Ta hem kompis..
Hejsan! Jag har en kille hemma på 4år som väldigt ofta vid hämtning på förskolan börjat fråga om han får ta med en kompis hem. Är så länga har jag lyckats "smita" genom att säga att man ju måste prata med kompisens mamma lr pappa först och jag har inget telefonnummer. Men snart Måste jag ju ändå ge med mig, klart att barn vill leka med sina kompisar även på fritiden. Men vad gör man? Om jag tar hem en kompis till oss vid 16-tiden tex. Stannar han tills middagstid och blir sedan hämtad lr äter han mat med oss och stannar till kvällen? Måste erkänna att jag är skitskraj över tanken på att behöva ansvara för ett barn som jag inte känner så väl. Jag förstår självklart att alla är olika och kanske inte gör på exakt samma sätt men hur brukar Ni göra? Min son ser sina kompisar åka hem till varandra titt som tätt och blir självklart lite avundsjuk så jag måste nog ta o komma över det här snart.. Skulle nog hellre se att han vart hembjuden hos någon annan o börja med de :) men än så länge har ingen frågat...