• Emmi0306

BIM november 2015

Stort grattis till alla som har plussat!! <3

• Emmi0306
    Ev1l skrev 2015-11-05 21:44:38 följande:

Varför ska tiden gå så sakt?!? Så nyfiken, ge mig den 16/11 fort ????

Förresten vad jobbar ni med?

Tell me about it! :-P själv går jag och väntar på min äl, den borde vara här vilken dag som helst men ännu har jag inga utslag.

Jag är konditor så jag bakar hela dagarna, tjoho! ^^ du då?
  • Emmi0306
    SofieKristin skrev 2015-11-06 08:27:52 följande:

Äntligen stegring på ägglossn stickorna!

Så nu ska man bara försöka få till mys också, är så rädd att missa tillfället liksom.. Är 30 år så chanserna blir ju mindre hela tiden, försöker att inte tänka på det men känns jobbigt endå!

Vi har kört oskyddat ett tag men inte fokuserat så mycket, först 2månaderna ungefär...

Ingen av oss har några barn sedan tidigare.

Min äl stegrade också idag.
  • Emmi0306

Hej!

Jag har precis börjat tempa och undrar om någon klok tjej kan svara på några frågor. ;-P min temp har varit väldigt varierande, hur viktigt är det att tempa exakt samma tid? Jag har ju tempat när jag vaknar och när jag jobbar så går jag upp vid kl 4 eller 5. Jag har ju inte lust att gå upp såå tidigt när jag är ledig. :-P

4/11 36,02 äl: neg

5/11 36,43 äl: neg

6/11 36,18 äl: neg

7/11 36,00 äl: blinkande gubbe

8/11 36,07 äl: fast gubbe

9/11 36,43 äl: fast gubbe

Är det normala variationer eller ska tempen vara typ samma varje morgon?

• Emmi0306
    Symetrical skrev 2015-11-09 09:41:41 följande:

Det är lite väl stora variationer, men beror säkert på de olika temptiderna. Tempar jag bara typ två timmar senare än vanligt kan jag få en temp på 0,3 grader högre! Det kan därför vara en god idé att anteckna tiden man tempar, för att på så vis kunna se ett mönster. Använder du exv fertility friend kan det även vara bra att discarda de dagar du tempat en helt annorlunda tid.

Tack för svaret! jag använder natural cycles. Smart att anteckna tiden ju, jag kanske testar det, eller så får jag helt enkelt ställa klockan! XD jag är helt ny på det här men det känns ju iaf som att man gör något medans man väntar haha :-P
  • Emmi0306
    HCS skrev 2015-11-13 10:14:31 följande:

Tror ni jag hållit mig från test? Nej! Klart inte.. Ser ni nåt?

Jag ser ett svagt streck på den undre!
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-13 23:53:04 följande:

Så fruktansvärd värk denna ägglossning vill ba krypa ihop o lägga mig under täcket o dööö

Jag hade också jätteont denna ägglossning. >< hoppas det resulterar i något gott.
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-14 14:10:13 följande:

Ja jag hoppas de jag å, vill inte ha såhär nästa månad. Har ju bara känt av mer och mer sen jag tog ut spiralen. Hur går det för dig?(:

Jag är på bim-9 så det är väntans tider precis som förra gången så har jag en massa symtom men jag försöker att inte tänka på det så mycket och leva mitt liv som vanligt. Det var så jobbigt förra gången så jag hoppas att jag inte blir lika deppig som då om det inte går vägen denna gången heller. Jag typ gråter som en gnu varje gång jag ser en baby på tv! XD hur ligger du till? Har du passerat äl ännu?
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-14 14:10:13 följande:

Ja jag hoppas de jag å, vill inte ha såhär nästa månad. Har ju bara känt av mer och mer sen jag tog ut spiralen. Hur går det för dig?(:

Jag är på bim-9 så det är väntans tider precis som förra gången så har jag en massa symtom men jag försöker att inte tänka på det så mycket och leva mitt liv som vanligt. Det var så jobbigt förra gången så jag hoppas att jag inte blir lika deppig som då om det inte går vägen denna gången heller. Jag typ gråter som en gnu varje gång jag ser en baby på tv! XD hur ligger du till? Har du passerat äl ännu?
  • Emmi0306

Nu kom första spotting som jag alltid får innan mens så jag hoppar nog in i decembertråden istället. Lycka till alla andra! <3

• Emmi0306

Vi plussade igår på det digitala! Jag fattar ingenting, mina spottings och det jag tog för pms betydde nidblödning och gravidsymtom! Vi är helt överlyckliga men också jätterädda att något ska gå fel. Nu håller vi alla tummar och tår för att vårat lilla risgryn vill stanna kvar! <3

• Emmi0306
    anna90 skrev 2015-11-25 11:42:10 följande:

Stort Grattis! :)

Vilken dag var det, +1 BIM?

Tack! ^^ ja, jag plussade på bim+1 med cb digital. Gravid 2-3veckor stod det. ^^ <3
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-26 23:45:53 följande:

Åhhhh grattis, äntligen :D hoppas allt går bra <3

Tack! ja, jag går och oroar mig konstant samtidigt som jag är helt överlycklig. :-P hur går det för er?
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-29 14:03:28 följande:

åhhh, Ingen mens ännu på bim+3, molandevärk liknande mensvärk i tjejmagen. Bröstvårtorna ömmare än någonsin plus att brösten ömar och är lite spänd/knölig.

MEN två negativa test, ett igår på dagen och ett imorse, dock imorse var sambon dör och pilla o titta så vet ej om de har hjälpt till i processen till ett negativt. Testade med apotekets egna, köpa idag ett cb och tänkte testa igen imorgon. 

Borde vara något där inne, känns som det är något på g, får vänta å se :(

Åh hoppas, hoppas! Hormonet kan ju utsöndras senare hos vissa så än finns det hopp.
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-29 17:20:32 följande:

Ja hoppas, jo men lite därför jag köpte cb's test idag. eftersom dom kan man se på upp till 4 dagar innan mens så då borde den ju känna av imorgon då det gått 4 dagar efter bim.

Hoppas jag iaf, nästan stensäker på att det är nå då brösten är mer "spänd" än bara för några dagar sen och ömmar till då och då. och för att nte tala om bröstvårtorna haha

Spännande! ^^ du får berätta hur det går sen. Hoppas vi ses i augustitråden!
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-30 12:11:09 följande:

Tyvärr får jag nog hoppa vidare till december tråden, ännu ett negativt test imorse. Och bara nån timme efter testet så kom det blod.

Antingen har jag varit rejält skenis eller så är det ett tidigt missfall, men känns ju som att nått av testerna borde visat positivt isåfall. Så kroppen har nog bara spelat ett taskigt spratt med mig.

Men lycka till, är glad för din skull och jag hoppas allt går bra för er två <3

Nej vad tråkigt! jag hoppas verkligen att det tar sig nästa gång. Lycka till! <3
Svar på tråden BIM november 2015