• Emmi0306

BIM november 2015

Ejoma skrev 2015-10-25 15:10:33 följande:

Hehe ja, helst vill man ju testa så fort de gåe men ska göra mitt bästa att hålla mig minst till 4 dagar före. Orkar endå inte hålla på o beställa hem nå testa tidigt grej :) hjärnan är inställd på ett minus men hjärtat vill ha ett plus, och hoppet blir starkare iomed att brösten är så öm. Är ovanligt för mig och kommer bara en dag innan äl annars.

Det låter bra, vi får fortsätta peppa varandra jag märker ingenting i brösten men det kan ju komma senare. *hoppas* ^^
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-25 20:56:36 följande:

Ja, spelar ju ingen roll hur mycket jag vill testa innan. kommer inte undan ens med en dag för sambon. Söndag blir det haha :D ja hoppas :D

Haha, vad roligt att din sambo är så engagerad! ^^ min man är väl kanske som många andra, "vi får väl se vad som händer", "om du är så nojig varför testar du inte nu då?", "om det inte funkar denna gång så provar vi igen". Lol han har typ ingen koll på vad det är som händer i kroppen och när man kan testa osv trots att jag har berättat typ tusen gånger. :-P

Inatt drömde jag att jag att jag trodde att jag fick min mens och så vaknade jag till lite ytligt och sa till mig själv att det måste ha varit en nidblödning och somnade om. Haha gissa om jag var nervös när jag gick på toa imorse men det fanns inga blodspår efter nattens drömmar.
  • Emmi0306
    strumpan123 skrev 2015-10-25 22:00:13 följande:

På vilken dag ska alla testa? Jag är testoman så jag har bunkrat upp med massa test men är lite osäker när jag ska börja...äl+7-8 kanske :p

Jag har bara köpt ett tvåpack clearblue digital så jag tänker väntar till absolut tidigast bim-4 även om väntan är jättejobbig! >< jag har bim 2/11 så det börjar ju närma sig snart!
  • Emmi0306
    Mammabertil skrev 2015-10-25 23:50:53 följande:

Nu närmar sig äl, har nog det nu i dagarna som kommer. Försökte få till det i kväll men gubben blev ju spänd eller fick prestations ångest pga han gärna vill ha barn. Men vi försöker i morgon bitti igen:) har börjat få äl flytningar och den där känslan att äl är på g :)

Jag håller tummarna för er!
  • Emmi0306

Jag orkar inte med min kropp... jag skrev tidigare imorse att jag drömde att jag fick min mens och var så lättad när jag gick på toa nu på morgonen och jag inte kunde se några spår av tant röd. Tror ni inte att jag bara typ en timme senare går på toa igen och upptäcker till min fasa brunrosa flytningar!? Mens eller nid? Jag vill bara börja gråta... jag har 7 dagar kvar till bim men mensen är ju inte alltid punktlig och brukar ju smygstarta med lite bruna flytningar...

• Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-26 14:12:31 följande:

Haha min sambo är lite så också. Samtidigt som han tror det blir negativt och tänker att vi ba försöker igen nästa månad, men endå får jag inte testa tidigare. Såå irriterande men skönt endå för då håller jag mig ju till Bim :D

Skönt att du inte vakna upp o drömmen var sann då :D jag har vaknat två gånger inatt o varit tvungen o kissa, samma igår natt. Fruktansvärt irriterande :D men kanske positivt också hehe

Hihi hoppas det är positivt! ^^ det känns ju verkligen som ett "äkta" symtom inte för att våra andra symtom inte kan vara riktiga men det känns ju annorlunda när du faktiskt tom vaknar av det! ^^

Jag skrev ett inlägg lite senare på morgonen som verkar ha försvunnit. :-S men där berättade jag att jag typ en timme senare var på toa igen och har fått en liten blödning! så min dröm blev sann ändå... dock så hoppas jag ju att det är en nid blödning för den är inte riktigt som den brukar och jag har haft en stickande smärta i nedre delen av magen till och från idag. Jag är ju på äl+10 och nidblödning brukar ju komma ungefär då (om man får den). Jag har ju 7dagar kvar till bim men man vet ju aldrig om den är tidig. Nid eller mens? Det är den stora frågan i mitt liv just nu. Jag kan ju erkänna att jag var hur deppig som helst imorse när jag såg blödningen, jag mår lite bättre nu men oron finns här hela tiden.
  • Emmi0306
    Caligirl90 skrev 2015-10-26 14:15:20 följande:

Hänger på här :) BIM 1-2 november, har lite små känningar som molvärk, lite spända bröst och väldigt bubblig i magen, men oklart om det är PMS eller gravidtecken...

Välkommen till 2a nov klubben! :-P jag håller tummarna för dig
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-26 18:20:46 följande:

Kan man få metallsmak/blodsmak i munnen om man är gravid ? sitter på jobbet och tycker jag har metall ish smak i munnen trots att jag nyss ätit choklad?

Jag har läst att det kan vara ett vanligt symtom tidigt i graviditeten! ^^
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-26 16:31:12 följande:

Ja, desvärre har jag fått en lättare urinvägsinfektion som jag känner av när jag kliver upp på morgonen så känns som att det kan vara det som gör att jag måste kliva upp på natten. dock så har jag ju inge besvär/känningar av den under dagen eller natten utan bara lite när jag vaknat till riktigt. Och dricker inge mer vatten än normalt, visst att jag får i mig mycket vatten men tränar ju nästan 1-2 timmar per dag och där försvinner mycket.

Min gymkompis sa idag " du brukar ju aldrig kissa under gympass, nu har det hänt 2 gånger på 1,5 timmar" haha

Åh hoppas det är en nidblödning, förstår att du blir orolig :( <3

Ånej vad jobbigt! själv har jag åkt på en förkylning. Min kompis säger att imunförsvaret är lägre när man blir gravid men jag vet inte om det stämmer. :-P

Vad roligt ändå att andra märker vissa förändringar.
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-26 16:31:12 följande:

Ja, desvärre har jag fått en lättare urinvägsinfektion som jag känner av när jag kliver upp på morgonen så känns som att det kan vara det som gör att jag måste kliva upp på natten. dock så har jag ju inge besvär/känningar av den under dagen eller natten utan bara lite när jag vaknat till riktigt. Och dricker inge mer vatten än normalt, visst att jag får i mig mycket vatten men tränar ju nästan 1-2 timmar per dag och där försvinner mycket.

Min gymkompis sa idag " du brukar ju aldrig kissa under gympass, nu har det hänt 2 gånger på 1,5 timmar" haha

Åh hoppas det är en nidblödning, förstår att du blir orolig :( <3

Ånej vad jobbigt! själv har jag åkt på en förkylning. Min kompis säger att imunförsvaret är lägre när man blir gravid men jag vet inte om det stämmer. :-P

Vad roligt ändå att andra märker vissa förändringar.
Svar på tråden BIM november 2015