• misslina

BIM november 2015

Ja då var det kört för mig' tempen droppade idag så bara invänta menshelvetet!

Så jäkla ledsen nu och livrädd att vi aldrig kommer lyckas....
    Hatar kroppen som luras som den gör! Hur fan kan man må så illa som jag gjorde igår och ändå inte vara gravid!
    Blir tyngre för varje gång man ska börja om igen! Men på nåt sätt orkar man väl!

Hej på er:) förlåt för mig negativa meddelande!
    Hoppar gärna in här! Detta blir vårt femte försök på vår tredje.
    Bim 27 november!

• misslina
    Fian88 skrev 2015-10-27 06:32:47 följande:
    Jag mådde exakt som förra månaden den här gången. Förra månaden var jag gravid och denna månaden kom mensen. Progesteron är det hormon som ökar efter äl och det ger gravidlika symptom. Så egentligen kan man inte räkna med riktiga gravidsymptom förrän efter bim! Innan bim kan man omöjligt veta om det är pms eller graviditet.
    Förstår att det är tungt, vi har försökt sen juli-14, men upp till ett år är helt normalt och ni är ju inte uppe i ett halvår än. Hoppas november blir vår månad:)
    Men har aldrig haft dessa symtom innan mens. Därför blir jag så frustrerad. Har två barn sedan innan och aldrig har kroppen betett sig så här då. Då har alla symtom kommit i vecka 7....
    Och jag vet att det är normalt att få försöka upp till ett år. Men det är lika tungt ändå även Om man har den vetskapen.
    Jag hoppas också att november blir vår månad! Håller tummarna! Kram
  • misslina
    schober skrev 2015-10-27 10:00:50 följande:
    Min temp gick ner som vanligt innan och på BIM, och på BIM+1 gick den plötsligt upp och jag plussade, så ALLT behöver inte vara kört bara för att tempen går ner.
    Mäh du är tredje personen som säger det! Ja det blir spännande och se.
    Har inte fått min mens ännu... Så hoppet finns:)
  • misslina
    Eemmmmaa86 skrev 2015-10-30 07:20:03 följande:

Ska enligt appen ha äl idag, men inte tusan får jag nån glad gubbe. En pytteliten stegring på stickan, så jag hopps att kanske imorgon blir det en blinkande gubbe i allafall. Har jag förstått det hela rätt med cb test, får man först två dagar med blinkande gubbe och sedan två fasta gubbar? Är äl då någon dag efter den fasta gubben? Är som sagt på 10e försöket men har bara använt äl-test sen förra månaden.

Hej

Det där är lite olika hur många dagar med blinkande glada gubbar. Ibland har jag fått två dagar med blinkande och ibland 6 dagar innan jag fått fast.

Sen är det som du säger att äl sker 24-36 timmar ( tror jag... Står på beskrivningen) efter den fasta glada gubben

lycka till!
  • misslina
    Msan86 skrev 2015-10-31 07:26:36 följande:

Fler som tempar här och har erfarenhet?? Har högre temp än vanligt... Kan det vara ett tecken trots att det är tidigt? Påverkar Pergo temperaturen så det kan va det?

Vilken dag i cykeln är du?

Du har en bastemperatur, viktigt att ta den ungefär samma tid varje morgon innan du kliver upp. Börja när man får mens. Sen efter äl stiger temperaturen och håller sig ca 0.3 högre än bas( kan vara mer också) sen om man får mens så sjunker tempen igen. Annars håller den sig hög. Ja detta var en snabbversion av hur man tempar ;)
  • misslina
    halo83 skrev 2015-11-02 05:56:42 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..

Stort grattis' åh så roligt!!
Svar på tråden BIM november 2015