Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BIM november 2015

Hoppar in här. Osäker på BIM. Inte haft mens sen jag slutade med preventivmedel så jag har noll koll. Använde äl test förra månaden men det gjorde mig bara förvirrad. Så nu Myser vi när lusten faller på. Ganska sällan dock... Men det kan ju bli ett pluss endå om vi har tur. I september hade jag molvärk i över en vecka. Kontaktade gyn, vill ju veta varför mensen dröjt sen januari. Otrevlig kvinna lyssnade inte alls. Fick inte boka tid men hon skrev upp oss på fertilitetsutredning. Idag, över 1mån senare ringer de och säger att min sambo är för ung så de stryker oss från listan. Jag blev arg och sa ilsket hur det var, att jag inte alls vill på en sån utredning utan jag vill veta vad som är fel på mig först. Hon jag pratade med förstod direkt och nu väntar jag på tid hos gyn. Hade de gjort rött från början hade jag sparat in en månads väntan....

Det jag reagerat på denna gång är att jag sen i måndags haft ömma bröstvårtor. Det har jag aldrig upplevt förr. Ömmar bara om jag är där och känner. Men igår kände jag att det stramade och ömmade lite då jag stod lutad över tvättmaskinen. Vågar inte tro något. Det går nog över snart. Kanske beror på att jag var på en lång hike under helgen och att brösten blev "trötta"? ;) vaderna är ju fortfarande trötta, haha.

Någon får gärna lägga till mig på listan. Dock räknar jag inga försök fören vi har koll på BIM och äl. Men ja. Osäkert BIM, första barnet.

Grattis alla som plussat!! Härlig start på månaden!

• Lilla Luna

Jag blir galen av att kroppen inte är igång efter preventivmedel. Väntat ett år sen jaga slutade med p-piller. Den kom igång i två månader direkt efter men sen är mensen borta..... Vill ha en julibebis. Tänk så roligt då både jag och sambon fyller år då. ;)

Är förskollärare på en småbarnsavdelning. Så mysigt med barn. Några av barnen har fått småsyskon. Fått gosa med lite jättenära bebisar.

• Lilla Luna

Allt känns helt hopplöst. Min kropp funkar inte som den ska. Ingen mens på snart ett år. Hittar ingen äl heller så har gett upp det. Varför fortsätter jag? Sambon säger att han också vill ha barn men ändå har vi sex typ 2-3 gånger i månaden. Det är ju nästan tragiskt. Jag vill gråta. Varför ska det ta sån tid innan kroppen är igång?

• Lilla Luna

Efter bråk med gyn då de inte lyssnat och sedan fått prata med en annan på gyn, en månad senare, så fick jag hem ett brev igår med en tid. Självklart kan jag ju inte ta den tiden.... Hoppas jag kan få en ny redan dagen efter.

Vi har pratat om det i ett år nu men han har liksom inte förstått det här med äl och grejer. Sen nu då han börjat jobba så jobbar vi om varandra en del.

Måste få tag på en tid VC snart också. Haft såna magkramper som kan ha någon koppling till den uteblivna mensen eller så är det något annat. De sätter ju stopp för allt mys då jag knappt kan röra mig då de kommer,

glittersol skrev 2015-11-09 22:19:29 följande:

Stackarn! Förstår att det är jobbigt!

Om ni försökt så länge kanske det är dags att kolla lite?

Har ni pratat igenom det Ordentligt?

Kram!

• Lilla Luna

Gyn lyssnade inte på mig utan skickade mig på fertilitetsutredningskö. Efter en månad ringde de och skrev av mig från kön för att sambon är för ung. Då lyssnade på mig och jag skrev på kö för en tid. Igår kom en tid med posten. Dock måste jag omboka den så det känns fortfarande långt borta..

Nu har jag kramper i magen, så kraftiga att jag ligger dubbelvikt emellanåt. Kanske har de ett samband med den uteblivna äl? Det blir liksom värre och värre. Behöver min gyntid!

Symetrical skrev 2015-11-10 06:33:12 följande:

Har haft liknande besvär efter förlossning, amning och minipillerknaprande. Första mensen ca ett halvår efter jag slutade med pillerna, sedan har jag haft galet långa och oregelbundna cykler. Gick till gyn och fick letrozol utskrivet som jag nu testar för första gången och då får jag hör och häpna äl redan på cd 18, jämfört med cd 41-44 senaste gångerna.

Har du varit i kontakt med gyn än?

• Lilla Luna

Nyss pratat med gyn och sitter nu och gråter av frustration. De kan inte flytta min tid om jag inte vill flytta den flera månader framåt, vilket jag verkligen inte vill! Jag hade hoppats på att få hjälp nu! Helst i september då jag kontaktade dem. Känns som ett slag i min redan värkande mage! Ingen akuttid fick jag heller och privata gyn har mina lika fullt.

Extra roligt att flera i min vänskapskrets, i min ålder, har nu gått ut och sagt att de är gravida. Kul för dem men det känns extra hårt då de inte försökt riktigt vilket jag har velat göra i ett års tid men inte fått någon mens.

På något sätt vill jag inte ge upp denna månad än, den har ju bara börjat. Men det känns hopplöst att få plus i år i alla fall. :( men jag hoppas ändå. Riktigt mycket hoppas jag!

• Lilla Luna

Jag jobbar i förskola och tiden är precis då vi har som mest kritiskt. Vi får inte ta in vikarie på mindre än 5h så jag måste ta ut ledigt. :( ska prata med chefen nästa gång hon är på plats.

nepe skrev 2015-11-11 22:20:27 följande:

Känner igen det där med vännerna. Under två veckor fick jag veta att FEM personer i min närhet var gravida. En bryter ju ihop.

Finns det ingen möjlighet att du kan komma loss och gå på tiden tror du? En har ju rätt att gå till doktorn under arbetstid, om det är där son klämmer.. :( Håller tummarna för dig!!

• Lilla Luna

Ska höra med chefen och se om vi kan få till en lösning. Har dock för få komptimmar.

miamarina84 skrev 2015-11-11 19:34:44 följande:

Men sjukskriv dig den dagen eller något, kompa? Dagen verkar ju vara viktig o slippa vänta vill man klart göra då vi väntat tillräckligt..

• Lilla Luna

Inte haft mens sen januari, slutade med p-piller i november ifjol. Nu verkar mensen vara här. Ljusrosa på pappret under förmiddagen men bara lite brunrött nu, 7h senare. Det lustiga att jag beräknades ha mens 14 februari men den dök ju aldrig upp. Istället kom den nu 14 nov. Nu hoppas jag att jag hinner ha äl innan jag åker utomlands, i slutet av månaden.

Frågan är dock vad jag ska säga till gyn? Har ju tid om en vecka. Avboka? Bokade ju just för att mensen uteblev och vi har försökt få barn i nästan ett år.

Är nästan lite glad att mensen kom nu. Hade hoppats på plus istället men nu börjar ju kroppen komma igång istället och den vetskapen gör mig glad. Hänger kvar här och gläds åt alla plus men letar mig vidare till en decembertråd också.

• Lilla Luna

När jag slutade med piller hade jag mens två gånger men sen tog den uppehåll några månader. Ganska många månader. Den tog uppehåll från januari fram till i lördags... Så gynbesök är att rekommendera. Jag har ett på måndag just för detta men fick mens nu men tänkte gå ändå och se om jag kan få något som kan hjälpa oss öka chanserna för en graviditet. Hade liksom ingen äl innan mens.

Lycka till!

Oviss01 skrev 2015-11-16 09:36:28 följande:

Snart tre månader sedan mens...men negativt graviditetstest

På torsdag ska jag träffa en gynekolog och höra lite vad man kan göra och hur läget ser ut. Jag skulle VILJA kolla hur det står till med ägglossning, men det vet jag inte om man får göra så här snart.

Till saken hör att det tog mina föräldrar flera år att få mig, jag vill inte hamna i samma sits själv. De började ju försöka lite tidigare också, jag är 30 nu och vill inte behöva vänta allt för länge...

Svar på tråden BIM november 2015