• Fian88

BIM november 2015

Lotchi skrev 2015-11-04 06:56:03 följande:

Alltså visst är det lite roligt hur livet ändrar sig naturligt ibland :) Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är helt normalt att varje dag föra dagbok över kroppstemperatur, flytningar, mående och när-var-hur man hade sex :P

Tur jag fortfarande är på den nivån att jag håller det lite för mig själv, för min man skulle nog inte tycka det var lika charmigt ;)

Involverar ni era partners i allt? Har de koll på er ägglossning?

Jag brukar bara säga till sambon att nu är det äl-vecka så då vet han att vi måste ligga i lite extra:). Han har dock inte en aning om hur många onödiga test jag tagit! Tänker inte säga nått heller, att börja testa några dagar innan bim hjälper mig att hantera besvikelsen, är mer förberedd då att mensen kommer. Sen vet jag inte hur det kommer kännas för oss nu framöver, eftersom det nu verkar som att jag knappt har nån äl alls:(
  • Fian88
    Oviss01 skrev 2015-11-04 09:32:38 följande:

Fortfarande ingen mens.. 7 veckor sedan senaste mens nu. Och ingen graviditet heller. Det tog mina föräldrar flera år att få barn så jag vill gärna träffa en läkare/gynekolog snart och kolla läget bara. Kontaktade MVC, som hänvisade till en vårdcentral som i sin tur hänvisade till en annan vårdcentral. Får se om jag någonsin kan tänkas komma fram till någon som vill träffa mig...

Jag tycker du ska försöka boka en tid på en gynekologmottagning istället. Jag gjorde det, var 2,5 månads väntetid men nu kommer allt gå i ett med prover och så. Vet inte hur länge ni försökt men du kan ju alltid dra en liten lögn och lägga på ett par månader. Och att ha sju veckor eller mer mellan menstruationerna är ju inte normalt. Mitt besök kostade 300kr och det var det lätt värt för nu vet vi med största sannolikhet vad som är fel och kan kanske då även få hjälp. Om ni bor i ett litet samhälle så kolla om det finns en mottagning i närmsta stad!
  • Fian88
    Symetrical skrev 2015-11-09 09:43:03 följande:

And it's showtime!! (Redan) på cd 18, tack vare letrozolen.

Gött! Ligg i ordentligt nu;)
  • Fian88
    sebbejonte skrev 2015-11-10 09:30:22 följande:

Tog både ett av testlagrets tester och ett rfsu i morse, båda blanka. Är det kört då?

Äl+10, bim-4 idag :(

Det är absolut inte kört! Kan ta upp till 10 dagar innan ägget fäster och sen måste hormonerna komma upp till en mätbar nivå.
  • Fian88
    happylife skrev 2015-11-10 07:40:42 följande:
    God morgon på er!
    BIM +1, ingen mens i sikte. Neg på CB digital, men får detta på Cb Plus inom tiden. Svaaagt streck. Vad tror ni?
    Å vill så gärna... min mens är aldrig sen...
    Ser ju ut som ett plus! Grattis!!:)
  • Fian88
    Angdev skrev 2015-11-10 00:23:24 följande:

Så var mensen här.... Ger oss på ett 13:e försök. Lycka till alla ni som plussat samt ni som väntar.

:´(
    Har ni kontaktat gyn? Kram!
  • Fian88
    Anonym (Redan? Hoppas!) skrev 2015-11-11 09:23:35 följande:

Vad ska jag förresten utgå ifrån när jag gör gravtest? Antal dagar efter äl eller utifrån hur lång min mescykel är? Brukar ha en cykel på 29-30 dagar men fick nu äl på dag 19-20.

Antal dagar efter äl. En del plussar så tidigt som på äl+9 men bäst är att vänta till åtminstone äl+12-14:)
  • Fian88
    Anonym (mammatillenliten) skrev 2015-11-12 19:35:18 följande:
    glittersol skrev 2015-11-12 19:22:26 följande:

Hörrö!!

Än är det inte kört!

Nej men det känns ju precis som om mensen ska komma :( har ju mått illa lite från o till o känner mig tröttare än vanligt men det är säkert inbillning. Jag vill för mycket!!
    Jag plussade i september (gick tyvärr inte vägen) och jag hade EXAKT samma känsla som innan mensen kommer, så ge inte upp än:)
  • Fian88
    HCS skrev 2015-11-15 10:03:46 följande:

Syns det? Äl+7 el 8

Ser inget tyvärr. Tror du är för tidigt ute. Ägget har kanske precis fäst och då behövs ett par dagar till för att det ska bli mätbart. Vet att det är svårt, är själv alltid ute tidigt och testar, men försök vänta till åtminstone äl+9-10.
  • Fian88

Är någon som vet vad det är för fel på familjelivs app? Har inte kunnat se 99% av bilderna i trådarna och börjar bli lite drygt:/

Svar på tråden BIM november 2015