Inlägg från: Nattis1992 |Visa alla inlägg
  • Nattis1992

BIM november 2015

Hoppar väl in här då!

Beräknad ÄL: 8/11

BIM: 22/10

Detta blir 6:e försöket. Hoppas det tar sig denna gång.. :)

• Nattis1992

Kul att se att det går så bra för flera stycken här, vore väl en fin tidig julklapp om man fick ett plus under november :)
    Har ikväll varit och gosat med våra kompisars 2 veckor gamla bebis och man blir nästan gråtfärdig för att man längtar så mycket efter en egen.. Hoppas på ett plus innan detta år är över iaf!

Ska enligt min app ha ägglossning fre/lör , möjligtvis söndag. Glömde ta ÄL-test imorse så börjar testa imorgon. Har ju väldigt regelbunden mens men egentligen ingen koll på om jag har tidig eller sen ÄL.. Så nu hoppas jag det tar sig. Försök 6 som sagt, så börjar bli otålig.

• Nattis1992

Nu är nog ÄL över för mig också. Enligt appen har jag haft fre/lör och har haft känningar ända sedan torsdag t.om. idag. Spänningar i magen, gråtmild och lite flytningar. Så nu hoppas jag det tar sig, har sexat flera dagar på rad nu.. Bara så jobbigt med denna väntan från ÄL till BIM, alltid den tiden som går sakta när man inte kan gör något utan bara vänta. Håller tummarna för er andra som har BIM nu i dagarna! :)

• Nattis1992
    Novixi skrev 2015-11-13 17:16:53 följande:

Hmm BIM +5 eller -1 här. Hade ägglossning senare än vanligt. Någonstans mellan 1-7 dagar efter vad jag skulle ha den. Så vet inte riktigt när jag ska ha/skulle haft mens.
    Tog test för 3 dagar sen som var negativt. Inga känningar att mensen är på gång och inga som helst gravsymptom...
    Ska testa imorgon bitti om mensen inte kommer ikväll.
    Trampade mig senast imorse och den har ännu inte sjunkit som den brukar göras samma dygn som mensen kommer.
    Kanske är det något frö som gror? ;)

Hade ju varit lite ödets ironi i så fall.. Har försökt i 5 månader och vi sa att om det inte tog sig denna gången så ska vi ha uppehåll i bebisverkstan till jan-feb nästa år.
    Har bokat en resa till Gbg inkl hotell och konsertbiljetter som sambon ska få i 30-årspresent i januari.
    Nu till dilemmat... Om jag har blivit gravid denna månaden kommer jag få uträknat bf 17/7. Gissa vilket datum konserten är??.....
    Snacka om timing... :/

Haha vad roligt, jag har lite samma dilemma som du! Jag har BIM om 7 dagar. Och om jag skulle vara gravid så kommer barnet i slutet på juli. Jag och mannen har bokat maiden-biljetter och resa till Gbg 17:e juni. Inte riktigt lika tajt schema som du men känns ändå lite jobbigt att gå på rock-konsert i v. 35-36.. Men samtidigt så vill jag ju såklart inget annat än få ett plus snart.

Förhoppningsvis så löser det sig med resan för er, hoppas du får ett plus, eller kanske ännu mer lägligt om ett par månader :)
  • Nattis1992
    Charliie skrev 2015-11-13 11:17:30 följande:

Hoppar in här.. har läst alla inlägg under några dagar nu ;) Grattis alla som plussat :)

Jag hade jätteont den 4e och 5e. Hade sex den 5e och den 6e högg det ordentligt i magen. Gjorde så ont att sambon fick ta över nattningen av dottern. Satt dubbelvikt i soffan.

Inte helt säker på när jag hade ÄL men antar att det var då i dagarna. Så ÄL+7 någonting. Någon som är där omkring? :)

Haft molvärk och ont i ryggen sen Äl.. Förra gången var första symtom ont i brösten så längtar efter lite tuttvärk nu ;)

Bim 18 nevember (osäker)

Första försöket, andra barnet. :)

Plus 1/1-14, BF 10/9-14 Föddes 26/8 ?
    Har BIM nästan samtidigt som dig, 20:e november. Tyckte mig känna ÄL denna gång och vi myste flera dagar kring det. Så hoppas det tar sig nu. Inga symptom ännu. Kanske lite mer flytningar de senaste dagarna men det kan också vara så att jag "märker" alla tänkbara symptom tydligare när man letar, kanske alltid har mer flytningar efter ÄL, lite dålig koll. I övrigt kan jag känna svagt svagt lite ömhet i bröstvårtorna. Men man känner väl inte så mycket redan alltid.

Hoppas det går bra för dig :)
  • Nattis1992

Imorgon måndag är det BIM-5 och jag börjar vara så sugen på att testa!! Så jobbigt att hålla sig. Men tänkte ändå försöka hålla mig till torsdag kanske.. När har ni tidigast plussat? Är det värt att börja testa innan BIM? :)

Symptomen jag har ännu är lite ömma bröst och bröstvårtor och känslorna svallar. Gråter ena sekunden och skrattar nästa, lite sur och irriterad är jag också.. Men kan ju vara vanlig pms också.

Svar på tråden BIM november 2015