Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Kan du flytande franska? Annars skulle jag avråda från Frankrike, och det tar tid innan man "kommer in" i samhället som inflyttad, räkna med att bli betraktad som den konstige invandraren.

• Anonym (xxx)

Rasismen är också ganska utbredd i Frankrike, så räkna med att det kan bli tufft som muslim.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Eu) skrev 2015-10-22 13:15:01 följande:

Irland

TS, ska ni skaffa barn på Irland måste i princip en av er stanna hemma då det är svindyrt med daycare.
    Har ni råd med det?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-10-22 13:23:53 följande:
    Nej jag kan ingen franska alls. Men min man talar flytande franska samt har vänner och bekanta som bor i Frankrike. En av dom jobbar som framgångsrik frisör i en stad kommer inte ihåg namnet och han nämnde att jag skulle bli mycket uppskattad där med mitt yrke och mitt fantastiska jobb som Make Up artist.
    Lär dig franska först, annars kommer du aldrig komma in i samhället.

Rasismen då, den är definitivt mer uttalad än här, men det ser du ändå inte som ett problem..?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-10-22 13:25:13 följande:
    Ja jag vet att det är tufft för muslimer där, men i alla städer? skulle inte tro det. Därför jag gav de som ex om någon vet en bra stad i Frankrike?
    Det är klart att det finns bra områden, men generellt är det mycket tuffare än i Sverige, vad vinner du då på att flytta?
    Du är villig att låta ditt/dina barn växa upp i ett hårdare klimat för att... vad?
    Vad tror du är bättre?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-10-22 13:26:49 följande:
    Det har jag aldrig sagt eller tyckt! varför säger du så till mig?

Jag funderar någonstans i Storbritannien kanske? vad tror du?
    Även i Storbritannien är rasismen mer utbredd.
    Och utseendefixeringen... Har du ens varit i UK om du tror det är bättre än här?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-10-22 13:36:21 följande:
    Men alltså har DU ens varit utanför Sverige!? Jag har flyttat runt i världen men vill ha mer tips och idéer här! Du snackar bara skit. "hårdare" klimat. alltså jag orkar inte ens.

dra från min tråd nu.
    Ja, det har jag.

Exakt vad tror du ska vara bättre?
    Tro mig, jag försöker inte övertala dig att stanna, men jag fattar inte varför du tror andra länder -speciellt de du ganska naivt räknat upp -ska vara bättre.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (inte eu) skrev 2015-10-22 13:35:21 följande:

Skit i Frankrike, dom har också omvandlat landet till ett fett rövhål, jag skulle mer satsa på Kanada och hoppas att deras regeringsbyte inte kommer spola ner dom i samma avlopp som svetsarn har spolat ner sverige i.

Deras fördel är i alla fall att dom har Atlanten som vallgrav, inga motorbåtar anländer dit direkt.

Eventuellt, dom länder som håller sig flytande och kommer förbli så är öststaterna men språket är brutalt svårt.

Du inser att TS själv är en av "dem" som du vill ha vallgravar från?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Tsssssss) skrev 2015-10-22 13:53:05 följande:

Dessutom finns det välfärd i andra länder också. Please!!

Varför tipsar du inte TS då?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Vad tror ni?) skrev 2024-10-08 16:02:18 följande:
    Annars är Schweiz ett bra land att bo i.
    Du fick leta 9 år tillbaka för att hitta en tråd att skriva det i?
Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige