• Paxen

Abort eller inte?

Jag tycker att svaret är ganska givet för dig. Du vill behålla bebisen! Och med all rätt för du har inte valt situationen men när livet väl börjat i din kropp så..... Och nu har du ju möjligheten att INTE behålla det men för vems skull?? Jag är av den sorten (den ofta föraktade) att jag helt enkelt inte tror att det måste finnas en pappa för att uppfostra en frisk och lycklig individ... ;) Pappan reagerar nog så nu för att han är rädd. Inget konstigt tror jag.

Utgå ifrån att du blir ensam med barnet och kräv inget av honom men vägra honom heller inte delaktighet när han väl vill... Han kommer nog när han känner sig redo. Eller inte. Men gå inte in i ett förhållande med mannen i fråga bara för bebisen. Det kan bli mer skada än nytta. :)

Jag förstår om du väljer abort. Det kan vara ett bra beslut men det blir oftast inte det i längden när man går emot sin intuition och väljer det för någon annans skull.

• Paxen

Vad härligt Obeslutsam! Du kommer inte ångra dig. :)

Bra att du ger honom tid också, klart det kan vara skönt att vara två men försök inte ha ett förhållande för barnets skull! Hellre två separata harmoniska föräldrar än ett par med alla stressmoment och problem det kan innebära.

Lycka till och stort grattis!!!!!

Svar på tråden Abort eller inte?