Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

BIM november 2015

sof t skrev 2015-10-27 11:30:59 följande:
    BIM-LISTA!
    1/11

Ejoma, 2:a försöket, 2:a barnet

Polkagrisen85, 2.a barnet

sowe81, 2:a försöket efter ma (4st totalt), 2:a barnet

Anonym (längtar), 1:a försöket efter ma, 1:a barnet

Agge83

Smultrontjejen

Körsbärsblomma, 1:a försöket efter mf, 2.a barnet

Norrlänning86, 2:a försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap

sof t, 2:a försöket, 2:a barnet

2/11
    Cfmilla, 1:a försöket

Emmi0306

Anonym (2an), 2.a försöket, 2:a barnet

Caligirl90

3/11

strumpan123, 1:a försöket, 2:a barnet (ev +)

Anonym (Anka77)

ineedcoffee, 1:a försöket

4/11

MrsWinter, 4:e försöket, 1.a barnet

SamsonS, 3:e försöket, 2:a barnet

Lottch3n, 2:a försöket, 1:a barnet

ettena23, 2:a försöket

Ellpi, 2:a försöket, 1:a barnet
    5/11
    8airam8 
    nepe, 2.a försöket, 1:a barnet 
    halo83

Britt91, 1:a försöket efter ma

Zeeeeta, 1.a försöket
    6/11 
    juni2009, 2:a barnet

Kzon, 1.a barnet, 8:e försöket

linlej84, 3.e barnet
    7/11
    Lillis26
    Längtanefterstorken, 2:a försöket, 1:a barnet

ausaaf, 3:e försöket, 1:a barnet

pannkakan87, 1.a försöket efter mf

8/11

Kolan91

Novixi, 5:e försöket, 3:e barnet

Enlitentill, 6:e försöket, 3:e barnet

Msan86, 1:a barnet
    9/11 
    201405, 2.a försöket, 1:a barnet
    happylife, 1.a försöket efter mf
    10/11
    livias

Jessima, 1:a försöket

11/11

Angdev, 12:e försöket, 2:a barnet

frofro, 1.a försöket efter mf

Kstadtjej87, 2:a försöket, 1:a barnet

Jempan85, 3:e försöket, 2:a barnet

Ang82, 8:e försöket, 1:a barnet

12/11

Eemmmmaa86, 10:e försöket efter mf, 3:e barnet

Anonym (Julibebis), 7:e försöket, 2:a barnet

13/11

Kissekatten2014, 3:e försöket, 1:a barnet

Mammabertil, 7:e försöket

Min tur, 2:a försöket, 1:a barnet

14/11

bamboobaby, 2:a försöket, 3.e barnet

C ecilia

sebbejonte

15/11

Malin 845

mammaA93, 7:e försöket, 3:e barnet

Fsake, 7:e försöket, 3:e barnet

16/11

mariatheresia, 4:e barnet, 3:e försöket

18/11

illaoliven

19/11

Norrskenet1, 5:e försöket

Miniflicka93, 1:a barnet

HCS, 7:e försöket, 4:e barnet

Maräng86, 4.e försöket, 1:a barnet

20/11

Doris87, 5:e försöket, 1:a barnet

eg90, 2:a försöket, 1:a barnet

Veli9090, 2:a försöket, 1:a barnet

Wishfulthinking, 11:e försöket, 1:a barnet

strongisthenewme, 2:a försöket, 1:a barnet

SophiaP, 3.e försöket

22/11

Hansson88, 1:a försöket efter mf

Esirnus, 2:a barnet

23/11

anynumos, 3:e försöket efter ma 

24/11

MiaN89, 4:e försöket, 2:a barnet

30/11

Vinja

OSÄKERT BIM

isabelle1987, 1:a försöket, 3.e barnet

MaryCherry, 1:a försöket, 2:a barnet

Stormborne (ev 8-11 nov), 2:a försöket, 2:a barnet

mkess (ev 11-15 nov), 1:a försöket, 2:a barnet

FiaLottaPäronkvist

halfmoon, 1:a försöket efter mf (3:e totalt), 1:a barnet

Symetrical

Anonym (Hodej)

Anonym (..)

Ev1l
    Bim 23nov. Första barnet och 14 försöket.
  • miamarina84
    halfmoon skrev 2015-11-06 18:25:56 följande:

Grattis till er som plussat!! :D

Bim - 2 och jag har fått lite färgad flytning så denna månaden är nog körd. Tycker jag mått lite illa senaste dagarna men det beror förmodligen på trötthet, långa dagar och lite sömn. Kör ett test på måndag som kliniken vill.

Sen blir det paus till januari för vår del då vi drar utomlands istället för att försöka med barn. :)

Ska lämna sista proverna till vår ivf - remiss på lite olika dagar efter att mensen kommit och så sa läkaren att han nog skickar den i dec eller januari. Sen är det väl lite väntetider men därefter är vi igång med det. Så kanske blir det nåt mer danmarksförsök, kanske inte.

Vad är det för sista provet till ivf? Är inte insatt där ännu, har just börjat utredning.
  • miamarina84
    halfmoon skrev 2015-11-06 22:20:39 följande:

Vi har kört lite omvänd ordning. Min sambo vet sedan tidigare att han inte kan få barn på vanligt sätt (har spermier men blockad så de kommer inte ut). Så vi började med utredning av mig i våras för att göra insemination. Kollade då fsh, progesteron, gjorde äggledarspolning, vul och tog alla infektionsprover. Har för nån månad sedan gjort blodprov för att se ärftlighet för cystic fibros då min sambo är bärare av den genen.

Ska nu komplettera med tsh, LH och prolaktin och sen är det klappat och klart för remiss hoppas jag. :)

Tror att man tar alla prover direkt annars.

Så med insemination får ni ut hans spermier från blocken och sprutar sedan in dem i dig? Har dona tidigare tester varit bra? Hållet tummarna för de sista provet oxå. Själv fick jag en remiss då min sköldkörtel låg på gränsen till normal stod det.så den 12 november nu får vi reda på våra provsvar :/
  • miamarina84
    halfmoon skrev 2015-11-07 06:34:18 följande:

Enda möjligheten att använda hans spermier är genom icsi med tesa (biopsi) innan så vi har kört med donatorinsemination nu. Vi ville helst inte ge oss in i hela ivf - karusellen.

Nja, det har nog varken gjort från eller till. Hade vi vetat vid första besöken att vi kunde haft rätt till ivf så hade vi nog gjort allt då och fått iväg remissen tidigare. :)

Tack för tummarna! :) Mina tidigare tester har varit normala och jag blev ju gravid på andra inseminationen (fast blev missfall) så jag hoppas att det andra är normalt med.

Inte så långt kvar tills ni får svar då heller!! Vilka tester har ni gjort hittills? Lycka till! :)

Missfall, hemskt. Kan inte föreställa mig det. Att tro att man ska få barn o sedan så rycks mattan bort under fötterna :( testerna var hiv, hepatit o sköldkörtel typ o sambons spermier. tror jag har så ont i magen minuterna innan de meddelar oss svaren :/ så om testerna är bra så trir jag att vi går vidare med att kolla om jag har ägglossning osv? Mina hemma tester visar det men man vet aldrig i verkligheten.
  • miamarina84
    babytjejen skrev 2015-11-08 21:07:59 följande:

Sista myset ikväll om bara lillan vill somna i tid :) även om jag tror att äget släppte innan lördag då tempen var högre då..men vill täcka upp för säkerhetsskull...

Samma här. Sista sexet nyss. Ägglossningen var fredags eller lördags (är maximal i två dagar) Hade dock bara sex i fredags em o idag kväll så nu håller vi tummarna :)
  • miamarina84

Inga frågor är dumma ;)

Jag är jämt maximal fertil två dagar i rad, vilket betyder väl att jag inte vet vilken dag ägget släpps på? (om vi nu säger att ett äggs släpps).

• miamarina84
    Lilla Luna skrev 2015-11-11 14:33:50 följande:

Nyss pratat med gyn och sitter nu och gråter av frustration. De kan inte flytta min tid om jag inte vill flytta den flera månader framåt, vilket jag verkligen inte vill! Jag hade hoppats på att få hjälp nu! Helst i september då jag kontaktade dem. Känns som ett slag i min redan värkande mage! Ingen akuttid fick jag heller och privata gyn har mina lika fullt.

Extra roligt att flera i min vänskapskrets, i min ålder, har nu gått ut och sagt att de är gravida. Kul för dem men det känns extra hårt då de inte försökt riktigt vilket jag har velat göra i ett års tid men inte fått någon mens.

På något sätt vill jag inte ge upp denna månad än, den har ju bara börjat. Men det känns hopplöst att få plus i år i alla fall. :( men jag hoppas ändå. Riktigt mycket hoppas jag!

Men sjukskriv dig den dagen eller något, kompa? Dagen verkar ju vara viktig o slippa vänta vill man klart göra då vi väntat tillräckligt..
  • miamarina84
    babytjejen skrev 2015-11-16 19:13:00 följande:

Tiden går såååå långsamt..vill att det ska bli lördag nu så jag vet om vi lyckats el inte denna gången...ska bort med vänner på kvällen på lördag o vill gärna veta innan så man slipper sitta o tänka på det en massa o hoppas...

Samma här på lördag. Just nu känner jag på mina bröst dagligen om de ömmar haha samt analyserar om jag känner något i magen ;)
  • miamarina84
    babytjejen skrev 2015-11-16 20:18:48 följande:

Tycker jag haft symtom i flera månader nu så lurar inte alls på mina kroppsliga tecken...plus att tempen börjat gått ner redan så tror på mens i helgen. Men ett litet hopp finns ju alltid där...

Ja hoppet är det sista som sviker oss. Har ixp symtom o olika symtom varje månad. Vi får se om våra symtom är på riktigt ;)
  • miamarina84
    Marita B skrev 2015-11-18 15:56:09 följande:

Hoppar in här då!

BIM 25 november efter IVF. Äggplock den 9 november med ett fint litet embryo tillbaka den 11 november.

Officiell testdagen 25 november.

Har skapat en tråd för oss som försökt länge, de. Heter: vi som försökt länge än 10 månader. Välkommen ;) stort lycka till :)
  • miamarina84
    babytjejen skrev 2015-11-19 10:10:55 följande:

Har bim på lördag enligt app men eftersom mensen var sen förra gången så kan den nog vara mellan lördag till måndag. Vet inte om jag vågar mig på ett test imorgon el om jag ska vänta några dagar om nu mensen inte dyker upp på lördag. Tar nog ett test på lördag om mensen inte kommit , får jag negativt då så slipper jag ju få upp hoppet om mensen är sen denna gången med.

Har dock inte märkt av mitt humör denna gången innan mens men det kan ju bero på att jag tränat o börjat äta rätt så behöver ju inte ha något att göra med barnbak..

Har oxå bim på lördag. Men brukar ha spottings ca två dagar innan vilket jag inte fått än. Så antingen börjar spottings snart o mensen drar på det en dag eller två. Eller förevigt ;)
  • miamarina84
    babytjejen skrev 2015-11-19 20:26:18 följande:

Funderar på att ta ett test redan imorgon mest för att jag är trött på att sitta o undra o hoppas. Får jag negativt imorgon så är det ju väldigt liten chans att det är missvisande...o då slipper jag gå o hoppas i helgen..

Brukar verkligen ibte testa osv men tanken slog mig men har faktiskt inga test hemma. Så får vänta o får väl förtsätta känna efter, titta på pappret när man kissat osv ;) Om du testar. Lycka till :)
Svar på tråden BIM november 2015