Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

BIM november 2015

Hej!

Jag fick beskedet PCOs i september efter att ha slutat med p-piller i april och inte fått tillbaka min mens eller ÄL. Har nu gjort en utredning som gick superfort och redan hunnit med spolning av äggledare primolut nor och en lyckad kur Pergotime som ledde till en fin äggblåsa hade ÄL (positivt ÄL test 5+6 november)

Vi gjorde såklart allt för att befrukta det lilla ägget och nu i förrgår söndag 8/11 fick jag jätteont i mina bröstvårtor och har även haft en molande känsla i magen lite som mensvärk fast inte lika ont.

Jag har BIM 19/11 men det är svårt att avgöra ftersom jag gått på Pergotime då kan cykeln bli längre än vanligt. Jag har ju heller något att jämföra med eftersom mensen uteblivit sedan jag gick på p-piller.

Vad tror ni? Kan det vara tidiga känningar?

När borde jag testa med gravtest?

• Anonym (M)
    Miniflicka93 skrev 2015-11-10 21:12:26 följande:

Jag har samma bim som du :) har också molande värk! Jag har 2 test hemma och tänker ta en 3-4 dagar innan bim o en på bim :)

Spännande vi får hålla tummarna! Känns så dumt att testa för tidigt men det är svårt att hålla sig ifrån! Känns hela tiden som man har alla odds emot sig :(

Och lycka till alla ni andra också som kämpar :)
  • Anonym (M)
    HCS skrev 2015-11-11 08:40:14 följande:

Äl+4 här såå jobbigt att vänta. När tänker du testa? Jag tar ett testa tidigt på söndag är tanken!

Jag kommer också testa på söndag då har jag ÄL +10

Vi är i alla fall tre stycken som testar då! Blir riktigt spännande att se hur det blir ????
  • Anonym (M)
    HCS skrev 2015-11-13 10:14:31 följande:

Tror ni jag hållit mig från test? Nej! Klart inte.. Ser ni nåt?

Ser ut som ett svagt streck på de undre!
  • Anonym (M)
    Charliie skrev 2015-11-13 11:17:30 följande:

Hoppar in här.. har läst alla inlägg under några dagar nu ;) Grattis alla som plussat :)

Jag hade jätteont den 4e och 5e. Hade sex den 5e och den 6e högg det ordentligt i magen. Gjorde så ont att sambon fick ta över nattningen av dottern. Satt dubbelvikt i soffan.

Inte helt säker på när jag hade ÄL men antar att det var då i dagarna. Så ÄL+7 någonting. Någon som är där omkring? :)

Haft molvärk och ont i ryggen sen Äl.. Förra gången var första symtom ont i brösten så längtar efter lite tuttvärk nu ;)

Bim 18 nevember (osäker)

Första försöket, andra barnet. :)

Jag är på ÄL + 8 idag och har bim 19/11

Jag tänkte våga mig på ett test på söndag alternativt imorgonbitti!
  • Anonym (M)
    Charliie skrev 2015-11-13 11:46:26 följande:

Jag testa idag. Tokneg. Haha. Vad har du för symtom, om du har några?

Jag mår lite olustigt/ illa. Men fick in en magsjuka på jobbet (jobbar på akuten) så kan ju vara det... haha.

Förra gången mådde jag illa typ från v7 så tror inte det har ett samband men det får en ju att hoppas :)

Jag har sjukt ont i bröstvårtorna och brösten blev spända igår men har haft ont i vårtorna och konstant styva sedan ÄL + 2-3

Lite molande värk i magen och ryggen men inget annat. Svag huvudvärk på kvällarna också. Vet inte om det är några tidiga känningar eller bara biverkningar av Pergotimekuren som spökar kvar och känningar efter ÄL. Oklart. Jag har ju gått på p-piller tills i april och efter det har jag inte haft någon mens. Detta kanske bara är min kropp som visar att den börjar komma igång igen efter Pergotime och primolut.

Eller så är det lite känningar (hoppas hoppas)

Kan ju vara så att man inbillar sig lätt! Men magsjuka låter ju inte kul :(
  • Anonym (M)

Jag kunde inte hålla mig och tog ett test imorse (ÄL +9)

Negativt

Har haft lite bruna flytningar idag och som kramp i magen på sidorna plus varit konstant kissnödig!

Vad kan blödningen bero på? Tidig mens som är på g eller något annat?

Bim 19/11

• Anonym (M)

Grattis till alla er som plussar! Själv kom mensen idag på BIM :(
    Bättre lycka nästa månad. Blir till att hämta ut nya pergotime imorgon.

Svar på tråden BIM november 2015