-
Jag använde gravidkollens stickor :) har två digitala cb som väntar, men vill spara dem tills den gången jag känner mig nästan säker ;)S0ckert0ppen skrev 2015-11-02 20:07:34 följande:Vad använde du för test? Det är såå drygt att vänta när man bara vill veta!!! :)
-
Jag tror jag provar imorgon när jag vaknar. Hade gärna testat redan ikväll men känns lite onödigt ;) jag har beställt några fler billiga stickor så därför testar jag imorgon. När tänkte du testa? :)S0ckert0ppen skrev 2015-11-02 21:13:09 följande:Jamen det gör du rätt i!! Jag har beställt billiga stickor men även ett digitalt som jag som du ska ta när det visar på stickan först.. Åh va jag längtar till att se det där magiska strecket! När ska du testa igen?
-
Okej,några dagar kvar då ja :) ja herregud vad tiden går långsamt! Jag har en lång cykel också, ca 36 dagar så vissa månader har jag inte ens BIM, riktigt segt! Blev gravid på första försöker med dottern så nu är jag riktigt otålig, detta är 3e försöket.S0ckert0ppen skrev 2015-11-02 21:48:04 följande:Spännande imorron bitti då! Håller tummar!! Jag har inte bim förän den 15e så kommer nog börja testa nån gång nästa vecka.. Åhh dagarna går så seegt! Hoppas hoppas att det lyckas nu, har inte tålamod att göra detta hur länge som helst, jag beundrar verkligen alla som kämpar å kämpar! Starka människor!
Håller tummarna för dig också :) -
Jag har testat varje dag i nästan 4 veckor med deras stickor, men inte fått ett enda positivt test :/Eemmmmaa86 skrev 2015-11-03 07:50:31 följande:
Måste bara få visa hur mina stickor från graviditetskollen såg ut då jag testade ägglossning. Har jag bara gått efter dom hade jag aldrig trott att jag ens haft ägglossning, men tack vara cb's test och att jag tempade så vet jag att jag hade det.
Va jag blir besviken på stickorna!
-
Tog ett test nu på morgonen, tycker mig kunna ana ett nästan knappt synbart streck. Åh jag hoppas så! Mår fortfarande illa, men känns i magen lite som att mensen är på ingång :/
Ni som har plussat nu och ni som ha barn sen innan, kände ni mensvärk som att mensen var på gång fast att ni plussade?
Har haft molvärk i 2 veckor, men nu känns det precis dom när mensen ska komma, dock lite små hugg lite då och då vilket jag inte brukar känna i vanliga fall -
Nej jag har bara använt de stickorna. Vi har sexat på varannan dag ändå och lite extra de dagarna jag trodde jag hade ÄL :)Eemmmmaa86 skrev 2015-11-03 09:24:53 följande:Jag fick som sagt väldigt väldigt svagt, just på den dagen som jag fick en glad gubbe på cb, och två dagar senare steg min temp med 0.7 grader och har typ stannat där. Men har du testat med andra stickor eller tempat?
-
Okej :) dottern är en liten "hoppsan" och då plussade jag i v.8. Fick otroligt ömma bröst några dagar innan, det var det enda symtomet. Så har ingen aning om jag hade molvärk eller inte då :)Fian88 skrev 2015-11-03 09:39:58 följande:När jag plussade med sonen så hade jag som mensvärk en vecka innan jag testade ungefär. Var därför jag köpte ett test, testade på ca bim+2-3 då. Hade ingen koll då haha;)
Nu sist hade jag exakt samma känsla i kroppen som innan mens, bla molvärk/mensvärk. -
Värken har blivit lite starkare sen igår, så jag tror att jag bara inbillar mig att sär skulle vara ett svagt streck. Dock brukar jag inte få mensvärk förrän samma dag eller möjligtvis dagen innan när jag får mens. Åh, kunde man inte bara få ett starkt plus så man slipper fundera och känna efter så mycket :PSmultrontjejen skrev 2015-11-03 10:07:32 följande:Jag har likadant, ingen mens och tycker mig nästan inbilla mig en skugga av ett streck. Känner svag konstig mensvärk sen ÄL
-
Tack för pepp! :) ja egentligen är det ju helt meningslöst att gå runt och vara orolig och fundera så mycket. Går det inte vägen kan man ju inte göra så mycket ändå :) nu hoppas jag bara att mensen inte kommer och att jag får plus på torsdag eller fredag :)dundernina skrev 2015-11-03 10:59:27 följande:När jag var gravid med sonen hade jag riktig mensvärk säkert 2 veckor efter jag plussat. Jag sprang på toa hela tiden för att se om det kommit blod.. men det är ju växtvärk vi egentligen känner så det ska du vara "glad" över att du känner och INTE oroa dig... har bestämt mig för att inte stressa denna gången i 12 veckor och hoppas jag kanske kan hjälpa några fler att försöka slappna av den här tiden som egentligen ska vara såååå mysigt ????
Har inte haft så mycket molvärk denna gång.. mest ilningar.. men BIM är först på lördag så det är ju riktigt tidigt än.. -
BIM idag och än sålänge ingen mens i sikte. Molvärken känns liiite svarar idag än vad den gjorde igår, och illamåendet håller i sig. Har inga test kvar hemma men tänkte försöka hålla mig till helgen med att testa. Förhoppningsvis får jag ge min man världens bästa farsdagspresent :)
-
Kunde såklart inte hålla mig så testade idag ändå, på BIM nu på eftermiddagen. Så negativt som det bara kunde bli :( dock har fortfarande ingen mens dykt upp och illamåendet har under dagen blivit lite värre...
-
BIM +2 och varken mens eller plus. Börjar mer och mer tro att jag faktiskt inte hade någon ÄL denna cykel. Fick ÄL liknande flytningar igår så nu myser vi på igen, dock negativt ÄL test men ska testa idag igen och hoppas på det bästa :) lite mindre illamående,men känner det fortfarande då och då, dock fortfarande molvärk...
-
Här är en till! Hade BIM i onsdags och fortfarande ingen mens på gång. Molvärk till och från men inte alls som vid mens. Även illamående som kommer och går. Hoppas att jag lyckats bli gravid eller att mensen kommer så vi kan köra igång igen. Segt att bara vänta när det är varken eller. Testade igår så tänkte väl testa måndag eller tisdag igen om inget annat händer.Pumpalens skrev 2015-11-07 18:30:17 följande:
Hallå,
Hade bim i tisdags, har fortfarande inte fått min mens och den känns inte alls på väg. Får inte heller ett plus på gravstickan. Någon som är med om detta med?
Har annars rätt många symtomer av att jag skulle kunna vara gravid:)
Har en flicka född -11. Hon är en liten "hoppsan" och med henne plussade jag i v8 och någon vecka senare kom symtomen. Så har ju inget direkt att jämföra med heller. -
Alltså jag blir tokig! BIM +4 och varken mens eller plus! Kan inte bara kroppen vara som den brukar! Har så svårt att låta bli att testa hela tiden ju...
-
Fortfarande varken mens eller plus och på onsdag är det en hel vecka sen BIM. Illamåendet har kommit tillbaka och brösten har börjat ömma, molvärken har förändrats till en ilande smärta, helt olik mensvärk. Idag fick jag också en konstig lite rosa flytning. Med dottern hade jag rosa flytningar lite då och då i början och första symtomet med henne var ömma bröst. Åh, känns som att man letar grejer hela tiden.... Testade igår med på eftermiddagen, kan vara inbillning men tyckte där fanns en knappt synbar skugga. Vet inte när jag vågar testa igen, skulle vilja imorgon men är rädd att jag blir besviken igen.
När hade ni testat? :) -
Då kom mensen på BIM +6 så jag hoppar över till december tråden. Grattis alla som plussat och lycka till ni som är kvar :)