ja de hände mig förra månaden och känns som samma sak händer nu :( kemisk graviditet, väldigt vanligt tydligen...
    Beklagar :/ ja jag tror jag fick en del såna här vid första bebisförsöket..
    Då är min kropp fortfarande ur balans :/
    Skulle få utredning veckan efter jag plussade med dottern, ringde och förklara situationen och fick blodförtunnande sprutor att ta varje dag i några veckor vilket verkade fungera så jag får nog ringa och fråga hur vi gör nu.

Onödigt att gå nästan två år igen och pinas med massa mf när man väl fått OK till en utredning förra gången...hoppas jag att dom tycker också.
Svar på tråden BIM november 2015