• Vinja

BIM november 2015

Kaninen skrev 2015-11-05 13:52:22 följande:

Idag mår jag illa och har frtf utslag på ÄL. ovanligt länge har jag haft det. konstigt... kanske är det en graviditet som gömmer sig där? oh orkar verkligen inte vänta mer.  har varit sjukt trött också, dock har jag inte ont i brösten. å andra sidan har jag D kupa naturligt, min vännina sa att vi med större bröst och mer hud, inte är lika känsliga som de med lite mindre bröst när de kommer till smärta och svullnad... ja vi får väll se. jag kommer testa tidigare än BIM. Men jag får nog vänta någon dag till <3

Intressant det dar med storre brost! Jag har ocksa D-kupa naturligt och eftersom jag aldrig varit gravid tidigare vet jag inte riktigt vad jag har att vanta mig. Finns det nan harinne som redan fatt barn och har lite storre brost som skulle kunna ge lite mer info?
  • Vinja
    Körsbärsblomma skrev 2015-11-05 16:58:50 följande:
    Jag har stora bröst och jag hade jätteömma bröst med första barnet. Nu när jag är gravid igen så är dom inte alls lika ömma. Känner av det lite men inte alls som med första. :)
    Tack for svar!

Helst skulle man ju vilja ha ett definitivt symptom fran kroppen sa att man verkligen vet nar man ar gravid. Det var nan som skrev om det tidigare (kommer inte ihag om det var den har traden eller i Oktobertraden) att det skulle vara bra om det kom pa ett gront ljus eller nat nar man val var gravid, haha!
  • Vinja

Sa, min dumma app sa at mig att jag inte skulle ha agglossning forran om en vecka men nar jag testat med AL sticka de senaste dagarna har jag bara vantat nan minut innan jag kollat (och darmed fatt blanka stickor). I morse tog jag ett test till och da var det tva streck, tydligt lika starka.

Jag har ocksa haft lite ont i nedre delan av ryggen igar och idag. Betyder det att jag missat AL eller finns det en chans om jag far till det ikvall? Min pojkvan ar sjuk nu med, sa han ar inte sa sugen pa att ligga, men hoppas att han kommer pa andra tankar ikvall. Vi har inte haft sex sen i sondags sa tror inte att det racker liksom. Vill INTE upptacka att jag missade AL helt och sen behova vanta en manad till.

Forlat for en massa gnall, for att sluta lite mer positivt ville jag bara saga GRATTIS till alla nya plus! Haller tummarna for alla har inne!

• Vinja
    mkess skrev 2015-11-06 14:41:55 följande:
    Kör på, har du positivt test nu har du ju inte fått ägglossning ännu! Ett ligg vid positivt test räcker absolut för att bli gravid, lovar!
    Tack! Ibland vet man ju varken ut eller in, haha! Du har alltid sa bra svar du, nu MASTE det ju bli av ikvall, far helt enkelt se till att pojkvannen hamnar in the mood, hehe!
    Miniflicka93 skrev 2015-11-06 15:01:42 följande:

Grattis till alla nya pluss!! Själv fick jag positivt ÄL test idag så nu ska de mysas till oså håller jag tummarna för att detta är "min" månad <3

Samma for mig! Tankte att det ar sa roligt hur vi alla har pratar oppet om ligg och AL osv osv, in i minsta detail, kanns kul faktiskt!

• Vinja
    Miniflicka93 skrev 2015-11-06 15:23:09 följande:
    Jaa det är himla kul :D vi har legat i nu de senaste dagarna fram till possitivt test så nu blir de att ligga i lite extra! Skönt att vi har HELA helgen för oss själva. Denna månad ska de bli bebis ;)
    Haller tummarna for oss bada!
  • Vinja
    mkess skrev 2015-11-06 15:32:05 följande:
    Haha, glad att kunna vara till hjälp! Hållit på med detta i ett år nu så någon nytta ska man väl ha av skiten. Fick du honom att börja ta vitaminer förresten??
    Har inte kopt vitaminer an, har bara hunnit forbi Boots och Superdrug dar jag bor och ingen av dem hade det, sa ska kolla pa ett storre boots i helgen.

Jag haller tummarna for dig med, jag hoppas November blir din manad!
  • Vinja
    mkess skrev 2015-11-06 16:09:44 följande:
    Om du har amazon kan du ju alltid beställa därifrån, förmodligen billigare än affären med! Vi kör på de här nu: http://www.amazon.co.uk/Vitabiotics-Pregnacare-Conception-Couples-Tablets/dp/B003VJTOMM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1446822314&sr=8-1&keywords=pregnacare+his+and+her+conception

Tack detsamma! Har bim på onsdag så vi får se vad som händer. Enda gången man vill att helgen ska vara över liksom!
    Tack! Bestallde nu Cool

Haller tummarna for Onsdag!
  • Vinja

Grattis till alla nya plus! Jag brukar oftast bara kolla denna trad i veckorna och inte pa helgerna, sa det ar sa roligt att se plussen som kommit in sen jag senast laste!

Sjalv hade jag ju AL i forra veckan och lyckades fa till det Fredag, Lordag OCH Sondag, sa jag HOPPAS att jag lyckades pricka in AL ordentligt. Eftersom min AL nu blivit flyttad sa har aven min BIM andrats, sa om nan bra pa listor vill, far dom jattegarna andra mig till BIM 21 november.

Turligt nog har jag mycket att sta i nu sa forhoppningsvis kan jag distrahera mig nog tills dess, vill helst inte testa mig innan den 21a...men klart, kommer ju som vanligt inbilla mig en massa symptom, haha!

• Vinja
    Hansson88 skrev 2015-11-09 12:31:36 följande:

Allright! Ägglossningen var inatt. Hoppas det tar sig. Trots allt första försöket efter mf. Inga förhoppningar direkt.

Bim är den 21 Nov. Vi får väl se :)

Jag har ocksa BIM den 21! Haller tummarna att det blur dubbelplus! :)
  • Vinja
    Fsake skrev 2015-11-11 09:00:03 följande:
    Bim -4. Någon som ser något??
    Jag kan se ett streck! Testa igen om ett par dagar, jag haller tummarna att det ar ett riktigt plus!
  • Vinja
    mkess skrev 2015-11-06 16:09:44 följande:
    Tack detsamma! Har bim på onsdag så vi får se vad som händer. Enda gången man vill att helgen ska vara över liksom!
    Hur gick det for dig? Har du testat idag?
  • Vinja
    Fsake skrev 2015-11-12 09:09:11 följande:

Bim -3 idag. Men kom lite lite blod när jag gick på toa imorse. Hoppas pyret stannar!

GRATTIS!!!
  • Vinja
    Fsake skrev 2015-11-12 16:57:36 följande:

Vinja: tack! Hur går det för dig? När har du bim? Har du barn sen tidigare? Tänkte om du förr dem i London eller Sverige?

Hej! Hade AL forra helgen sa BIM 21a nov!

Det blir forsta barnet for mig, och eftersom min pojkvan ar britt kommer jag bade foda har och sen stanna har efter.

Tankte, du har ju barn sen tidigare? Gar dom pa svenska skolan eller i vanlig engelsk skola? Vill ju helst att mina framtida barn ska kunna svenska ordentligt (min pojkvan kan ingen svenska), men vet ju aven att Svenska Skolan ar ratt dyr...
  • Vinja
    Fsake skrev 2015-11-12 18:11:10 följande:
    Ja mina barn går på svenska skolan. Makens jobb betalar medan vi är här.
    Se till att alltid prata svenska med barnet, sjung sånger , lyssna på sagor läs böcker på svenska. Barnet kommer lära sig bra svenska om du är konsekvent

Jag har BF i slutet av juli så skulle gärna vara i Sverige hela sommaren. Nära till bad och vänner och familj :)
    Åh nice med betald skola! Men bra tips i alla fall, tänkte att jag får skaffa mig en svensk barnvakt med (kryllar ju av unga svenskar här i London, jag brukade ju själv vara en av dem!) men som sagt ÄR INTE ENS GRAVID (vad jag vet) än, haha! Ibland skenar man iväg med planerna långt innan det behövs.

Ska du föda i Sverige då?
  • Vinja

Grattis till alla nya plus förresten! Har trillat in en hel del sen jag läste sist!

Jag har BIM på Lördag, och har bestämt mig för att testa Lördag morgon om mensen inte kommit då. Har inga symptom över huvud taget, men tänker att sånt kan ju alltid vara olika.

Förra månaden innan BIM drack jag typ ingen alkohol etc och åt bra, den här gången har det slunkit ner en del vin och en massa rökt lax, haha! Vet inte om det gör nån skillnad, men tänker att så länge som jag inte röker eller super mig full är det ok. Dessutom är det lättare att leva "som vanligt" tills man med säkerhet vet att man är gravid, känner jag i alla fall. Annars blir det så mycket fokus på att man kanske är gravid och sen känner man sig besviken om det visar sig att man inte är det.

Är det nån härinne som antingen är gravid men symptomfri eller har varit det?

• Vinja
    misslina skrev 2015-11-16 22:45:26 följande:
    Jag hade inga symtom med mina två barn förrän vecka 7. Så det behöver man inte ha för att vara gravid :)

Lycka till!
    Veli9090 skrev 2015-11-16 23:18:25 följande:
    När jag var oönskat gravid för några år sedan hade jag inte symptom alls, märkte det i vecka 8 då mensen hade försvunnit! Så det finns absolut sånna fall :) nu har jag inga symptom alls och har bim på fredag, förra månaden hade jag massor med symptom med det visade sig inte vara något :)
    Tack för svar! Nu känns det genast lite bättre :)

• Vinja
    babytjejen skrev 2015-11-16 23:18:30 följande:
    Men min dotter så hade jag inga symptom innan bim o inga andra symtom förutom trötthet fram tills lillan sparkade i magen :)
    Tack för svar! Skönt att veta att det finns hopp även om man inte känner av symptom!
  • Vinja
    Miniflicka93 skrev 2015-11-17 14:59:20 följande:

Kan inte sluta gråta!! Plussade svagt på testlagret sprang till apoteket o köpte cb... Jag ska bli mamma!

GRATTIS!!
  • Vinja
    Fsake skrev 2015-11-16 23:39:20 följande:
    Ja du får skaffa en svensk barnvakt när det är dax

Blir nog att föda här. Skönast ändå stt vara hemma. Och min man kommer vara här
    Våra vänner får komma till oss istället
    Ja det kan jag forsta faktiskt, forsta tiden lar man val bara vilja tillbringa hemma :)

Hur lange har ni bott har i London? och hur lange hade ni tankt att stanna?
  • Vinja

BIM-1 idag, var nara att testa i morse men holl mig. Foll ju for trycket och testade i onsdags, det var ju blankt saklart och efter det sa lovade jag mig sjalv att vanta tills pa lordag innan test.

Har ett testa tidigt hemma, sa hoppas hoppas pa plus. Ingen foraning om mens an sa lange idag, men det betyder ju inte definitivt att mensen inte ar pa vag.

GAH! Denna vantan!

Svar på tråden BIM november 2015