• SamsonS

BIM november 2015

Jag har "mensvärk" hela tiden denna månaden tydligen. Vet inte om jag har haft eller ska ha ÄL,kroppen är helkonstig. Så jag har egentligen ingen vidare koll på när jag har BIM. Går ändå efter appen tänkte jag med BIM 4/11, så jag har något riktmärke iaf :) men den här värken blir jag då inte klok på. Brukar ha lite vid ÄL, men inte såhär och under såhär lång tid, minst 1,5 v nu iaf.

• SamsonS

Näe, nu ger jag upp! Nu har jag testat med ÄL tester i 2 veckor. Enligt appen skulle jag ha ÄL i onsdags,snart en vecka sen. Fortfarande inte den minsta tillstymmelse till stegring eller ens ÄL flytningar. Nu har jag däremot världens molvärk hela tiden,tokont i svanken och är öm om man trycker lite försiktigt över tjejmagen. Vi har sexat på varannan dag i 2 veckor, så har vi inte prickat in ÄL (om jag ens haft någon/har/kommer få??) så vet jag inte... Så frustrerande när ens kropp inte fungerar som den brukar göra.

• SamsonS
    nepe skrev 2015-10-27 21:48:51 följande:

Välkomna alla ni från oktobertråden, och alla andra såklart! Det är ett härligt gäng här inne! Håller tummarna för er alla!

Själv sitter man fortfarande och hoppas på att få en jävla äl denna månad. Skulle kommit  för flera dagar sen men ingen i sikte.. inte haft någon äl förra två cyklerna heller. imorgon ringer jag doktorn :(
    Någon som varit i min sits?

Är första månaden jag kör ÄL test, men verkar inte ha någon ÄL denna månaden :( kan ju hända att jag inte haft de 2 första försöken heller. Väldigt frustrerande! Vi har dock sexat på som vi tänkt och hoppas på att jag missat stegringen bara. Känns dock ganska osannolikt att inte få den minsta antydan till stegring under 2 veckors tid om jag skulle haft ÄL... :/ har världens "mensvärk" och ryggont, har haft det i minst 1,5 v nu så har hela tiden trott att ÄL var på g. Bara att hålla tummarna. Försöker intala mig själv att det inte blev något denna gången heller, fast jag vet att jag ändå kommer bli besviken. Har enligt appen BIM 4/11.

När har du BIM?
  • SamsonS
    nepe skrev 2015-10-28 11:01:18 följande:
    Tack för svar! Ringde gyn nu och pratade. Hon var väldigt hjälpsam och sa att vi skulle få hjälp. Så skönt, trodde de skulle säga att jag måste vänta! Den "ansvariga" barnmorskan skulle ringa upp mig  imorgon och prata mer och boka tid. Känns jätteskönt! Hur fungerar letroxol? Är dt tabletter man äter varje dag? Förkortar den äl också?

SamsonS skrev 2015-10-27 23:58:58 följande:Är första månaden jag kör ÄL test, men verkar inte ha någon ÄL denna månaden :( kan ju hända att jag inte haft de 2 första försöken heller. Väldigt frustrerande! Vi har dock sexat på som vi tänkt och hoppas på att jag missat stegringen bara. Känns dock ganska osannolikt att inte få den minsta antydan till stegring under 2 veckors tid om jag skulle haft ÄL... :/ har världens "mensvärk" och ryggont, har haft det i minst 1,5 v nu så har hela tiden trott att ÄL var på g. Bara att hålla tummarna. Försöker intala mig själv att det inte blev något denna gången heller, fast jag vet att jag ändå kommer bli besviken. Har enligt appen BIM 4/11.

När har du BIM?

Håller tummarna för dig! <3 Jag skulle haft BIM den 5:e men nu har jag fortf inte fått någon äl så just nu är den uppskjuten till 11. Får se när det blir i slutändan :(
    Dudå?
    Egentligen BIM 4/11, men eftersom jag inte verkar ha haft någon ÄL denna månad så vet jag inte heller :/ om jag går efter appen och när vi hade sex, och hoppas på att jag fått ÄL tidigare än jag trott, så borde jag ha BIM på fredag. Tänkte nog ta ett test då och om det är neg så vänta till iaf 4/11 om inget annat händer. Vilket försök är ni på nu?

Åh hoppas att din ÄL kommer igång. Tänk att det egentligen är så svårt att bli gravid, så mycket som spelar in för att man ska få ett plus..
  • SamsonS

Nu blev jag tokförvirrad!

Har lång cykel på ca 36 dagar. Började testa 1 vecka innan beräknad ÄL och har testat varje dag sen dess. Har BIM på onsdag, om 4 dagar. ALLA ÄL tester har varit negativa nu i nästan 3 veckors tid. Har testat vid ungefär samma tidpunkt och vissa dagar 2 gånger. Inte en minsta stegring, helt blanka.
    Även tagit gravtest som varit negativt.

Nu ikväll körde jag på samma, tog ett ÄL test, och till min stora förvåning- stegring! Inte positivt, men det var en tydlig stegring jämfört med alla tidigare test.

Så, stegring pga kommande mens,stegring pga gravid eller stegring pga kommande väldigt sen ÄL?

Läste att ÄL test kan ge utslag vid graviditet då de inte kan skilja på dessa två hormoner. Men på vissa ställen även läst att de kan ge utslag vid mens. Någon som vet något mer/har erfarenhet vad gäller detta?

• SamsonS

BIM på onsdag och det känns precis som att mensen ska komma när som helst.
    Mår dock illa mer eller mindre hela tiden. Stegring på ÄL test i förrgår, men igår var det svagare igen. Har molvärk hela tiden, ibland känns det som vid mens och ibland helt annorlunda. Åh, hoppas det gick vägen denna gången.

• SamsonS
    halfmoon skrev 2015-11-02 10:17:37 följande:
    Spännande! :) Hoppas det har tagit sig! Jag har också molvärk mest hela tiden nu. Inte BIM förrän söndag dock. Kan inte minnas om jag alltid brukar ha såhär mellan äl och mens eller om det kanske är extra känslighet efter missfallet.
    Håller tummarna för dig också!
    Jag har haft molvärk sen beräknad ÄL. Dock har jag inte fått några positiva ÄL test men har lyckats pricka in ÄL enligt appen iaf.
    Brukar ha molvärk lite till och från under hela cykeln, men inte såhär. Känner ju säkert efter lire extra eftersom man så gärna vill. Min mens brukar annars börja med stark mensvärk samma dag eller dagen innan mensen kommer, men så känns det inte riktigt nu. Har även reagerat på mitt humör, blev arg och började nästan gråta för att mannen inte plockat undan efter sig, märkligt :P
  • SamsonS
    Oviss01 skrev 2015-11-02 10:29:55 följande:

Blir dyrt med alla tester när mensen är oregelbunden som den är för mig nu efter p-piller... Först tog det 6 veckor innan första mensen efter piller kom. Sedan efter lite mer än 4 veckor kom en liten blödning som varade några dagar (behövde inte tampong ens). Dock kom den dagen efter jag varit på cellprovtagning.

Nu har det gått 6 veckor sedan förra mensen och jag funderar på om jag ska testa igen...Var negativt förra veckan. De här testen kommer ruinera mig

Vet inte hur länge man kan vänta med att kolla att man ens har ägglossning.

Sen är det så också att jag länge velat byta jobb, och så ringde de i torsdags från ett jobb jag inte ens sökt. Imorgon är det intervju, sedan, om allt går vägen, är det 6 månaders provanställning....detta ställer ju till det lite i bebisverkstaden.

Jag har också lite oregelbunden mens och har haft det sen dottern föddes. Har testat med ÄL test varje dag i snart 4 veckors tid men fortfarande inte fått något positivt. Har enligt appen BIM på onsdag men det kan man ju inte riktigt lita på. Hoppas så på att jag haft så kort stegring så jag inte lyckats upptäcka den. Men nej, det är ju inte billigt att försöka bli gravid :P
  • SamsonS
    Millan1984 skrev 2015-11-02 13:51:59 följande:

Grattis till + Halo83 :) själv har jag 8 dagar kvar till bim :)

helgen har spenderats i soffan med en magsjuk dotter, än har man inte åkt dit *ta i trä*.

Ni som har barn sen innan, blev det vaginal eller kejsarsnitt? själv snittades jag sist pga sätesbjudning. Hoppas att med nästa barn kunna föda vaginalt, men det får tiden utvisa....

En helt normal vaginal förlossning :) var en av mina största fasor under förlossningen,att jag skulle behöva snittas. Det är det fortfarande och jag hoppas att jag får föda vaginalt nästa gång också :) dock är jag redan nu lite nervös inför nästa gång (om det blir någon). Jag jobbar på förlossningen (gjorde inte det när jag fick dottern) och känner lite prestationsångest, haha! Är även rädd att jag ska ligga och stirra på ctgn hela tiden och att jag är mer medveten om vad som kan hända.
  • SamsonS

Jag mår så himla illa hela tiden. BIM -2 idag, tog ett test igår men det var negativt. Vill bara testa hela tiden men jag MÅSTE hålla mig! ????

Svar på tråden BIM november 2015