• nepe

BIM november 2015

Längtanefterstorken skrev 2015-10-12 14:45:58 följande:

Hoppar in här jag också, fick mens idag bim+5 (vad jag tror är mens, det var små små klumpar så risken är väl att det var ett otroligt tidigt missfall också? Vet inte).

Om jag räknar med att det är mens jag har nu så har jag ÄL 26 oktober och BIM 7 november. Det blir då andra försöket, första barnet.

Känner mig relativt ny inom denna djungel och tänkte nu också pröva ÄL-test, kan ni rekommendera några? (kör på testlagret vad gäller gravidtest)

Ser annars fram emot att peppa och prata med er här på FL! Glad

Är i samma sits, kommer också börja testa med ÄL-test denna gång när det närmar sig. Tänkte dock köra på clear blues då jag hör så mycket dåligt om en del märken från nätet i tråden för "svags plus eller spökstreck". Vet inte något om testlagrets ältest dock!
  • nepe
    Längtanefterstorken skrev 2015-10-12 15:26:24 följande:
    Ja, det kanske är lika bra att göra det. Förra gången var jag lite osäker på om vi faktiskt prickat ÄL, då vi kör på varannan dag. Det skulle kännas bättre att veta att man i alla fall gjort vad man kunnat när ÄL är över!

Är det dessa ÄL-test du tänker på? Glad
    www.apoteket.se/produkt/clearblue-digital-10-st-254208/ 
    Precis! Hört något om dem? :)
  • nepe
    halo83 skrev 2015-10-12 15:27:16 följande:
    Åh spännande!! Då får vi följa varandra :)

Jag har pratat med gyn idag och ska spola den 20:e.. Känns dock sent då jag beräknas ha äl den 21:a så vi får se vad som händer om det kan leda till nåt plus :)
    Vad skönt! :) Vet gyn om att du har beräknad äl den 21?
  • nepe
    pannkakan87 skrev 2015-10-12 16:39:37 följande:

Roligt TT vi är så många som är så taggade och pepp härinne! Härligt!<3

Jätteskönt! Jag blir så nere av att tänka på hur låååångt det är till allt så det är skönt med lite pepp här inne :)
  • nepe
    Cfmilla skrev 2015-10-12 17:17:29 följande:

Hoppar in här med!

Borde ha äl 19/10 och bim 2/11 ... Hoppas att äl kommer igång, har just slutat med p-piller...

Utgår du från din senaste blödning efter ppillerna då eller har du fått en "vanlig" mens sen du slutade?
  • nepe
    isabelle1987 skrev 2015-10-12 15:49:01 följande:

Hej hej!! Nu har jag fått med mig mannen med på tåget för en tredje bebis Baby
    Jag är så himla förväntansfull så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!

På Fredag ska jag till barnmorskemottagningen för att ta bort min hormonspiral.
    Hade Äl i helgen (tror jag) så jag får vänta tills nästa Äl, men vet inte kan ju bli hur som helst nu när hormonspiralen åker ut!

Kul att följas åt!! Kram

åh vad spännande! välkommen! :)
  • nepe
    halo83 skrev 2015-10-12 20:37:41 följande:
    Ja jag sa att jag endast blöder i 4 dagar å att det är beräknad äl den 21:a men läkaren sa att man alltid spolar på cd10 , så om det är för sent så kanske man får hoppas på nästa period då..
    Men va, vad konstigt att de har en bestämt cykeldag? Det måste väl påverkas av hur lång cykel man har och hur lång follikerfas och lutealfas? Tänker jag spontant, MEN såklart att de vet bäst, det är ju deras jobb! Hur går det till när de spolar, vet du?
  • nepe
    Längtanefterstorken skrev 2015-10-12 19:13:49 följande:
    Nej, men jag tror Clearblue överlag är att lita på, vi beställde hem just de jag länkade till nu ikväll. Skönt att vara förberedda när det väl börjar. Glad  Och på något sätt mådde jag bra av att beställa dem också, då känns inte allt "lika långt bort"...
    åh det förstår jag! Jag ska också köpa test nu i dagarna :)
  • nepe
    Ellpi skrev 2015-10-12 19:26:16 följande:

Kul att alla är så taggade och positiva, tycker vi fortsätter så!

Har fått hem lite äl tester nu så ska börja testa framåt torsdag. Har beräknat att äl borde ligga nästa måndag men tänker att jag kan "sysselsätta" mig med tester några dagar innan så känns det inte så långt bort!

Ja, hur jobbigt det än är att man väntar så känns det skönt när det går framåt och man närmar sig igen :D
  • nepe
    Angdev skrev 2015-10-13 09:59:16 följande:

Hej alla!

Då ger vi oss på vårt 12:e försök.
    Har precis kontaktat gyn och dom ska skicka ut papper som vi ska fylla i. Dom lovade att hålla vårdgarantin på 3 månader iaf innan man får hjälp.... *pust*.

Vi har en son på 15 månader sedan innan.
    BIM 11/11.

12:e gången gillt eller nu vad det heter.....

Välkommen! åh vad tråkigt för er. ja nu hoppas vi verkligen på ett 12e gången gillt! :) 
Svar på tråden BIM november 2015