• Vinja

BIM november 2015

Hej allihopa!

Tyvarr dok mensen upp med rage i helgen sa nu har jag hoppat in i denna trad fran Oktobertraden. Min BIM ar den 30e November, alltsa EVIGHETER bort, haha!

Nu haller jag tummarna for oss alla att det blir plus denna manad!

• Vinja
    nepe skrev 2015-10-26 10:56:10 följande:
    Trist att du hamnade här men välkommen hit!
    Tack!
  • Vinja

En fraga till er alla, har era man gjort nagra andringar i livsstil for a maximera fertiliteten?

Jag menar, jag slutade roka precis innan jag tog ut spiralen, jag dricker max en kopp kaffe om dagen, och pa helgerna ingen alls, jag ater nyttigare och jag tranar for att halla kroppen i gang (men i lagom mangd saklart) och jag dricker knappt alkohol.

Min pojkvan vill jattegarna ha barn (det var hans ide) men det verkar lite som om han inte forstar att han ocksa borde forsoka leva lite halsosammare for att maximera hans fertilitet.

Sa vad gor era man (om ni nu forsoker bli gravida den vagen s a s) for att hjalpa till fran deras hall?

• Vinja
    mkess skrev 2015-10-28 20:41:29 följande:
    Min sambo äter Wellman conception så det kan jag rekommendera. I övrigt finns det nog inte så mycket mer han kan göra, han dricker inte kaffe och rätt lite alkohol. Men jag vet inte, när vi blev gravida med dottern så levde vi båda rätt ohälsosamt och då tog det sig utan problem, nu är vi superhälsosamma i jämförelse och ändå ingen bebis. Så känn ingen stress så länge han inte är storknarkare liksom.
    Tack! Ibland behover man lite reassurance! Jag forsoker tanka att massor av manniskor blir gravida hipp som happ, men sen sa tanker jag att jag kommer ha problem att bli gravid, fast jag bara ar pa tredje forsoket, forsta barnet och inte alls har nan koll pa om jag har latt att bli gravid eller inte. Man kanner sig sa lojlig ibland nar man tanker sa.

Ska kolla upp Wellman Conception, att ata en vitamin om dagen borde min pojkvan att klara. Jag har atit folsyra sen Augusti, eftersom jag laste att det ar bra att borja ata folsyra sa fort du borjar foroska bli gravid sa att du redan har det i kroppen nar du blir gravid.
  • Vinja
    C ecilia skrev 2015-10-29 14:52:09 följande:
    Min sambo gör inte något för att maximera chansen. Förra graviditeten bad jag honom att undvika att basta bada varmt vid ägglossning.
    Bra tips! Min sambo alskar att dra sig i badet, helst minst en timme och jattevarmt ska det vara. Borde kunna fa honom att undvika det runt agglossning i alla fall tycker jag Tungan ute
  • Vinja
    mkess skrev 2015-10-29 17:30:20 följande:
    Känner igen känslan, när man aldrig varit gravid innan har man ju ingen koll på om man kan få barn eller inte så klart man undrar liksom! Man får utgå från att det går eftersom det är vanligt att det tar upp till ett år, annars hinner man nog bli galen på kuppen.

Det finns nog att köpa på flesta affärerna, definitivt tesco och sainsburys och boots iaf. Och haha, jag tänkte samma men tog ett ÅR innan jag lyckades övertala honom att äta vitaminer.   Hoppas det går bättre för dig!
    Oh, ska forbi Boots idag, ska kolla dar! Och jag ska nog fa min sambo att ata vitaminer redan nu, jag gor en kaffe at honom varje morgon, om han vagrar ata vitaminerna far jag helt enkelt smula ned dom i kaffet, hehe! Flört

Jag forsoker hela tiden tanka att det nog kan ta upp till ett ar, men det ar ju sa svart att halla sig fran gravidfantasierna. Det kanns bra att veta att det inte bara ar jag som kanner/har kant sa i alla fall, sa vet man att man inte ar helt galen, haha!
  • Vinja

Grattis till alla nya plus! Hoppas att fler rullar in under manaden! Blir sa glad for er alla Solig

Jag ar ju inte haft AL an denna manad sa nu ar det bara trakig vantan som galler. Vantan mellan AL och BIM kanns pa nat satt battre an vantan mellan mens och AL.

Enligt min app ska jag ha AL den 15e November, men eftersom min mens var sa oregelbunden sist har jag bestamt mig for att borja anvanda mina AL stickor fran idag tills jag far positivt svar. Mensen tog slut i onsdags sa ar ju inte helt orimiligt att man kan fa en tidig AL. Imorse var testet blankt, men jag har nu ett stort lager av AL tester sa de racker i over en manad, haha!

• Vinja
    C ecilia skrev 2015-11-03 15:14:18 följande:
    Härligt då är det bara att testa på! :) för mig var det ändå spännande att vänta in ägglossningen tycker jag, andra försöket och första försöket med ägglossningstest.(Känns verkligen som de ökar chansen att bli gravid. Hoppas hoppas :)
    Jag haller tummarna for dig!

Eftersom jag ar lite rostig pa omradet mens (hade spiral i nastan 10 ar och darmed ingen mens under den tiden) kanner jag att AL stickor is the way to go. Da vet man ju i alla fall definitivt nar den ar. Jag har redan forvarnat min pojkvan om att det blir ligga av fran det forsta svaga strecket tills AL testen blir blanka igen, haha!
  • Vinja
    nepe skrev 2015-11-03 20:53:32 följande:
    Känner samma som du.. När man vet att man inte har någon chans längtar man ju absolut inte till BIM, bara äääännu längre fram. Nu hoppas att vi att äggen behagar släppa nästa gång!

Till er andra.: STORT GRATTIS ! Superglad för er skull!
    Ja precis! Mellan AL och BIM finns det ju faktiskt en chans att man AR gravid, till skillnad fran nu, mellan Mens och AL.

Ska som sagt AL testa varje dag denna manad tills stegringen gatt ned, vill vara helt saker pa min sak, kanns som om jag liksom bestamt mig att denna manad, nu jaklar ska det ske!
  • Vinja
    Lotchi skrev 2015-11-04 06:56:03 följande:

Alltså visst är det lite roligt hur livet ändrar sig naturligt ibland :) Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är helt normalt att varje dag föra dagbok över kroppstemperatur, flytningar, mående och när-var-hur man hade sex :P

Tur jag fortfarande är på den nivån att jag håller det lite för mig själv, för min man skulle nog inte tycka det var lika charmigt ;)

Involverar ni era partners i allt? Har de koll på er ägglossning?

Min pojkvan vet att jag AL testar, men han ar nog inte sa intresserad av det. Han vill verkligen ha barn, men han litar pa att jag ser till att mysa nar det ar dags sa slipper han halla koll, haha!

Svar på tråden BIM november 2015