• Oviss01

BIM november 2015

Blir dyrt med alla tester när mensen är oregelbunden som den är för mig nu efter p-piller... Först tog det 6 veckor innan första mensen efter piller kom. Sedan efter lite mer än 4 veckor kom en liten blödning som varade några dagar (behövde inte tampong ens). Dock kom den dagen efter jag varit på cellprovtagning.

Nu har det gått 6 veckor sedan förra mensen och jag funderar på om jag ska testa igen...Var negativt förra veckan. De här testen kommer ruinera mig

Vet inte hur länge man kan vänta med att kolla att man ens har ägglossning.

Sen är det så också att jag länge velat byta jobb, och så ringde de i torsdags från ett jobb jag inte ens sökt. Imorgon är det intervju, sedan, om allt går vägen, är det 6 månaders provanställning....detta ställer ju till det lite i bebisverkstaden.

• Oviss01
    Kzon skrev 2015-11-02 18:13:54 följande:

Jag sitter i samma sist som dig. BIM på fredag, arbetsintervju på fredag också. Kan antingen bli en fantastisk dag eller gå helt åt skogen :/

Hur känner du för situationen om du skulle få både jobb och plus? Jag tycker det känns jättejobbigt..
  • Oviss01
    Pumpalens skrev 2015-11-02 19:16:50 följande:
    Jag är exakt i samma situation, men har bestämt mig för att inte fundera på detta innan jag vet om man är gravid eller får jobbet. Blir det båda får jag se då hur man göra :)
    Skönt att inte vara ensam, då är vi tre stycken i samma sits här ju. Jag tänker som du, men samtidigt så är det svårt att inte tänka på det.. provanställning 6 månader osv... Aja, längtar så mycket efter bebis så det får gå före allt annat, det blir som det blir Tänkte försöka få tjänstledigt för att prova på ny tjänst också, skulle kännas säkrast!
  • Oviss01
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-02 21:15:51 följande:
    När vi försökte med sonen så testade jag med morgon urin när jag testade tidigt men ju närmre bim så kunde jag testa vid andra tidpunkter också. När har du bim?
    Jag har ingen aning...det är 6 veckor sedan jag hade mens, men testet förra veckan var negativt...
  • Oviss01
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-02 21:25:28 följande:
    Men oj, har du regelbunden mens normalt? Har du gått så långt över tiden kan man testa närsomhelst på dygnet.
    Nja, jag har bara hunnit få mens en gång efter jag slutade med p-piller, det tog 6 veckor innan den kom. Och nu har det som sagt gått 6 veckor igen...:/
  • Oviss01

Fortfarande ingen mens.. 7 veckor sedan senaste mens nu. Och ingen graviditet heller. Det tog mina föräldrar flera år att få barn så jag vill gärna träffa en läkare/gynekolog snart och kolla läget bara. Kontaktade MVC, som hänvisade till en vårdcentral som i sin tur hänvisade till en annan vårdcentral. Får se om jag någonsin kan tänkas komma fram till någon som vill träffa mig...

• Oviss01

Snart tre månader sedan mens...men negativt graviditetstest
    På torsdag ska jag träffa en gynekolog och höra lite vad man kan göra och hur läget ser ut. Jag skulle VILJA kolla hur det står till med ägglossning, men det vet jag inte om man får göra så här snart.

Till saken hör att det tog mina föräldrar flera år att få mig, jag vill inte hamna i samma sits själv. De började ju försöka lite tidigare också, jag är 30 nu och vill inte behöva vänta allt för länge...

• Oviss01

Idag var jag hos gynekolog. Jag fick göra ultraljud och då såg hon att det ligger många äggblåsor där, alla i samma storlek. Vilket hon sa kunde betyda att jag inte får ägglossning. Jag fick ta blodprov också, för att se ngt med hormonerna. Efter lite sedvanligt googlande så antar jag att det är PCO jag har.

Jag blir ledsen av att höra att jag som längtat så länge inte ens har ägglossning. Men samtidigt är jag glad över att jag kollade upp det så snabbt och att de tog mig på allvar.

Någon här med erfarenheter??

Svar på tråden BIM november 2015