• Lotchi

BIM november 2015

Hej får jag hänga på här?

BIM 17 november, andra försöket, första gemensamma barnet, har en 5-årig bonus som bor hos oss :) ska bli såååå spännande :)

• Lotchi

Hörni jag har en fråga till er, man läser ju mycket om tips på att bli gravid och en sak som nämns är ju koffein! Har ni dragit ner på kaffet ni som är kaffedrickare? ( eller Cola, te också för den delen) Jag tycker det är så hiimla svårt :P

• Lotchi
    pannkakan87 skrev 2015-11-02 21:03:06 följande:

Jag har köpt koffeinfritt kaffe att dryga ut med om jag är mer sugen på kaffe än de koppar jag dricker till frukost :)

Smart, det ska jag också prova :)
    Britt91 skrev 2015-11-02 21:14:07 följande:

Jag har köpt båda koffeinfritt kaffe och te. Dricker flera koppar om dagen så känns bättre att köra helt koffeinfritt. Känner ingen skillnad :)

Hmm undra om det blir nån slags placebo-effekt haha!

Tack för tipset ska köpa koffeinfritt kaffe idag att ha på jobbet, där är det jättesvårt att sluta sippra kaffe :P
  • Lotchi

Alltså visst är det lite roligt hur livet ändrar sig naturligt ibland :) Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är helt normalt att varje dag föra dagbok över kroppstemperatur, flytningar, mående och när-var-hur man hade sex :P

Tur jag fortfarande är på den nivån att jag håller det lite för mig själv, för min man skulle nog inte tycka det var lika charmigt ;)

Involverar ni era partners i allt? Har de koll på er ägglossning?

• Lotchi
    mkess skrev 2015-11-04 07:54:59 följande:

Jag skulle hellre DÖ än avslöja för sambon hur många äl- och gravtest jag tar varje månad. Och att jag brukar sitta med fingrarna upp i fiffi och känna på tapp och sekret. Däremot berättar jag när jag fått ett positivt ältest så han vet att vi måste ligga lite extra.

Haha!!

Jag undrar vad de skulle tänka om de faktiskt förstod HUR mycket vi tar det här på allvar :P

Min sambo är lyckligt ovetande och verkar vara helt övertygad om att lite extra sex bara så är saken klar liksom! Jag tycker iof att han kan få hålla det på den nivån, räcker med en galenpanna i huset!
  • Lotchi
    Ang82 skrev 2015-11-04 18:21:43 följande:

Han vet inte om hur många graviditetstest jag gjort. Men äl har han full koll på, till och med bättre än jag. Jag får kolla i appen för att ha koll. Ibland när jag planerar något framöver som infaller vid äl så kan han blinka och säga att vi har annat att göra då :)

Haha va gulligt :)
  • Lotchi
    Anonym (Julibebis) skrev 2015-11-04 21:24:02 följande:

Känns kört med bebis nu denna månad. Fick akutläggas in och akutoperera bort min galla igår och efter all medicin och dittan och dattan så kändes det såhär om det blev eller fastnade någon frö..

:(

Nämen fyyy :( ush va otäckt! krya på dig!! Håller tummarna att fet kanske ändå tar sig :)
  • Lotchi
    Anonym (Julibebis) skrev 2015-11-05 09:07:15 följande:

Tack söta du!

Hoppas på plus för dig! När har du bim?

17 nov sååå långt kvar, man blir ju galen! Känns så overkligt om man skulle plussa :) Hoppas hoppas det är vår tur snart! Men november verkar ju vara en tur-månad peppar peppar!
  • Lotchi
    linlej84 skrev 2015-11-06 10:16:53 följande:

Igår en dag innan BIM testade jag mig med digitaltest. OCH JAG ÄR GRAVID!!! Gravid 1-2 stod det på den. BF enligt sista mens 14/7. Wiiiiii!!

Yeayyyyyy :) :) Grattis!!!!!
Svar på tråden BIM november 2015