• Cyanea

BIM november 2015

Lilla Luna skrev 2015-11-12 12:23:52 följande:

Jag jobbar i förskola och tiden är precis då vi har som mest kritiskt. Vi får inte ta in vikarie på mindre än 5h så jag måste ta ut ledigt. :( ska prata med chefen nästa gång hon är på plats.

Jag kan bara rekommendera dig att sätta utredningen före jobb och annat. Det är svårt att få tider och utredning kan ta lång tid. Efter det kan IVF vara ett alternativ, och då behöver du verkligen vara till klinikens förfogande, annars går det inte. Om du har en bra relation till din chef kanske det är så att du till och med ska ta upp detta med hen, för det kommer komma fler dagar du behöver vara borta, och då är det skönt med stöd. 

Ditt familjeliv är viktigare än ditt jobb. Prioritera dig själv, inte din arbetsgivare. Din arbetsplats tjänar ju ändå på att du har ett fungerande liv, eller hur? Det ligger i deras intresse också att du lyckas. Mår du dåligt drabbas de också. Så lägg jobbet åt sidan och fokusera på det viktiga - ditt liv. 

Stort lycka till :)
  • Cyanea
    Fian88 skrev 2015-11-19 13:58:03 följande:
    Ja eller hur!! Men blir så misstänksam eftersom endast halva testet blev positivt inom 3 min, resten kom sen efter hand. Vågar som sagt inte hoppas än, ska ta ett nytt imorgon:)
    Det låter klokt att ta ett nytt. Har själv fått spök på det sättet, så det är väl jättebra att få ett tydligare svar. Håller tummarna för att det blir bättre imorgon :)
  • Cyanea

Det brukar tyvärr inte anses som ett giltigt test :( Du kan förstås plussa på ett nytt test, så gör gärna om det, men halva streck kan lika gärna vara felfabrikat tyvärr. Eller, nu antog jag att du ville ha plus, det kanske du inte vill? 

Hur som helst - håller tummarna för att du får bättre resultat på nästa test ;) 

Svar på tråden BIM november 2015