• Pojkmamma01

sömn för 7 månaders tös

Vad har ni för rutiner för era bebisar i liknande ålder som ni tycker funkar toppen?
    Mat? Läggtider?

Vi har en tös som ska upp vid 3:30-5 på morgonen..
    Ex: nu i "natt" klev jag upp 3:30 med henne.. Var vaken till 5:30 med henne. Vi går och kryper ner i sängen igen och hinner dåsa bort ca 1 timme.. Då är hon vaken. Igen.
    Blir galen.

När hon väl somnar om så sover hon 1 timme sedan är hon pigg igen..
    Hur gör ni?

Kom med tips och råd för bättre sömn för oss alla!

Hon äter ersättning, lite välling, fruktgröt och lite mat på dagarna.

• Svar på tråden sömn för 7 månaders tös
  • viseversa

När hon vaknar på matten ska ni bara gå in och ge henne ev napp och snutte. Kanske lite mat om hon behöver det. Inte tända lampan inte prata bara gå in stoppa om klappa på henne och visa att ni finns där och gå ut igen. Varför i hela friden går du upp med henne mitt i natten? Det skulle jag aldrig gå med på. På nätterna sover man.

• Pojkmamma01

Hon sover i nestet mellan mig och sambon än så länge..
    Det är drygt som faan.. Anledningen varför jag kliver upp med henne är ju för att hon står upp i sängen.. Och för att sambon ska få sova vidare..

• Natulcien

Oj, jag skulle aldrig ha gått upp mitt i natten. Om sonen vaknade på natten så lät vi det vara mörkt, tyst och bara låg kvar tills han somnade om, oavsett hur lång tid det tog. Provade alltid att amma också, så länge jag höll på med det.

Varför ska bara din sambo få sova och inte du?

• amalie79

gå inte upp med henne mitt i natten.

Är hon inte ledsen så ligg kvar

[quote=75889935][quote-nick]viseversa skrev 2015-10-18 07:44:48 följande:[/quote-nick]När hon vaknar på matten ska ni bara gå in och ge henne ev napp och snutte. Kanske lite mat om hon behöver det. Inte tända lampan inte prata bara gå in stoppa om klappa på henne och visa att ni finns där och gå ut igen. Varför i hela friden går du upp med henne mitt i natten? Det skulle jag aldrig gå med på. På nätterna sover man.[/

Håller med. Kanske dags lägga henne i egen säng om hon ställer sig upp, kan ju vara farligt för henne.

• Jw83

Vi lägger vår 8 månaders pojk i eget rum vid 19.00-20.00 tiden efter kvällstrött och amning. Sedan vaknar han vid 5.00 och då går vi upp, ammar och går ut och sköter om djuren ( hästar, höns osv)

Om han vaknar på natten så går vi in, tänder inte, pratar inte men stoppar om honom och går ut igen. Ingen nattamning. Hans sömn var en katastrof när jag nattammade och han sov i vårt rum. Då vaknade han en gång i timmen och ville äta. Så fort vi aktivt tog bort nattamningen och gav honom ett eget rum så började han sova som en prins :)

• Pojkmamma01

Mitt första barn ( 8 år) hade jag aldrig några "problem" med..
    Men vi undrar varför hon vaknar mitt i natten ibland och är typ pigg?
    Och ibland när man kliver upp vid 5 på morgonen så somnar hon ju om när hon varit vaken i en timme..?

Hon sover mitt emellan oss i ett neste så det händer inget när hon vaknar och ställer sig upp mot väggen för då är vi ju vakna redan..

Som sagt, tacksam för tips..

Svar på tråden sömn för 7 månaders tös