Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Kan du flytande franska? Annars skulle jag avråda från Frankrike, och det tar tid innan man "kommer in" i samhället som inflyttad, räkna med att bli betraktad som den konstige invandraren.

• Anonym (xxx)

Rasismen är också ganska utbredd i Frankrike, så räkna med att det kan bli tufft som muslim.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Eu) skrev 2015-10-22 13:15:01 följande:

Irland

TS, ska ni skaffa barn på Irland måste i princip en av er stanna hemma då det är svindyrt med daycare.
    Har ni råd med det?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-10-22 13:23:53 följande:
    Nej jag kan ingen franska alls. Men min man talar flytande franska samt har vänner och bekanta som bor i Frankrike. En av dom jobbar som framgångsrik frisör i en stad kommer inte ihåg namnet och han nämnde att jag skulle bli mycket uppskattad där med mitt yrke och mitt fantastiska jobb som Make Up artist.
    Lär dig franska först, annars kommer du aldrig komma in i samhället.

Rasismen då, den är definitivt mer uttalad än här, men det ser du ändå inte som ett problem..?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-10-22 13:25:13 följande:
    Ja jag vet att det är tufft för muslimer där, men i alla städer? skulle inte tro det. Därför jag gav de som ex om någon vet en bra stad i Frankrike?
    Det är klart att det finns bra områden, men generellt är det mycket tuffare än i Sverige, vad vinner du då på att flytta?
    Du är villig att låta ditt/dina barn växa upp i ett hårdare klimat för att... vad?
    Vad tror du är bättre?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-10-22 13:26:49 följande:
    Det har jag aldrig sagt eller tyckt! varför säger du så till mig?

Jag funderar någonstans i Storbritannien kanske? vad tror du?
    Även i Storbritannien är rasismen mer utbredd.
    Och utseendefixeringen... Har du ens varit i UK om du tror det är bättre än här?
  • Anonym (xxx)