Inlägg från: dundernina |Visa alla inlägg
  • dundernina

BIM november 2015

Hej. Jag är gärna med här. Jag har BIM 7 november.. hade ÄL 23 oktober. Jag och min partner fick bara till det t å gånger runt den perioden. Får hoppas att det var tillräckligt.

Jag vågar knappt känna efter nu.. Förra månaden trodde jag att jag var gravid då min mens va sen.. men fick många negativa graviditetstest.

Dem senaste dagarna har jag känt mig lite mysko. Halv illamående typ hela dagarna, moland värk i tjejmagen och idag kom det som växtvärk i ländryggen. Mycket klibbiga flytningar men det hade jag förra månaden oxå innan mensen kom.

Suck.. hehe.. testade mig igår med fick negativt.. inte bra att ha massa test liggande hemma.. blir dyrt nör man vill testa sig varje dag.

Hur mår ni andra?

• dundernina
    Zeeeeta skrev 2015-10-30 17:06:37 följande:

Jag har bil 5/11, och har även "mensvärk" samt något som känns som träningsvärk från bröstet till armhålan på båda sidorna.. hoppas hoppas :) varit perfekt julklapp till släkten :)

Ja verkligen. Var hos mina föräldrar idag och berättat att jag varit yrslig i några dagar och pappa utbrast du e gravid.. haha ja man kan ju verkligen hoppas.

När ska du testa dig?
  • dundernina
    MrsWinter skrev 2015-10-30 20:22:36 följande:

Åh är så ledsen. Nu har jag haft små blödningar i 6 dagar! Beräknad BIM är 4/11, börjar tro att det inte blir ett plus denna månaden heller... Så jobbigt, detta är 4:e gången!!!

Jag förstår att det känns läskigt och ledsamt. Men jag vill skänka ett litet hopp iaf. En kollega till mig blödde som en mens blödning tidigt under hennes graviditet och hon såklart var bombsäker på missfall. Men det visade sig att det var hennes moderkaka som låg skevt som skapade blödningar och att hennes bebis fortfarande växte och såg stark ut.

Med BIM 4 skulle du idag kunna test med ett cb mem det kanske inte hjälper eftersom det är väl typ med 86%säkerhet den visar. ????
  • dundernina
    Cfmilla skrev 2015-11-01 13:04:45 följande:

Min kropp spökar med mig... Trodde jag fick mens, men det var ytterst lite rosa på pappret. Sedan dess bruna flytningar i ett par dagar. Någon mer som haft samma? Slutade med p-piller för en månadsedan ungefär.

Kan ju mycket väl vara en nidblödning.. brukar väl ske 7-14 dagar efter ÄL. Det är även då som kroppen börjar producera HCG hormonet som gör att vi får det där pluset på testet. Är du på BIM nu? Eller vilken dag på cykeln är du?

Har BIM på lördag och det känns som en evighet tills dess... suck..
  • dundernina
    Cfmilla skrev 2015-11-01 16:29:06 följande:

Ja räknat med att jag skulle ha 28 dagars cykel så borde jag ha bim på måndag. Känner mig inte gravid alls. Haha får ta ett test i veckan om jag inte fått mens!

Åh spännande, du ska se att veckan går fort! Håller

Tummarna för dig!

När jag var gravid med sonen började jag inte känna mig gravid förrän veckan 8 typ när illamående började.. först när man börjar producera hormonet HCG som graviditeten börjar kännas.. men det är ju så olika för alla. Men jag hoppas och håller tummarna för dig att det var en nidblödning ????
  • dundernina

Och runt vecka 12 kunde jag inte krama folk för mina bröst gjorde såååå ont..????

Har oxå känt mig jätte lättretlig på senaste.. har varit en riktigt häxa på min sambo och stört mig på hur han äter.. har även känt mig lite nedstämd ???? hoppas det är ett bra tecken ????

• dundernina

Zeeeeta: testade du igår? Hur gick det?

Jag kommer testa imorrn Bim-4.. kan inte hålla mig

Grattis till alla plus

• dundernina

Jag tror sjutton att jag skymtar ett streck på testet jag gjorde nyss.. BIM -5.. whaaaaat. .. nu vill jag bara gå o lägga mig så jag kan ta ett test med morgon urin..

• dundernina
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-02 17:34:30 följande:

Biiiild :) :) :)

Det är för svagt för att få på bild.. men ska köra ett cb imorrn bitti.. hoppas hoppas hoppas hoppas
  • dundernina

Imorse var det inget snack om saken.. jag är gravid och har troligtvis inte någon cancer tumör i huvudet som jag misstänkte pga humörsvängningar. Hoppas nu att lilla fröt vill stanna ????????????
  • dundernina
    SamsonS skrev 2015-11-03 09:21:04 följande:

Tog ett test nu på morgonen, tycker mig kunna ana ett nästan knappt synbart streck. Åh jag hoppas så! Mår fortfarande illa, men känns i magen lite som att mensen är på ingång :/

Ni som har plussat nu och ni som ha barn sen innan, kände ni mensvärk som att mensen var på gång fast att ni plussade?

Har haft molvärk i 2 veckor, men nu känns det precis dom när mensen ska komma, dock lite små hugg lite då och då vilket jag inte brukar känna i vanliga fall

När jag var gravid med sonen hade jag riktig mensvärk säkert 2 veckor efter jag plussat. Jag sprang på toa hela tiden för att se om det kommit blod.. men det är ju växtvärk vi egentligen känner så det ska du vara "glad" över att du känner och INTE oroa dig... har bestämt mig för att inte stressa denna gången i 12 veckor och hoppas jag kanske kan hjälpa några fler att försöka slappna av den här tiden som egentligen ska vara såååå mysigt ????

Har inte haft så mycket molvärk denna gång.. mest ilningar.. men BIM är först på lördag så det är ju riktigt tidigt än..
  • dundernina
    Zeeeeta skrev 2015-11-04 10:15:39 följande:

NaturalCycles test använder jag.. Något tips på bättre test? :)

Jag använde testlagret graviditetstest och fick ett streck på BIM -5 tycker jag är väldigt bra!! :)
  • dundernina

Tänkte skapa en BF sida för oss som plussat och för er som är på väg till ?.. finns ett sånt intresse eller har någon hittat en liknande sida reda? Vet inte hur man söker på mobilen.. ????

• dundernina
    VäxjöTös skrev 2015-11-06 20:37:14 följande:

Hej Girls!

Idag har jag följt min ÄL-stegring och fick nyss ett streck starkare än kontrollstrecket.

Gubben jobbar dygn och kommer hem imorgon kl 09. Vi älskipälskade igår.

Kör med Testlagrets ÄL-test. Hur lång tid efter positivt ÄL-test är ägglossningen?

24-36 timmar. Får du ett positivt ÄL test även imorrn så har du längre ägglossning på 36-48 timmar.. se till att ni myser imorrn oxå ????
Svar på tråden BIM november 2015