• Saoirse

BIM november 2015

Kastar mig in här efter några minuters orientering på sajten. Jag är just nu på BIM +2 men har varken plussat eller fått mens (testade igår med CB tidiga/digitala. Slutade med p-piller i slutet av september, fick mens 30/9 och är inställd på att det kanske tar ett tag innan ÄL kommer igång som den ska. Har dock testat med ÄL-stickor som gett svagt utslag fram till i tisdags, då de slutade ge utslag alls.

Det är lite lurigt eftersom jag inte har koll alls på min cykel. Försöker tänka att denna månad är till för att lära känna min kropp utan piller så att jag kan ha bättre koll framåt. En liten del av mig hoppas dock att jag testade för tidigt igår, även om jag vet att det skulle innebära att jag har en väldigt lång cykel. (I know, det är mycket troligare att jag bara inte riktigt vet när jag egentligen ska ha mens.) En annan del av mig vill ha mens nu med detsamma så att jag kan börja planera bättre denna gång ????.

Vi planerar för barn nr 1, jag är 29 år och bor i Mälardalen.

• Saoirse

Alla frågetecken i slutet av mitt förra inlägg är en smiley som visst inte ville vara med.

• Saoirse
    tesselessan skrev 2015-10-30 11:42:59 följande:

Jag förstår precis hur du känner. Slutade också med p-piller i september men har inte fått mens sedan dess så jag går bara och hoppas att den ska komma så jag kan börja planera nästa. Har ingen aning när jag ska ha ägglossning.

trott mig känna grav-symtom men testat två gånger och negativt på båda. Vill inte börja att ta ÄL-stickor för det kommer ge min man prestationskrav. Får satsa på att ligga varannan dag istället i ett par månader...... ;)

Min kille var den som propsade på äl-stickor så vi kör på dem just nu. Tror dock inte att jag kommer köpa flera när dessa är slut, för de påverkar mig negativt. Känns meningslöst att ligga utan äl typ, och så vill jag ju för allt i världen inte känna! Dessutom fick jag utslag på stickan idag igen, någon dag efter att jag inte fått utslag alls. Förvirrande! Det får helt enkelt bli till att ligga så mycket som möjligt, så ofta som möjligt. :)
  • Saoirse

Är det någon mer än jag som inte har någon aning om när ni har BIM? Min Vykel varierade mellan 28-40 dagar innan jag började ned p-piller för två år sedan. Då hade jag dock precis kommit ur många års anorexi och hade ännu inte fått normal menstruation. Det är troligast att jag har bim någon gång i början av november, men om jag hade haft/har 28 dagars cykel så skulle bim varit den 28/10. Jag testade negativt den dagen. Dagen efter började jag må illa och det har hållt i sig sedan dess. Jag har varit extremt känslig för dofter, allt luktar starkare och mycket som jag har gillat luktar plötsligt äckligt. Min ena (!) bröstvårta gör ont och det ilar i tjejmagen.

Det verkar helt orimligt att det är en graviditer det rör sig om. Kan symptom dyka upp så plötsligt och bara en dag efter att ha testat negativt? Kan symptomen till och med komma när det ännu är för tidigt för ett gravtest? (Det skulle ju kunna vara en ny version av pms... Ska nog vänta några dagar/någon vecka med att testa, om nu inte mensen dyker upp.)

• Saoirse

Här är ett litet nödrop. Jag behöver fler kloka hjärnor och flera erfarenheter för att försöka att förstå detta:

Jag har nu haft (mild) mensvärk i snart en vecka, men än har ingen mens dykt upp. I vanliga fall får jag en pytteblödning något dygn innan mens, sedan kommer mensvärk och blödning samtidigt på morgonen efter. Nu har jag fått varken eller. Däremot är mina bröst är spända, bröstvårtorna är svullna och gör ont och jag är gruvligt trött precis hela tiden. Somnar i princip om jag sätter mig ner. Det liknar pms, men tjejmagen gör inte ont utan ilar mest. Äl-stickorna ger fullt utslag inom några minuter och har så gjort i fem dagar nu, oavsett när på dygnet jag tagit dem. Jag tog ett gravtest i torsdags och ett igår, men båda visade negativt. (Använde strips från billigatester.se) Är det försenad mens som bara inte behagar komma? Jag har inte haft mens sedan sista september, men då var det i samband med att jag slutade med p-piller. Har läst att Äl-stickor kan ge utslag även för mens, men fem dagar i rad utan blödning verkar märkligt? Teststrecket är minst lika starkt som kontrollstrecket på alla fem.

Vad är det frågan om?! Kan det helt enkelt vara en följd av att jag slutade med piller för drygt 6 veckor sedan? Någon som varit med om någonting liknande? Jag är så förvirrad!

• Saoirse

[quote=75975135][quote-nick]8airam8 skrev 2015-11-08 11:23:44 följande:[/quote-nick]Saoirse: köp ett annat test så ska du se att du får ett annat svar :)

Tror du? Jag kanska väntar ett tag till. OM jag är gravid borde ju de billiga stickorna kunna visa det ganska snart ändå. Annars kanske mensen dyker upp och då vet jag ju också.

Svar på tråden BIM november 2015