• Novixi

BIM november 2015

Hoppar in här! Vi är på femte försöket för en liten trea. Har sen innan 2 pojkar födda -09 och -12.
    BIM är 8/11 men har lite oregelbunden cykel så det kan slå på 1-2 dagar fram eller bak.
    Håller tummarna för ett pluss i november!

• Novixi

Har BIM på söndag. Har sedan någon dag tillbaka haft rikliga, vattniga flytningar. Även molvärk och hugg/stickningar/ilningar i nedre delen av magen till och från. Idag har jag känt mig lätt illamående vid 2 tillfällen. Kanske kan vara nåt på gång, men känner att det säkert bara är mensen som är på gång. Vill ju inte hoppas för mycket, är ju ändå vårt 5:e försök nu

• Novixi

BIM -3 idag och var ju tvungen att testa. Haha så neg det bara kunde bli! ???? får avvakta till i alla fall BIM

• Novixi

Känner mig väldigt ogravid idag. BIM imorgon och har ensidig smärta, som hugg. Vänster sida. Det liksom hugger/strålar bak i ryggen och ner i ljumsken. Det konstiga är att det bara är vänster sida? Väldigt svullen över magen i övrigt. Varit yr till och från sista dagarna, lätt illamående sista veckan.
    Känns som att mensen säkert kommer imorgon....
    Tog ju gravtest i torsdags (BIM -3) och det var ju negativt

• Novixi

BIM idag och tempen hade inte gått ner i morse :) låg på 37,2 i onsdags och idag var den 37,3. Kan även vara så att mensen kommer först om några dagar. Hade sen äl tror jag och haft oregelbunden cykel tidigare. Först de sista månaderna som den varit 29 dagar.
    Känner visserligen mig svullen och molande över magen men inte riktigt som vid mens.
    Får se hur det blir, men vågar inte riktigt hoppas än. Det är ju ändå 5:e försöket.

Grattis ni andra till pluss!

• Novixi

Hmm BIM +5 eller -1 här. Hade ägglossning senare än vanligt. Någonstans mellan 1-7 dagar efter vad jag skulle ha den. Så vet inte riktigt när jag ska ha/skulle haft mens.
    Tog test för 3 dagar sen som var negativt. Inga känningar att mensen är på gång och inga som helst gravsymptom...
    Ska testa imorgon bitti om mensen inte kommer ikväll.
    Trampade mig senast imorse och den har ännu inte sjunkit som den brukar göras samma dygn som mensen kommer.
    Kanske är det något frö som gror? ;)

Hade ju varit lite ödets ironi i så fall.. Har försökt i 5 månader och vi sa att om det inte tog sig denna gången så ska vi ha uppehåll i bebisverkstan till jan-feb nästa år.
    Har bokat en resa till Gbg inkl hotell och konsertbiljetter som sambon ska få i 30-årspresent i januari.
    Nu till dilemmat... Om jag har blivit gravid denna månaden kommer jag få uträknat bf 17/7. Gissa vilket datum konserten är??.....
    Snacka om timing... :/

• Novixi
    Nattis1992 skrev 2015-11-13 22:45:22 följande:

Haha vad roligt, jag har lite samma dilemma som du! Jag har BIM om 7 dagar. Och om jag skulle vara gravid så kommer barnet i slutet på juli. Jag och mannen har bokat maiden-biljetter och resa till Gbg 17:e juni. Inte riktigt lika tajt schema som du men känns ändå lite jobbigt att gå på rock-konsert i v. 35-36.. Men samtidigt så vill jag ju såklart inget annat än få ett plus snart.

Förhoppningsvis så löser det sig med resan för er, hoppas du får ett plus, eller kanske ännu mer lägligt om ett par månader :)

Åh jag hade tittat fel på datum!! Det är den 17/6 vi också ska till maiden och INTE 17/6!! Det hela blev genast lite lättare!! ????

Men idag är jag BIM +6 (enligt originalberäkningar) och testade negativt imorse... När kan man kontakta sjukvården om man varken får plus eller mens?

Då skiljer det i så fall inte så många veckor mellan oss i bf om vi båda blir gravida nu! Lycka till!
  • Novixi

BIM +8 idag. Ingen mens, inga gravid-känningar och negativt test för 2 dagar sen.... Fattar ingenting?!

• Novixi

Positivt idag

Negativt test för mindre än 1 vecka sen, idag BIM +12

• Novixi
    hangonasec skrev 2015-11-20 22:25:41 följande:

Jag plussade också på +12 med vårt barn! ? Grattis! nu hoppas jag att jag slipper vänta så länge, är på -3 nu

Så kul! Av ren nyfikenhet, var det pojke eller flicka du fick som du plussade så sent med? Hade du tagit gravtest innan men fått neg som jag då?

Lycka till, håller tummarna för ett pluss för dig med snart!
  • Novixi
    Marita B skrev 2015-11-21 17:28:59 följande:

Idag; BIM -3. HERRE GUD!!!

Grattis! Va starkt det är för att vara BIM -3 :)
  • Novixi
    hangonasec skrev 2015-11-21 19:24:13 följande:

Vi fick en dotter :) oj ja , jag testade.. *host* ganska mycket..

Typ vaje dag från BiM, fick ett svagt streck först dag 12 och dagen efter fick jag ett positivt resultat på ett digitalt,

All ägg fäster inte direkt, det kan ta upp till 1 vecka efter befruktning så även om biM är tex den 25 så kan ägget bara för några dagar sen ha fästs i livmoderväggen. Då tar det extra lång tid innan hcgt är högt nog att testats

Okej men då blev ni flyttade till senare bf på ul? Tänker om det fäster senare än vad man tror så borde man vara kanske i vecka 5 istället för vecka 6 (enligt sista mens).

Tänkte köpa ett digitalt test imorgon och testa med på måndag för att få fram veckorna
  • Novixi
    Fia90 skrev 2015-11-23 11:19:54 följande:

Helt blankt test på BIM+5. Misströstar något enormt och känner mig mest bara bitter för tillfället :(

Ge inte upp än! Jag hade totalt blankt test på BIM +6, plussade på BIM +12. Så än är det inte kört! :)
Svar på tråden BIM november 2015